راه های اصلاح و رفع قوز بینی

بررسی راه های اصلاح و رفع قوز بینی

یکی از دلایلی که افراد تمایل به جراحی بینی دارند برداشتن یا رفع قوز بینی و اصلاح آن است .قبل از هر چیز باید تشخیص داد که قوز بینی چیست و چه تعریفی برای آن است.به برامدگی پشت بینی که شامل برجستگی استخوانی غضروفی می باشد قوز بینی گفته می شود. این برجستگی یا به اصطلاح قوز بینی می تواند از وسط بینی یا از ریشه بینی تا نوک بینی باشد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان راه های اصلاح و رفع قوز بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • تشخیص انواع قوز بینی
  • قوز بینی معمولا به دو دسته
  • کاذب
  • و واقعی

تقسیم بندی می شود. قبل از اقدام به هر گونه کاری تشخیص نوع قوز بینی بسیار مهم می باشد زیرا در تعیین روش های اصلاح و رفع قوز بینی بسیار تعیین کننده می باشد.قوز بینی گاه نیز ممکن است جنبه ی ارثی داشته باشد و یا گاهی بر اثر ضربه به بینی ایجاد شود.

تعریف قوز بینی کاذب

قوز کاذب را باید چنین تعریف کرد در نتیجه فرو رفتگی و گودی پایه یا ریشه بینی است که بینی قوزدار دیده می شود. منظور از ریشه بینی درست نقطه آغاز بینی است.در بینی هایی که دارای قوز بینی کاذب هستند گاهی لازم است که در رینوپلاستی به قسمت ریشه بینی بافت غضروفی اضافه گردد این امر بیشتر در جراحی بینی آقایان صدق می کند تا از کوچک شدن بیش از اندازه بینی و همچنین بخشیدن سیمایی زنانه به مرد جلوگیری شود.

چگونگی رفع قوز بینی

همانطور که در بالا به تعریف قوز بینی اشاره شد اصلاح این مشکل که در قسمت استخوانی و غضروفی می باشد بنابراین تنها با جراحی بینی برطرف خواهد شد .قطعا برای شما صحبت درباره عمل جراحی بینی برای رفع قوز بینی با جراح بینی خود مهم خواهد بود بنابراین در زمان مشاوره بینی لازم است با پزشک خود در خصوص مقدار جراحی در کوچک شدن اندازه برآمدگی بینی و رفع قوز بینی صحبت های نهایی انجام شود. یک جراح متبحر باید توانایی نشان دادن نتایج حاصل از این نوع عمل بینی و موارد مشابه آن را داشته باشد تا جراح با توجه به میزان کاهش قوز بینی و ارزیابی بینی تصمیم درست و نهایی را بگیرد.

عمل بینی استخوانی قوزدار | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

تکنیک ها و روش های رفع قوز بینی که تنها از طریق جراحی بینی انجام می گیرد. که کاهش اندازه قوز بینی بر اساس مشکلات آناتومیک طراحی گردیده است. از این در اکثر موارد درمان قوز بینی تنها از طریق عمل جراحی بینی امکان پذیر است. در افرادی که پایه بینی آنها کوتاه است یا سر بینی در موقعیت نامناسبی قرار نگرفته باشد. رفع قوز بینی تنها از طریق جراحی بینی ممکن خواهد بود. برای از بین بردن قوز بینی گاه از تکنیک بخیه یا پیوند بافت غضروفی استفاده می شود. که در این روش برآمدگی بینی قوزدار می بایست به اندازه ایی کوچک شود که با موقعیت سر بینی یا پایه بینی جدید هماهنگی داشته باشد.

دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

رفع قوز بینی بدون جراحی (ماساژ و ژل)

سوال بسیاری از افراد که از جراحی زیبایی بینی واهمه دارند و خواستار درمان قوز بینی خود هستند. این است که آیا روشی به جز جراحی بینی و یا با ژل و ماساژ می توان این معضل بینی را برطرف نمود. امروزه شاهد تبلیغات بسیاری در خصوص برطرف کردن و درمان قوز بینی با ماساژ و یا ژل هستیم. که این مورد برای کاهش و یا از بین بردن قوز بینی از دید جراحان مورد تایید نمی باشد. استفاده از ماساژ در مواردی برای تسریع در کاهش ورم بینی از طرف جراح با دادن آموزش های لازم بلافاصله بعد از جراحی بینی توصیه شود.

قوز بینی در بینی های استخوانی

در جراحی بینی استخوانی اغلب برای رفع ایراداتی نظیر قوز بینی ، برآمدگی بینی ، افتادگی سر بینی ، بلندی بیش از حد طول بینی که در همه ی این موارد رفع قوز بینی نسبت به بقیه موارد برای متقاضیان عمل جراحی زیبایی بینی در اولویت میباشد. نتیجه جراحی بینی استخوانی به دلیل دارا بودن پوستی نسبتا نازک معمولاً نتیجه حاصل از عمل بینی خیلی سریع تر قابل مشاهده خواهد بود.

جراح بینی اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

آشنایی با جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی

روش های درمان و اصلاح شاخک های بینی

نکاتی برای تزریق ژل پروفایلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *