آزمایش‌های ضروری برای جراحی بلفاروپلاستی

بررسی آزمایش‌های ضروری برای جراحی بلفاروپلاستی

در این مطلب سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان، آزمایش‌های ضروری برای جراحی بلفاروپلاستی را مورد بررسی قرار می دهیم. تا انتهای مطلب با جراح پلک اصفهان و متخصص بلفاروپلاستی همراه باشید.

آزمایش قند خون ناشتا

دیابت باعث می‌شه که زخم‌ها دیر جوش بخورند، به همین خاطر کسایی که دیابت دارند واجد شرایط انجام جراحی پلک نیستند. بنابراین یکی از آزمایش‌های قبل از بلفاروپلاستی تست یا آزمایش قند خون هست. برای انجام آزمایش قند خون باید ناشتا باشید و بهتر این آزمایش رو اول صبح انجام بدهید.

آزمایش خون جهت بررسی کم‌ خونی

کسانی که کم‌ خونی دارند هم معمولاً نمی‌تونند بلفاروپلاستی رو انجام بدهند. به همین خاطر قبل از بلفاروپلاستی دکتر آزمایش کم خونی رو برای متقاضیان جراحی پلک تجویز می‌کند. اگر کم‌ خونی نداشته باشید و نتیجه آزمایش هم نشان دهنده این موضوع باشه، پزشک سایر نتایج‌ آزمایشتون رو هم بررسی می‌کنه و در صورتی متقاضی واجد شرایط باشه وقت عمل برای او رزرو خواهد شد.

آزمایش ایدز یا HIV

ایدز که به عنوان سندرم نقص ایمنی اکتسابی شناخته می‌شه، یک نوع بیماری نقص ایمنی بدن هست؛ و در این بیماری به محض ورود ویروس به بدن، این ویروس‌ها به دستگاه ایمنی حمله می‌کنند.

با توجه به اینکه افرادی که به بیماری‌های نقص ایمنی مانند ایدز مبتلا هستند واجد شرایط انجام بلفاروپلاستی نیستند، تنها در صورتی که جواب آزمایش ایدز متقاضی منفی باشه امکان انجام جراحی پلک رو خواهد داشت.

آزمایش هپاتیت سی

هپاتیت سی یک نوع عفونته که کبد رو تحت تاثیر قرار می‌ده. افرادی که این بیماری رو دارند واجد شرایط انجام عمل‌های زیبایی مانند بلفاروپلاستی نیستند. به همین دلیله که یکی از آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی آزمایش هپاتیت سی هست.

جراحی بلفاروپلاستی با بی‌حسی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

آزمایش هپاتیت بی

برای انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک لازمه که آزمایش هپاتیت بی رو هم انجام بدهید. این بیماری ویروسی و عفونی به خاطر ویروس HBV در بدن به وجود میاد. اگر نتیجه “آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی“ نشون بده که به این بیماری مبتلا نیستید، می‌تونید یکی از کاندیداهای مناسب برای انجام جراحی پلک باشید.

آزمایش خون برای سنجش انعقاد پذیری خون

کسانی که به خاطر بیماری‌های قبلی و… قرص‌های روان کننده خون مصرف می‌کنند ممکنه با مشکل انعقاد خون مواجه باشند. این موضوع باعث می‌شه که حین عمل یا بعد از بلفاروپلاستی مشکل خونریزی شدید برای این افراد رخ بده و شرایط عمل از کنترل پزشک متخصص خارج بشه. به همین خاطر پزشکان متخصص کلینیک‌های زیبایی آزمایش سنجش انعقاد خون رو هم برای متقاضیان بلفاروپلاستی تجویز می‌کنند.

آزمایش فشارخون

فشارخون بالا یا فشارخون بیش از حد پایین از دیگر عواملیه که روی متقاضیان عمل‌های زیبایی تأثیر منفی داره. چون کسایی که با نوسان فشار خون مواجه هستند ممکنه قبل، حین و بعد از عمل دچار مشکلاتی مانند حملات قلبی و مغزی شوند. به همین خاطره که برای انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک لازم است که آزمایش فشارخون رو هم انجام بدهید و وضعیت سلامتی‌تون از لحاظ این فاکتور هم تأیید بشه.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح پلک اصفهان و متخصص بلفاروپلاستی

تست نوار قلب

اگر لازم باشه که بلفاروپلاستی یا جراحی پلک تحت بیهوشی انجام بشه باید متقاضی زیبایی نوار قلب و تست‌های مربوط به بیهوشی رو هم انجام بدهد. چون در بیهوشی عملکرد قلب کند می‌شه و برای کسانی که به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند یا به داروهای بی‌حسی حساسیت دارند امکان داره دردسرساز باشه.

آزمایش بارداری

استفاده از داروهای بی‌حسی و بی‌هوشی روی بدن فرد باردار اثر منفی دارند. به همین خاطره که قبل از انجام بلفاروپلاستی تست یا آزمایش بارداری هم باید انجام بشه. در صورتی که نتیجه این تست مثبت باشه، متقاضی باید عمل جراحی پلک رو به بعد از دوران بارداری و شیردهی موکول کنه.

جراح پلک اصفهان و متخصص بلفاروپلاستی در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

مراحل عمل بلفاروپلاستی

نکات مهم قبل از جراحی پلک

علل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *