انتخاب روش بیهوشی در جراحی بینی

بررسی انتخاب روش بیهوشی در جراحی بینی

خوش بختانه امروزه افرادی که در زمان مشاوره عمل بینی و تعیین وقت مراجعه می کنند معمولا محلی که جراح در آنجا عمل جراحی را انجام می دهد با پرسیدن اینکه دکتر بیهوشی چه کسی است؟! پرسیدن این سوال نشان از آگاهی افراد از بیهوشی و عوارض بیهوشی و انتخاب نوع بیهوشی می باشد. تفاوت دارو های بیهوشی امروزه با نسل‌ های قبلی این است که اثرات بهتر و عوارض کمتری دارند. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان انتخاب روش بیهوشی در جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

قدیمی ترین داروی بیهوشی به نام هالوتان است این داروی بیهوشی نسبت به داروهای قبل تر از خودش مانند اتر و … بسیار مناسب تر بوده است. امروزه استفاده از نسل های جدیدتر داروهای استنشاقی بیهوشی از حمله سووفلوران و دسفلوران هم از لحاظ اثرات و عوارض و… نسبت به داروهای قبلی بهتر هستند.

عمل بینی معمولا در بازه زمانی یک الی یک و نیم ساعت انجام می شود از این رو فرد می بایست در بیهوشی قرار گیرد تا جراح بتواند با آرامش بینی متقاضی را جراحی کند. بیهوشی در سطح های مختلفی انجام می شود از جمله :

  • بی حسی موضعی
  • آرام بخش وریدی
  • بیهوشی عمومی

هر کدام از این سه موارد بیهوشی خود دارای عوارض و البته مزایا نیز می باشد.که در ادامه به آنها می پردازیم.

آشنایی با بی حسی موضعی

در عمل های سرپایی معمولا از این نوع بیهوشی استفاده می شود این نوع بیهوشی به ناحیه خاصی از بدن محدود می شود .در مواردی جزئی مثل برداشتن اسکار عمل یا موارد مشابه می توان از این بی حسی استفاده کرد ولی استفاده از آن در عمل بینی یا جراحی زیبایی بینی امکان پذیر نیست زیرا این داروی بی حسی فقط باعث سست شدن بدن می شود ولی به طور کامل به خواب نمی روید.

روش های مختلف بیهوشی در عمل بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

روش بیهوشی با آرام‌بخش

در این نوع بیهوشی با تزریق داروی بیهوشی داخل وریدی باعث به خواب رفتن فرد در حین جراحی می‌گردد و در کنار آن برای کاهش درد از بی حسی موضعی در خود بینی نیز استفاده می گردد. داروها و سطح بیهوشی به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند که بیمار می‌تواند خودش نفس بکشد و درنتیجه نیازی به گذاشتن لوله در راه هوایی ندارد. این روش در برخی قسمت‌های عمل مثل شکستن استخوان‌های بینی ممکن است باعث ناراحتی بیمار پس از عمل گردد و برخی تجربه شنیدن صدای چکش و جابجایی استخوان‌ها را ذکر می‌نماید.

بررسی بیهوشی عمومی

در جراحی بینی معمولا از این نوع بیهوشی استفاده می شود که به شما ماده بیهوش کننده را از طریق استنشاق کردن یا ازطریق رگ های وریدی وارد می کنند در این نوع بیهوشی چون بیمار کاملا غیر هوشیار برای تنفس با قرار دادن لوله موسوم به ایروی در داخل نای فرد میتواند نفس بکشد.در اکثر جراحی ها از این روش استفاده می شودقریب به اتفاق موارد بی خطر و موثر است.

بهترین نوع بیهوشی

بسته به نوع عمل و تشخیص متخصص بیهوشی می بایست بیهوشی متناسب آن استفاده شود در جراحی زیبایی بینی معمولا از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

علت ناشتا بودن قبل از جراحی

بعد مشخص شدن زمان جراحی به شما توصیه می شود که شب قبل از عمل جراحی چیزی نخورید و باید قبل از عمل ناشتا باشید زیرا در زمان بیهوشی چون از بیهوشی عمومی استفاده می شود و تنفس از طریق دهان و ایروی صورت می گیرد اگر ناشتا نباشد امکان تهوع وجود دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

مقایسه بوتاکس دیستون و مصپورت

کاهش تورم بینی بعد از عمل با مراقبت اصولی

روش های مختلف بیهوشی در عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *