انواع جراحی بینی عروسکی

بررسی انواع جراحی بینی عروسکی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان انواع جراحی بینی عروسکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

عمل بینی عروسکی دخترانه

یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین شاخه‌های رینوپلاستی، عمل بینی عروسکی دخترانه است که تغییر زیادی در فرم و ظاهر بینی ایجاد می‌کند. این نوع جراحی زیبایی بینی به طور کامل دارای حالت عروسکی و فانتزی است؛ زیرا جراحی با هدف از بین بردن پهنای نوک بینی و جمع شدن سوراخ بینی انجام می‌شود. در واقع جراح عمل بینی پس از اینکه قوس بینی را از انحنای حالت طبیعی بیشتر کرد، زاویه‌ای بین لب بالا و بینی ایجاد می‌کند تا در نهایت بینی به شکل سربالا دیده شود.

عمل بینی عروسکی فانتزی

از ویژگی اصلی این نوع جراحی بینی، انحنا و قوس بسیار زیاد بینی است. به طوری که از نیم‌رخ ارتفاع یا همان پل بینی، حالت کاملا سربالا دارد. در این نوع مدل بینی عروسکی سربالا، بینی بسیار کوچک می‌شود و از روبه‌رو نمای باریکی پیدا می‌کند. جراح معمولا برای عمل بینی عروسکی فانتزی، زاویه حدود ۱۱۰ درجه را در نظر می‌گیرد که پره‌های بینی را بیش از حد کوچک می‌کند.

عمل بینی عروسکی مردانه

کوچکی، ظرافت زیاد، نوک سربالا و تیز، قوس نسبتا عمیق و جمع شدن پره‌های بینی از ویژگی‌های مهم بینی عروسکی هستند. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا رینوپلاستی عروسکی در بین مردان طرفداران زیادی نداشته باشد.

دلیل این امر را می‌توان دشواری ایجاد تناسب بین بینی عروسکی و سایر اجزای صورت مردانه دانست. با این حال اگر شما از طرفداران عمل بینی عروسکی مردانه هستید، حتما جراح بینی با تجربه‌ای را انتخاب کنید تا در ایجاد تناسب بین بینی و اجزای صورت‌تان مهارت کافی داشته باشد.

معمولا جراح، زاویه ۹۵ تا ۱۰۰ درجه را برای جراحی بینی عروسکی مردانه انتخاب می‌کند تا قوس بینی از مدل بینی عروسکی سربالا خانوم‌ها کمتر باشد و هماهنگی بین اجزای صورت مردانه حفظ شود.

جراحی بینی عروسکی | جراح پلاستیک اصفهان

عمل بینی عروسکی گوشتی

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، نوک بینی گردی دارند. این ویژگی باعث شده تا آن‌ها گزینه مناسبی برای جراحی بینی عروسکی نباشند. بهترین مدل عمل بینی برای این افراد، جراحی بینی طبیعی است که کمک می‌کند نوک گرد بینی جمع شود و نقایص ظاهری از بین بروند. با این حال زمانی که جراح با اصرار بیمار برای عمل بینی عروسکی گوشتی مواجه شود، تلاش می‌کند تا برای ایجاد قوس مناسب، فاصله بین لب بالا و بینی را افزایش دهد و زاویه آن را به ۱۰۵ درجه برساند.

عمل بینی عروسکی طبیعی

عمل بینی عروسکی طبیعی، ترکیبی از بینی طبیعی و فانتزی است. در این نوع رینوپلاستی، قوس بینی حالت طبیعی‌تری دارد و نوک بینی کاملا تیز و سربالا نیست. به همین دلیل اغلب جراحان، رینوپلاستی عروسکی طبیعی را به عنوان عمل بینی نیمه فانتزی می‌شناسند.

در واقع جراحی بینی عروسکی طبیعی با هدف ترمیم قوس اطراف بینی انجام می‌شود و جراح تلاش می‌کند تا تیغه بینی نسبت به جراحی بینی عروسکی کمتر باریک شود. زاویه مناسب برای فاصله بین لب بالا و بینی در مدل بینی عروسکی طبیعی حدود ۱۰۵ درجه است.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

ورم بینی استخوانی بعد از جراحی

راه های تشخیص و درمان سرطان نازوفارنکس

نکات مراقبتی بعد از جراحی زیبایی لاله گوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *