بازسازی گوش و جراحی اتوپلاستی تجدید ساختار

بازسازی گوش و جراحی تغییر شکل گوش معمولاً تحت بی‌هوشی موضعی برای بزرگسالان و با بی‌هوشی عمومی برای کودکان انجام می‌شود. برای شروع عمل جراحی بازسازی گوش، جراح یک برش پشت گوش برای دسترسی به غضروف گوش ایجاد می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توان غضروف گوش را تغییر شکل داد و پوست اضافی آن را حذف کرد. درنهایت، در صورت نیاز، موقعیت قرار گرفتن گوش به سر نزدیک‌تر می‌شود و شکاف ایجادشده با بخیه‌های مناسب بسته می‌شود. جراحی زیبایی گوش معمولاً بین یک تا دو ساعت با توجه به حجم فعالیت‌های لازم در عمل جراحی انجام می‌شود.

اگر یک بیمار دارای برآمدگی گوش باشد، از عمل جراحی بازسازی گوش برای تغییر موقعیت قرارگیری آن و نزدیک کردن محل گوش به اطراف سر استفاده می‌شود. در این عمل جراحی پوست برداشته شده از پشت گوش با هم ترکیب شده، غضروف گوش کوچک می‌شود و تکنیک‌های اسکورینگ برای دستیابی به محل مناسب گوش بکار می‌رود. تکنیک‌های ترکیبی استفاده شده در این حالت به جراح کمک می‌کند ظاهر ایده آل و موقعیت مناسب را برای گوش‌های بیمار ایجاد کند.

معمولاً بسیاری از تکنیک‌های مختلف و متنوع برای کامل کردن فرآیند بازسازی گوش در طول عمل جراحی اتوپلاستی استفاده می‌شود. تکنیک جراحی انتخاب شده توسط جراح بستگی به مقدار اصلاح موردنیاز بر روی گوش بیمار دارد. روش‌های مختلف بازسازی گوش و تغییر شکل آن می‌تواند به دو گروه اصلی طبقه‌بندی شود: کوچک کردن غضروف و اسکورینگ غضروف (برش غضروف).

  • تکنیک‌های اسکورینگ غضروف دربرگیرنده ایجاد برش‌های موردنیاز در غضروف برای تغییر ظاهر، اضافه کردن، یا حذف بافت گوش هستند. هنگامی‌که از این تکنیک استفاده می‌شود، خطر ایجاد شکاف‌های بزرگ‌تر بر روی گوش بیمار بیشتر است، اما به‌طورمعمول مشاهده این برش‌ها برای دیگران دشوار است.
  • تکنیک‌های کوچک کردن غضروف از بخیه برای تغییر موقعیت قرارگیری و ظاهر گوش استفاده می‌کنند. جراحی اتوپلاستی کوچک کردن غضروف غیرتهاجمی است و اغلب باعث ایجاد یک ظاهر مناسب و طبیعی برای خمیدگی و انحنای گوش می‌شود. عمل جراحی تجدید ساختار گوش یک نوع از اتوپلاستی است که برای اصلاح ظاهر نامناسب یا آسیب‌های وارد شده به گوش مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش جراحی به‌طورمعمول برای اصلاح کوچکی غیرعادی لاله گوش (میکروتیا) که یک اشکال مادرزادی است که در هر سه مورد از ۱۰،۰۰۰ کودک متولد شده مشاهده می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آسیب‌هایی که برای اصلاح آن‌ها نیاز به عمل جراحی تجدید ساختار است عبارت از سوختگی، پارگی، لکه‌های عفونی یا سوراخ‌های ایجاد شده می‌باشند.

عمل جراحی تجدید ساختار گوش ترکیبی از تکنیک‌های جراحی متعدد و سایر عمل‌های جراحی تجدید ساختار است که برای بازسازی یک ظاهر طبیعی برای گوش افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد. در برخی مواقع، می‌توان غضروف لازم را از دنده بیمار برداشت و به‌این‌ترتیب با پیوند زدن آن به گوش بیمار، ظاهر آن را کامل کرد و به یک ظاهر طبیعی‌تر در این ارتباط دست یافت. درصورتی‌که نیاز به پیوند پوست وجود داشته باشد، بافت لازم معمولاً از ناحیه بالای باسن بیمار برداشته و در محل موردنظر پیوند زده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.