تاثیرات پروتز سیلیکونی بر ماموگرافی

بررسی تاثیرات پروتز سیلیکونی بر ماموگرافی

قبل از آنکه اقدام به ماموگرافی کنید لازم است به تکنسین آن بخش درباره داشتن پروتز سیلیکونی صحبت کنید. صحبت کردن درباره این موضوع به شما این آگاهی را می رساند که آیا مرکزی که برای ماموگرافی مراجعه کردید دارای تجربه پروتز سیلیکونی می باشد یا خیر. در صورت نداشتن تجربه کافی بهتر است شما به یک مرکز دیگر مراجعه نمایید. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان تاثیرات پروتز سیلیکونی بر ماموگرافی را مورد بررسی قرار می دهیم.

داشتن پروتز سیلیکونی در ناحیه سینه تشخیص ماموگرافی را برای پزشک دشوار می کند. از این رو لازم است به پزشکی مراجعه کنید که تجربه کافی در این زمینه را دارا باشد. بطور کلی پروتز سیلیکونی موجب تشخیص دشوار تر ماموگرافی می شود. از این رو پزشک برای دیدن بافت سینه تا حد ممکن، 4 عکس ایمپلنت و همچنین 4 عکس استاندارد در طول ماموگرافی غربالگری انجام می دهند. در این سبک تصویر برداری ایمپلنت ها به سمت سینه و سینه روی آن به جلو کشیده می شود و سپس فشرده می شود. در این مدل تکنسین قادر به برداشت تصویر بهتری می باشد تا پزشک بتواند قادر به تشخیص ماموگرافی باشد.

نحوه انجام ماموگرافی

ماموگرافی توسط دستگاه مخصوص خود صورت می گیرد. این دستگاه مخصوص قادر به بررسی بافت سینه می باشد. این دستگاه با بهره گیری از اشعه ایکس کار می کند و عمل تصویر برداری از بافت های سینه در خانم ها را انجام می دهد.

در این دستگاه قدرتمند که مجهز به 2 صفحه است، سینه را فشرده یا صاف می کند تا بافت از هم جدا شود. در سال های گذشته نتیجه حاصل از ماموگرافی بروی کاغذ مخصوص چاپ می شد. اما اکنون با دیجیتال شدن لوازم پزشکی نتیجه حاصل از تصویر برداری بصورت دیجیتالی به پزشکان با کیفیت بی نظیری نمایش داده می شود.

مقایسه عمل پروتز سینه با تزریق چربی به سینه|بهترین جراح پلاستیک اصفهان| بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان|بهترین متخصص جراحی پلاستیک| بهترین متخصص جراحی پلاستیک در اصفهان|بهترین متخصص زیبای|جراح بینی اصفهان|جراح پلاستیک اصفهان|دکتر علی علوی راد|فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان|متخصص جراح زیبایی بینی اصفهان

آسیب به پروتز سینه با ماموگرافی

در ماموگرافی سینه ها بین دو صفحه موازی قرار گرفته و دائما جابجا می شوند. به گونه ای که دستگاه تصویر برداری بتواند از تمامی زاویای سینه تصویر برداری کند.

در این هنگام ممکن است افرادی که داری پروتز سینه هستند دچار پارگی پروتز شوند. البته این اتفاق بسیار نادر بوده و اغلب در افرادی مشاهده می شود که قبل از ماموگرافی خود دارای پارگی کوچکی بوده اند. در این صورت دستگاه تصویر برداری سبب پارگی بیشتر پروتز می شود که نتایج خوبی به همراه ندارد. فشار دادن پروتز در حین ماموگرافی بسیار دردناک می باشد اما شما باید بتوانید این درد را تحمل کنید.

کاربردها و فواید ماموگرافی

ماموگرافی یکی از واجب ترین کارهایست که هر خانم باید یکبار در سال برای انجام آن اقدام نماید. ماموگرافی قادر به تشخیص سرطان زود هنگام در ناحیه سینه می باشد. این عمل خطر ناشی از مرگ و میر سرطان سینه را تا 30 درصد در خانم ها کاهش می دهد.

ماموگرافی قادر به تشخیص بافت سرطانی به مدت دو سال قبل از پدید آمدن سرطان می باشد. در صورتی که شما بتوانید سرطان سینه موجود در بدن تان را سریعا تشخیص دهید دیگر برای درمان سرطان سینه نیازی به برداشتن آن نیست و تنها می توان با استفاده از دارو آن را مداوا کرد.

بهترین زمان جهت ماموگرافی در بازه سنی 45 تا 50 سال می باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

نکات مراقبتی در عمل بینی نوجوانان

عوامل افزایش دهنده سایز بینی

رابطه جراحی بینی با آلرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *