جراحی صورت و زیباتر شدن

آیا جراحی صورت باعث زیباتر شدن ما می‌شود؟

رابطه‌ی جراحی پلاستیک با زیباتر شدن انسانها

جراحی صورت و زیباتر شدن | جراح پلاستیک اصفهان

جراحی صورت:امروزه داشتن چهره‌ای زیبا خیلی مورد توجه واقع شده است. گاهی افراد حس می‌کنند اجزای چهره آنها با یکدیگر تناسب ندارند و از ظاهر خود رضایت ندارند، این موضوع مخصوصا در خانم‌ها باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود.

در این صورت جای نگرانی وجود ندارد و امروزه روش‌های جراحی زیادی برای ایجاد تناسب بین اجزای چهره وجود دارد. روش‌هایی مثل کاشت پروتز گونه، فک، چانه و لب، لیفت لب، جراحی گوش، جراحی بینی و بلفاروپلاستی می‌توانند برای رسیدن به چهره‌ای ایده‌آل به افراد کمک کنند.

جراحی پلاستیک از روش هایی است که می تواند تغیییر بسیار زیادی را در ظاهر فرد ایجاد می کند. اگر چه جراحی زیبایی شادی بسیاری را برای افراد به همراه می آورد. اما اگر از نقطه درست احساسی و روانی حرکت کنید، شانس موفقیت بیشتر می شود.

اگر شما از نظر جسمی و روانی سالم باشید، پس می توانید به جراحی زیبایی هم توجه کنید.

انگیزه انجام جراحی صورت

هنگامی که با چنین تصمیم مهمی رو به رو شوید، درون نگری توصیه می شود و بهتر است وقت بیشتری را به بررسی مسائل مورد توجه و انگیزه های خود اختصاص دهید. اگر مسائل مورد توجه شما واقعی و انگیزه های شما از نظر احساسی درست هستند،

پس می توانید برای تغییر برخی از جنبه های ظاهرتان اقدام به جراحی زیبایی و از جمله جراحی صورت بکنید.

اما اگر از جراحی صورت زیبایی برای رفع مشکلات روانی و اجتماعی استفاده می کنید،

بهتر است قبل از جراحی صورت، ایتدا با یک روان شناس مشورت نمایید.

انجام عمل جراحی صورت برای به همه توصیه نمی شود.

برای انجام این کار ابتدا شما باید انگیزه و دلایل تمایل به انجام جراحی را بررسی کنید و آن ها را با یک جراح متخصص پوست در میان بگذارید و مطمئن شوید که اهداف مورد انتظار شما از جراحی قابل دستیابی هستند.

هیج تفاوتی ندارد که شما  بخواهید تزریق بوتاکس انجام دهید یا جراحی پلک یا هر عمل دیگری، برای هر نوع جراحی زیبایی ابتدا لازم است درباره اهداف خود فکر کنید و در جلسه مشاوره انتظاراتتان را با جراح در میان بگذارید.

چه تصویری از خودتان در ذهن دارید؟

هنگامی که می خواهید برای انجام جراحی صورت تصمیم بگیرید، مهم ترین چیزی که باید در چک لیست خود در نظر بگیرید تصویری می باشد که شما از خودتان دارید.

توجه داشته باشید که انواع عمل زیبایی مثل عمل بینی و … می تواند حس شما را نسبت به ظاهر شما بهتر کند اما نمی تواند حسی را که کلا به خودتان دارید تغییر دهد.

باید در نظر داشته باشید که عمل زیبایی مثل جراحی فک، عمل پف چشم و … می تواند ظاهر شما را و آنگونه که دیگران شما را می بینند تغییر دهد اما نمی تواند در اعتماد به نفس و عزت نفس شما تغییری ایجاد کند.

در واقع عمل زیبایی برای کسانی مناسب است که اعتماد به نفس خوبی دارند و تنها چیزی که از آن ناراضی هستند صرفا ظاهرشان می باشد.


دکتر علی علوی راد
فوق تخصص و جراح پلاستیک اصفهان

برای نوبت دهی اینترنتی اینجا کلیک کنید.


مطالعه بیشتر:

جراحی پلاستیک صورت

جراحی خال صورت و بدن

عمل بینی رینوپلاستی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *