دوران نقاهت جراحی پروتز سینه

دوران نقاهت جراحی پروتز سینه چند روز است؟

عوامل مختلفی مانند اندازه و نوع پروتز، محل قرارگیری و مهارت جراح در زمان بهبودی و دوران نقاهت تاثیرگذار هستند. اگر نکات دوران نقاهت را به خوبی رعایت کنید این مراقبت ها به شما کمک می‌کند تا نتیجه بسیار بهتری از نتیجه عمل خود داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه و طول دوره نقاهت این روش بپردازیم.

دوره نقاهت جراحی پروتز سینه

هر بیماری با دیگری تفاوت دارد و طول دوره نقاهت نیز متغیر خواهد بود. عوامل متعددی از قبیل اندازه و نوع پروتز، قرارگیری پروتز و همچنین مهارت جراح در مدت زمان سپری شدن دوره نقاهت دخیل هستند. به طور میانگین، طول دوره نقاهت جراحی پروتز سینه در حدود چهار تا شش هفته می‌باشد. آن چه که اهمیت دارد این است که از انجام فعالیت های فیزیکی، بلند کردن اجسام سنگین و یا کار زیاد در این مدت خودداری شود.

بعد از جراحی پروتز سینه

بعد از انجام جراحی در همان روز یا روز بعد بنابر نظر پزشک می‌توانید مرخص شوید. همان طور که اشاره کردیم عوامل مختلفی در زمان بهبودی و دوره نقاهت تاثیرگذار هستند اما به طور متوسط دوره بهبودی پس از جراحی سینه حدود 4 تا 6 هفته می‌باشد. در ادامه قصد داریم دوران نقاهت جراحی پروتز سینه را مفصل بیان کنیم.
دوران نقاهت جراحی پروتز سینه |بهترین جراح پلاستیک اصفهان| بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان|بهترین متخصص جراحی پلاستیک| بهترین متخصص جراحی پلاستیک در اصفهان|بهترین متخصص زیبای|جراح بینی اصفهان|جراح پلاستیک اصفهان|دکتر علی علوی راد|فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان|متخصص جراح زیبایی بینی اصفهان

“صفحه رسمی اینستاگرام دکتر علی علوی راد”

24ساعت بعد از جراحی

بعد از جراحی، ممکن است بیمار با خستگی، حالت تهوع، احساس گرفتگی در قفسه سینه و یا افزایش و کاهش حساسیت سینه ها روبرو شود. به مرور زمان از میزان ورم سینه ها نیز کاسته خواهد شد. بعد از جراحی، بیمار چند ساعتی در اتاق ریکاوری استراحت می‌کند تا اثرات بیهوشی به طور کامل از بین برود. مهم است که یکی از دوستان و یا اعضای خانواده، بیمار را تا چند روز بعد از جراحی همراه کنند. در طول 24 ساعت اول بعد از جراحی، ممکن است بیمار احساس درد و ناراحتی داشته باشد. مصرف داروهای مسکن مانند استامینوفن، طبق دستور پزشک توصیه می‌شود در همان روز جراحی بهتر است با مشورت پزشک خود آرام راه رفتن را شروع کنید تا به کاهش تورم و لخته شدن خون در پاها کمک کند.

5تا 7 روز بعد از جراحی

ممکن است تا یک هفته بعد از جراحی، احساس درد و ناراحتی ادامه داشته باشد. با این حال، از شدت درد باید کاسته شود. در این مرحله، فرد قادر به انجام کارها و فعالیت های عادی خود می‌باشد، البته در صورتی که پزشک صلاح بداند. با این حال، از انجام فعالیت های شدید بدنی مانند بالا نگه داشتن بازوها باید خودداری شود، چرا که این قبیل فعالیت ها می‌توانند منجر به بروز درد و خونریزی شوند. در این مرحله، پروتز در جای خود ثابت می‌شود. آن چه که اهمیت دارد این است که دستورات گفته شده از سوی پزشک مانند ماساژ سینه ها به منظور شل شدن عضلات و کاهش ورم رعایت شود.

3تا 4 هفته بعد از جراحی

در این مرحله، بیمار احساس درد بسیار ناچیزی خواهد داشت. تورم و کبودی سینه ها نیز به مرور کم و محو می‌شود. با این حال، کاملا طبیعی است که مقداری کبودی با توجه به نوع جراحی مشاهده شود. از بیمار خواسته می‌شود انجام تمرینات سبک را از سر بگیرد، اما فعالیت های سنگین همچنان ممنوع می‌باشد. پوشیدن پستان بند مخصوص باید ادامه پیدا کند، چرا که به تسریع روند بهبودی کمک می‌کند.

4تا 6 هفته بعد از جراحی

معمولا در این بازه زمانی بسیاری از بیماران به طور کامل بهبود می‌یابند و قادر به انجام فعالیت های روزانه خود خواهند بود. سینه ها نیز حالت و فرم طبیعی به خود می‌گیرند. توصیه می‌شود بیماران جهت بررسی و معاینه پروتز به پزشک مراجعه کنند.


مطالب پیشنهادی سایت دکتر علی علوی راد (بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان):

انواع پروتز سینه از نظر مواد تشکیل دهنده

نتایج پروتز سینه

عوارض نامتناسب بودن سایز پروتز سینه

شیردهی و حاملگی بعد از پروتز سینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *