انواع پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری

انواع پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری
از آنجایی که فرم بدن هر خانمی متفاوت است، پروتزها نیز در اشکال مختلف (مثلث، دایره یا قطره اشکی)، اندازه­‌های کاپ مختلف (کم عمق، متوسط ​​یا کامل) و رنگ­‌های مختلف موجود هستند.

همچنین پروتزهای جزئی سینه (مثلثی، بیضی، منحنی و پوسته‌­ای) برای تقارن­ سازی سینه‌­ها برای زنانی که قبلا جراحی سینه انجام داده ­اند، وجود دارد. به این پروتزها فرم دهنده سینه نیز گفته می­‌شود.

پروتز پستان گرد(round)
پروتز پستان گرد، برای برجسته ­سازی و خوش ­فرمی سینه انجام می­‌گیرد. ایمپلنت‌های گرد را می‌توان با سیلیکون یا سالین پر کرد و انتخاب محبوب‌تری برای تقویت سینه است.

ایمپلنت‌های گرد را می‌توان بین ماهیچه قفسه سینه و بافت طبیعی سینه یا زیر هر دو عضله و بافت غده قرار داد. ایمپلنت‌های گرد دارای اندازه‌ها و پروفیل‌های مختلفی هستند. هر نوع ایمپلنتی به سینه‌ها حجم می­‌دهد، اما ایمپلنت­‌های گرد هم در قسمت پایین سینه و هم در قسمت بالای سینه را حجم می­‌دهند. این قسمت سینه، به طور معمول بدون ایمپلنت برجستگی زیادی ندارد.

پروتزهای سینه گرد برای خانم‌هایی مناسب است که می‌خواهند سینه‌هایشان برجسته‌­تر به نظر برسد. از طرف دیگر، کسانی که خواهان خوش­فرمی سینه‌هایشان علاوه بر بزرگ کردن آنها هستند، معمولاً پروتزهای گرد را انتخاب می­‌کنند.

پروتز سینه آناتومیکال (قطره اشکی یا اشکی)
پروتز قطره اشکی (Teardrop prosthesis) اغلب برای خانم­‌هایی مناسب است که سینه‌هایشان در ناحیه تحتانی و بیرونی پرتر و بالای نوک پستان کمتر است. این پروتزها را می­توان در هر دو سمت راست یا چپ استفاده کرد.

مانند ایمپلنت­‌های گرد، ایمپلنت­‌های آناتومیک ممکن است سیلیکونی یا نمکی باشند. پروتزهای سینه آناتومیک انتخاب سومی را نیز ارائه می­دهند: ژل سیلیکونی بسیار منسجم، که سفت­‌تر از ایمپلنت­‌های سیلیکونی سنتی است. نتیجه نهایی با ایمپلنت‌­های قطره­ای بیشتر شبیه سینه‌­های طبیعی است (حجم کمتر در بالا و بیشتر در پایه).

ایمپلنت‌های آناتومیک برای زنانی که می‌خواهند ظاهری ظریف‌تر داشته باشند، بدون پری قسمت فوقانی که مشخصه ایمپلنت‌های گرد است، عالی هستند. این ایمپلنت‌­ها برای استفاده در جراحی ترمیمی نیز ایده آل هستند چون نتایج طبیعی­‌تری را ارائه می­‌دهند.

بطور کلی، بزرگ کردن سینه با پروتز قطره اشکی برای افرادی که می­‌خواهند بزرگ کردن سینه آنها طبیعی­ تر به نظر برسد مفید است. علاوه بر این، برای افرادی که بافت سینه‌شان خیلی کم است، سینه‌های صاف و بی‌شکل، و خانم‌هایی با پوشش بافت نرم خیلی کم، عدم تقارن در سینه‌ها یا ظاهر ناقص، بهتر است از سینه‌های قطره‌ای استفاده کنند. چون افزایش سایز سینه‌ها طبیعی‌تر است.

مدل پروتز سینه آب نمکی
پروتزهای آب نمکی دارای یک پوسته خارجی سیلیکونی هستند که با محلول استریل آب نمک در حین جراحی پر می‌شوند. این نوع از ایمپلنت‌ها در اندازه‌های مختلف وجود دارند. از این نوع علاوه بر بزرگ کردن سایز سینه یا تقارن بخشیدن به آن برای بهبود بخشیدن به جراحی‌های ناموفق قبلی نیز استفاده می‌شود. ایمپلنت‌های نمکی برای افراد بالای ۱۸ سال بی‌خطر است.

مدل پروتز سینه سیلیکونی
این مدل از ایمپلنت‌ها یک پوسته‌ بیرونی سیلیکونی دارند که داخل آن نیز با ژل سیلیکون پر می‌شود. اندازه‌های متفاوتی برای این پروتز سیلیکونی نیز وجود دارد. پروتز پستان سیلیکونی برای زنان بالای ۲۲ سال تأیید شده است. همچنین از آن‌ها برای بهبود بخشید‌ن به جراحی‌های قبلی نیز می‌توان استفاده کرد.

پروتز مدل آب نمکی
مزایا پروتز سینه آب نمکی
محلول طبیعی: این مدل با محلول‌های طبیعی پر شده و در صورت نشتی یا پارگی می‌تواند جذب بدن شود.
انعطاف‌پذیری اندازه: پروتزهای نمکی در ابتدا به‌صورت کپسول خالی وارد شده و سپس پر می‌شود که این امر به پزشک شما اجازه می‌‌دهد تا ایمپلنت را تنظیم کند تا به اندازه و مدل موردنظر دست پیدا کند.
گزینه‌های بیشتر برای برش: پروتزهای نمکی به برش‌های کوچک‌تری برای کاشت نیاز دارند که این موجب می‌شود تا از طریق هر برش حتی زیر بازو بتوانند انجام شده و در محل موردنظر قرار گیرند.
تشخیص نشتی ایمپلنت: باتوجه‌به اینکه پروتز نمکی توسط بدن جذب می‌شود در صورت نشتی قابل مشاهده بوده و می‌توان به این مشکل با سرعت رسیدگی کرد.
معایب پروتز سینه آب نمکی
هنگام لمس و کمی حتی در ظاهر غیرطبیعی به نظر می‌رسند.
ممکن است دچار چین‌خوردگی شوند.
احتمال خالی شدن و جذب آن توسط بدن نیز وجود دارد.
پروتز سینه سیلیکونی
مزایا پروتز سینه سیلیکونی
توسط بدن جذب شده و در صورت پارگی با درد همراه است.
احتمال خالی شدن آن ناچیز است.
بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.
چین‌خوردگی پروتز در این نوع بسیار کم است.
معایب پروتز سینه سیلیکونی
تشخیص پارگی دشوار است.
در صورت پاره شده تغییر شکل در پستان‌ها به همراه درد خواهد بود.
گزینه‌های برش آن محدود است و به برش روی سطح پوست نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *