مقایسه بیهوشی و بی حسی

مقایسه بیهوشی و بی حسی

در گذشته استفاده از روش بی حسی بسیار متداول بود. زیرا مردم از بیهوشی می ترسیدند. اما این روش یک عیب بزرگ دارد و آن هم خاطرۀ ناخوشایندیست که در ذهن بیمار باقی می گذارد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان به مقایسه بیهوشی و بی حسی می پردازیم.

برای انجام جراحی (پلاستیک) زیبایی بینی از روش بی حسی می توان استفاده نمود به آن معنا که بینی را بی حس کنیم و روی آن جراحی انجام دهیم. می توان همزمان با بی حسی از داروهای آرامبخش استفاده نمود. در این روش فرد بیهوش نیست، اما بی حرکت و آرام روی تخت می خوابد. اما در حال حاضر جراحی ها اکثراً با روش بیهوشی عمومی انجام می شود و روش های بی حسی تقریباً منسوخ شده اند. در گذشته جراحانی که با روش بی حسی موضعی نیز کار جراحی بینی را انجام می دادند، تعدادشان زیاد بود.

مطلب پیشنهادی :عمل زیبایی بینی در مبتلایان به دیابت

مقایسه عمل جراحی باز و بسته بینی | جراح بینی اصفهان

روش بی حسی موضعی یک عیب بزرگ دارد و آن هم خاطره ناخوشایندی است که در ذهن بیمار باقی می گذارد. یک فرد عادی که حتی با دیدن خون می ترسد، تحمل مشاهده کارهای خشنی که در زمان جراحی انجام می شود را ندارد و گاهی دچار شوک می شود. تاحدی که گاهی در حین عمل جراحی منصرف می شود و عمل جراحی نیمه کاره می ماند.

دکتر علی علوی راد را در اینستاگرام دنبال کنید

به همین علت، روش بی حسی امروزه طرفداران زیادی ندارد و جراحان معمولاً بی حسی موضعی را نمی پذیرند، حتی اگر همزمان با تزریق داروی آرامبخش انجام شود. امروزه باتوجه به اینکه داروهای بیهوشی بسیار ایمن هستند، انجام جراحی تحت بیهوشی عمومی بسیار بی خطر است. جراحان بزرگ دنیا تمایل دارند که جراحی را تحت بیهوشی عمومی انجام دهند تا فرد پس از به هوش آمدن با خاطره خوب اتاق عمل را ترک کند.

جراح بینی اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

دلایل استفاده از غضروف دنده در جراحی بینی

بررسی انواع پل بینی

آشنایی با عمل آندوسکوپی بینی و سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.