دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی

بررسی دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تکنیک‌های نامناسب جراحی

این عامل زمانی سبب افتادگی بینی می‌شود که جراحی به شیوه غیر اصولی انجام شود. یعنی جراح با استفاده از تکنیک‌های قدیمی و بدون توجه به حالات بینی و شرایط شخص، تنها در صدد کاهش حجم بینی باشد. از این رو اگر می‌خواهید مشکل افتادگی بینی پس از جراحی برایتان رخ ندهد حتماً توصیه می‌کنیم به یک دکتر جراحی بینی با تجربه و متخصص مراجعه کنید.

عدم انجام مراقبت‌های بعد از جراحی بینی

در برخی دیگر از مواقع نیز، جراحی به شکلی اصولی و درست انجام می‌شود اما خود فرد از مراقبت‌های پس از عمل کوتاهی کرده و مشکلاتی از قبیل افتادگی بینی حاصل می‌شود. توجه داشته باشید که کوتاه بودن تیغه میانی بینی، بلند و بزرگ بودن غضروف سر بینی و تقویت نکردن غضروف بینی در حین جراحی بینی از جمله از دیگر عواملی هستند که می‌توانند باعث افتادگی بینی پس از جراحی شوند. شایان ذکر است که بینی‌ها گوشتی به دلیل ساختاری که دارند بیشتر از سایر گونه‌های بینی در معرض افتادگی قرار دارند.

اگر می‌خواهید پس از انجام عمل جراحی، مشکل افتادگی بینی در شما رخ ندهد بایستی ابتدا به یک دکتر جراح پلاستیک با تجربه مراجعه کنید و پس از انجام عمل تمامی نکاتی که در رابطه با مراقبت‌های بعد از عمل توصیه می‌شوند را با دقت اجرا کنید.

دلایل افتادگی نوک بینی بعد از جراحی | جراح بینی اصفهان

پیشگیری از افتادگی نوک بینی

با تقویت غضروف نوک بینی می‌توانید تا حد زیادی از افتادگی بینی پیشگیری کنید. برای این کار پزشکان از سایر بخش‌های بدن نظیر لاله گوش یا دنده که غضروف مقاوم دارند، غضروف برداشته و در روند عمل جراحی بینی، آن را به بینی پیوند می‌دهند. از دیگر روش‌های رایج پیشگیری از افتادگی بینی، چسب زدن نوک بینی بد از عمل است. از آنجایی که چسب زدن به بینی در فرم دهی آن نیز موثر است بایستی به درستی و به شکل اصولی انجام شود. همچنین پس از انجام جراحی باید به شدت از ضربه خوردن به نوک بینی بعد از عمل مراقبت کنید. چرا که بینی شما در حالت بسیار حساسی قرار داشته و به راحتی آسیب‌پذیر است.

مشکلات ناشی از افتادگی بینی

افتادگی بینی اگر درمان نشود می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. از جمله از ین مشکلات به هم خوردن ظاهر فرد و کاهش زیاد اعتماد به نفس او است. از آن گذشته افتادگی بینی مشکلات تنفسی را نیز به همراه دارد به‌طوری‌که فرد در نفس کشیدن دچار مشکل می‌شود.

جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی

اگر پس از انجام عمل جراحی به هر دلیلی نوک بینی شما افتادگی داشت برای رفع مشکل آن می‌توان جراحی ترمیمی انجام داد. این کار توسط دکتر زیبایی انجام می‌شود. توجه داشته باشید که جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی یک عمل بسیار حساس است چرا که در صورتی که جراح موفق به حل این مشکل نشود، دیگر فرد نمی‌تواند به درمان افتادگی بینی اقدام کند و مجبور است تا آخر عمر همان گونه زندگی کند.

از این رو در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کنید. در جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی از غضروف‌های گوش و یا دنده برای تقویت غضروف بینی و رفع افتادگی آن استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای ترمیم افتادگی بینی یک سال بعد از جراحی بینی است.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

مزایای جراحی لیفت شقیقه

هدف افراد از جراحی بینی

مزایا و عوارض جراحی لیفت شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *