انواع عمل زیبایی چشم

انواع عمل زیبایی چشم

در ادامه این مطلب از سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان انواع عمل زیبایی چشم را مورد بررسی قرار می دهیم.

عمل زیبایی چشم بادامی

این عمل زیبایی چشم برای کسانی که پلک پایینی شان خیلی گرد است و سفیدی چشم‌ها مشخص می‌شود، می‌تواند ایده آل باشد. پس از انجام عمل ظاهر غمگین و خسته چشم‌ها بهبود می‌یابد و ظاهری زیبا و جذاب بوجود می‌آورد.

عمل زیبایی چشم آسیایی

جراحی زیبایی چشم آسیایی و یا به اصطلاح بلفاروپلاستی آسیایی نوعی جراحی زیبایی چشم است که روی دو پلک بالا و پایین انجام می‌گردد. این روش در واقع، عمل زیبایی است که برای دور چشم انجام می‌شود. بصورت حدودی باید گفت چشم نیمی از آسیایی‌ها مونولید یا همان تک پلکی است. بعلاوه بافت چربی در این افراد موجب پف زیر چشم می‌شود. از اهداف مهم این عمل بوجود آوردن پلک جدا و از بین بردن پف چشم‌ها است. در کشورهایی همچون کره جنوبی، تایوان و دیگر قسمت های شرق آسیا، این عمل رایج ترین جراحی زیبایی محسوب می‌شود.

جراحی لیفت چشم

در این شیوه، جراح یک برش در ناحیه رویش مو ایجاد می کند و پوست اطراف چشم‌ها را به طرف بالا می‌کشد. این روش مناسب کسانی است که دوست دارند چشم‌هایی کشیده داشته و چین و چروک اطراف چشم‌ها را از بین ببرند. البته با روش‌های غیر جراحی هم می‌توان جراحی لیفت چشم‌ها را انجام داد. ولی عیب شیوه‌های غیرجراحی این است که موقت هستند و به تمدید احتیاج دارند.

عمل زیبایی چشم گربه‌ای

این عمل جراحی که به کانتوپلاستی هم معروف است. به این صورت که چشم‌ها به شکل افقی کشیده و سفت می‌شوند. کانتوپلاستی عملی است که مناسب افرادی است که به خاطر بالا رفتن سن افتادگی چشم دارند و نیاز به کشیدن چشم‌ها دارند. در مواردی هم ممکن است، این عمل به همراه بلفاروپلاستی انجام گیرد تا نتیجه بهتری داشته باشد.

عمل زیبایی چشم روباهی

در سال‌های اخیر خیلی از افراد مشهور عمل چشم روباهی را انجام داده اند. به همین علت استقبال از این مدل عمل زیبایی چشم زیاد است. این مدل عمل زیبایی چشم به عمل چشم گربه‌ای شبیه است. ابروها به طرف بالا کشیده می‌شوند و چشم‌ها را جذاب‌تر نشان می‌دهند. این جراحی زیبایی چشم در حقیقت 50 سال قبل و با الهام گرفتن از زیبایی چشم های آسیایی بوجود آمد. جراحی چشم روباهی را می‌توان ترکیبی از بلفاروپلاستی و لیفت ابرو دانست.

عمل جراحی زیبایی گودی چشم

گودی زیر چشم‌ها به علل مختلفی همچون بیماری، افزایش سن یا لاغری بوجود می‌آید. از شیوه‌های خیلی خوب برای رفع گودی زیر چشم، می‌توان از عمل گودی چشم نام برد. پروتز ها اغلب از جنس سیلیکون هستند و پزشک جراح با توجه به میزان گودی و فرم چشم‌ها اندازه پروتز و نوع برش مورد نیاز را مشخص می‌کند.

جراح بینی اصفهان | مراقبت های ورم چشم بعد از جراحی بینی | جراح پلاستیک اصفهان

بلفاروپلاستی

افتادگی پلک‌ها موجب می‌شود فرد ظاهری افتاده در چشم‌هایش داشته باشد. در عمل بلفاروپلاستی ای که برای پلک بالا انجام می‌شود، جراح بافت اضافی پلک بالا را برمی‌دارد. در نتیجه چشم‌ها بازتر و افتادگی آن‌ها از بین می‌رود. این عمل مناسب کسانی است که پلک بالای آن‌ها دارای چین و چروک زیادی است. یا اینکه خط پلک بالایی از بین رفته است.

عمل زیبایی پف چشم

جراحان به منظور رفع پف زیر چشم‌ها از جراحی پلک پایین که خود نوعی بلفاروپلاستی است استفاده می‌کنند. با بالا رفتن سن تورم اطراف چشم‌ها بیشتر می‌شود. گاهی خصوصیات ارثی و یا مشکلاتی مانند بیماری تیروئید و آلرژی موجب بوجود آمدن پف زیر چشم می‌شوند. پیش از هر کاری بهتر است دلیل پف زیر چشم ها تشخیص داده شود. اگر علت آن بیماری باشد باید درمان شود. سپس می توانید برای داشتن ظاهری زیباتر به دنبال جراحی زیبایی بروید.

عمل زیبایی بزرگ کردن چشم

این عمل که به اپی کانتال معروف است مناسب کسانی است که چشم‌هایی باریک و شرقی دارند. در این جراحی زاویه چشم را به سمت بالا می‌برند و در نتیجه افتادگی پلک را درمان می‌کنند. این اقدام جراحی باعث درشت شدن چشم‌ها می‌شود. کسانی که چشم‌های ژاپنی، کره ای و یا مغولی دارند با این روش جراحی به نتیجه ایده آل خود می‌رسند.

عمل تغییر رنگ چشم

به منظور تغییر رنگ چشم‌ها شیوه‌های زیادی وجود دارد. برای مثال در گذشته از لنزهای دائم استفاده می‌شد که طی عمل جراحی داخل چشم‌ها قرار می‌گرفت. ولی عوارض زیادی دارد و به همین علت پزشکان دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. روش بعدی استفاده از لیزر است. با حذف لایه روی عنبیه رنگ چشم‌ها روشن می‌شود. روش دیگر رنگ‌آمیزی قرنیه است. این شیوه مانند تتو روی پوست است ولی از رنگ‌هایی که مخصوص چشم هستند استفاده می‌شود.

عمل زیبایی سیاهی دور چشم

در بعضی مواقع سیاهی دور چشم را می‌توان به کمک جراحی برطرف کرد. پیش از انجام این عمل باید حتما یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید. در صورتی که علت سیاهی دور چشم‌ها، گودی چشم باشد. با گذاشتن پروتز می‌توان تا حدی مشکل بیمار را برطرف کرد. گاهی نیز با لیفت چشم و جراحی دور چشم می‌توان تیرگی را از بین برد.

دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

نکات مهم قبل از جراحی زیبایی چشم

پیش از انجام جراحی باید با پزشک جراح خود یک جلسه مشاوره داشته باشید. جراحی معاینه‌ای ساده انجام خواهد داد و بخش‌هایی از پلک شما را اندازه گیری خواهد کرد. ممکن است آزمایش تولید اشک را هم انجام بدهد. در گام بعد باید از زاویه‌های مختلف از چشم‌ها عکس برداری شود. این عکس‌ها به پزشک جراح کمک خواهد کرد تا برای جراحی برنامه‌ریزی کند و تاثیرات فوری یا طولانی مدت را بررسی کند.

مصرف داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و وارفارین و یا هر نوع دارو ویا مکمل گیاهی که موجب افزایش خونریزی و رقیق شدن خون می‌شود، باید قطع شود. پیش از عمل جراحی فقط باید داروهای تجویزی پزشک را استفاده کنید. اگر سیگار مصرف می‌کنید باید چند هفته پیش از عمل آن را ترک کنید. استعمال سیگار می‌تواند باعث اختلال در روند بهبودی بعد از عمل شود.

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی چشم

به احتمال زیاد بعد از عمل زیبایی چشم، پزشک انجام کارهای زیر را به شما توصیه می‌کند. انجام این اقدامات عوارض عمل را کاهش خواهد داد و موجب بهبودی سریعتر و نتیجه بهتر خواهد شد.

  • پس از عمل از کمپرس یخ روی چشم‌هایتان استفاده کنید. برای هر ساعت به مدت زمان ۱۰ دقیقه کمپرس باید روی چشم‌ها قرار بگیرد.
  • از پمادها و قطره های تجویزی پزشک به طور مرتب استفاده کنید.
  • برای یک هفته باید از بلندکردن اجسام سنگین، ورزش و شنا خودداری کنید.
  • سیگارکشیدن ممنوع است.
  • چشم‌هایتان را بهم نمالید.
  • اگر قبل از جراحی از لنز استفاده می‌کردید، باید حتما برای 2هفته بعد از عمل از آن استفاده نکنید.
  • در بیرون از خانه باید از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • حین خوابیدن زیر سرتان بالشی قرار بدهید که سر شما نسبت به سینه ها بالاتر قرار گیرد.
  • بعد از چند روز باید برای کشیدن بخیه ها به پزشک خود مراجعه کنید.
  • از داروهایی همچون آسپرین که رقیق کننده خون هستند استفاده نکنید. اگر نیاز بود برای برطرف کردن درد استامینوفن مصرف کنید.

جراح بینی اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

جراحی انحراف بینی چیست؟

راه های درمان خط خنده و خطوط پیشانی

پیشگیری ، تشخیص و درمان پولیپ بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *