راه های تشخیص انواع بینی پهن

بررسی راه های تشخیص انواع بینی پهن

با مراجعه به جراح بینی، در مرحله اول ابتدا جراح نوع بینی فرد را تشخیص می دهد این تشخیص اصولا کار سختی می باشد و می توان تفاوت بینی استخوانی با گوشتی را حتی در ظاهر هم تشخیص دهیم . بعد از تعیین شدن بینی گوشتی جراح مشاوره با بیمار انجام می دهد تا از علایق و خواسته او از جراحی زیبایی بینی آگاه شود. افرادی که دارای بینی های پهنی می باشند جراحی بینی گوشتی انجام می شود .جراحی بینی گوشتی و استخوانی باهم تفاوت دارد. در مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان به بررسی راه های تشخیص انواع بینی پهن خواهیم پرداخت.

افرادی که دارای بینی های پهنی می باشند نباید انتظارات زیادی از جراحی بینی خود داشته باشند. زیرا در این بینی ها به دلیل تضعیف غضروف بینی کوچک کردن بیش از حد بینی امکن پذیر نمی باشد . جراح بینی باید کوچک کردن بینی های گوشتی را تا جایی که به بافت های بینی آسیب وارد نشود انجام دهد .افرادی که جراحی بینی گوشتی انجام می دهند باید انتظارات واقع بینانه از جراحی بینی پهن خود داشته باشند.

مطلب پیشنهادی : روش های درمانی انحراف بینی بدون جراحی

کوچک کردن بیش از حد بینی های گوشتی سبب می شود تا عضلات زیادی در حین جراحی بینی قطع شود و همین امر عامل وارد شدن اسیب های جدی به بیمار می باشد . در نتیجه برای داشتن یک جراحی زیبایی خوب باید به توصیه ها نظرات جراح بینی خود احترام بگذارید و مطابق با نظر او جراحی بینی خود را انجام دهید.

بینی ها در اشکال و اندازه های مختلفی ایجاد می شوند و نظرات زیادی در مورد مشخصات یک بینی ایده آل وجود دارد. در نظر برخی از افراد پهن بودن بینی مربوط به گرد بودن نوک بینی است و در نظر بعضی دیگر سوراخ های بینی پهن است و یا پل بینی خیلی عریض است. به طور کلی خصوصیات بینی های پهن شامل موارد زیر است:

  • اصولا در بینی های پهن قوز بینی نیز وجود دارد.
  • پوست بینی های پهن ضخیم می باشد.
  • مقدار چربی در بینی های پهن زیاد می باشد.

در هر حال نگرانی ها مربوط به هر چیزی که باشد، بینی خصیصه ی مرکزی صورت است و نقش مهمی در اعتماد به نفس شخص و تعامل با دیگران بازی می کند. پهنای بینی باید در رابطه با طول بینی و سایر اجزای صورت ارزیابی شود. بعد از یک جراحی بینی موفق، بینی باید با سایر اجزای صورت تناسب داشته باشد.جراحی بینی پهن باید برای بهبود تناسب بینی و ایجاد سازگاری با سایر اجزای صورت انجام شود.

دکتر علی علوی راد را در اینستاگرام دنبال کنید

اولین قدم برای جراحی یک بینی پهن این است که دلایل پهن بودن بینی توسط دکتر تشخیص داده شود و سپس بهترین روش برای اصلاح آن تعیین شود. این برنامه ها و تصمیمات بهتر است در جلسه ی اول مشاوره گرفته شود.

عمل بینی پهن می تواند باعث افزایش زیبایی در چهره فرد شود. خوشبختانه امروزه عمل جراحی زیبایی بینی به افرادی که دچار نقایصی در بینی خود هستند کمک می کند تا چهره آن ها جذاب تر و زیبا تر به نظر آید. افرادی که دارای بینی های پهنی می باشند می توانند با کمک جراحی بینی پهن، زیبایی خود را دو چندان کنند. بینی های افراد از نظر ساختار و ویژگی های خود از علائم و ویژگی های مختلفی برخوردار می باشند.

به بینی های پهن اصولا بینی های گوشتی نیز گفته می شود و بیشتر افرادی که دارای بینی های پهن می باشند از بینی خود راضی نمی باشند و اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند.

مراحل کاهش ورم بینی بعد از جراحی | جراح بینی اصفهان

محدودیت سنی برای عمل بینی پهن

اگر به سن کامل رشد بدنی رسیده باشید، فارغ از هر گونه محدودیت می‌توانید عمل بینی پهن را انجام بدهید. لذا توصیه می‌شود تا افراد با سنین کمتر از ۱۸ سال برای چنین جراحی‌های زیبایی اقدام نکنند. زیرا بدن آنها هنوز رشد حداکثری را تجربه نکرده ‌است. در این ‌صورت ممکن است با انجام جراحی زیبایی‌ها مانند عمل بینی پهن با مشکلات جدی مواجه شوند.

ایجاد مشکلات تنفسی با عمل بینی پهن

قطعا این‌ طور نیست. در عمل بینی پهن با بافت گوشتی بینی سر و کار داریم. درطول اصلاح فرم زیبایی بینی، هیچ دست‌‌اندازی در عمق سوراخ‌های بینی نخواهیم داشت. در واقع، عمل بینی پهن برای کسانی است که به نوعی دارای بینی‌های گوشتی هستند. دراین حالت فرم کلی بینی در شرایط طبیعی بر سر جای خود مانده ‌است. اما از میزان تراکم بافت گوشتی بینی کم خواهد شد. لذا اگر پزشک مهارت کافی داشته باشد، عمل بینی پهن باعث اختلالات تنفسی نخواهد شد.

خطر ابتلا به مشکلاتی مانند سینوزیت مزمن در عمل بینی پهن

سینوزیت و یا دیگر عارضه‌ها مانند خروپف از مشکلات در مجرای تنفسی هستند. قطعا جایی در مجرای عبور هوا از داخل بینی شکل نابهنجاری دارد که باعث چنین مشکلاتی شده ‌است. عمل بینی پهن تأثیری در درمان و یا مزمن شدن این مشکلات ناحیه بینی ندارد. موضوع سینوزیت و یا دیگر عارضه‌ها مانند خروپف کردن را باید در پروسه‌های درمانی سپری کنید. عمل بینی پهن باعث مشکلات سینوزیتی نمی‌شود.

فصل مناسب اقدام به عمل بینی‌های پهن

عمل بینی پهن به مانند تمامی عمل‌های زیبایی در ناحیه بینی با تغییرات گسترده در فرم بینی همراه است. قطعا پس ‌از پایان جراحی، ناحیه بینی تماماً برای مدتی طولانی آتل‌بندی خواهد شد. برای پزشک فصل خاصی مطرح نیست. اما برای بیماران، هر گونه عطسه و یا آبریزش بینی چالش‌ برانگیز است. لذا اگر احتمال سرماخوردگی در طول فصل زمستان می‌دهید، بهتر است در طول فصل تابستان اقدام به عمل بینی پهن کنید.

امکان خونریزی در دوره پس ‌از عمل پهن بینی

عمل بینی پهن یک جراحی تهاجمی است که در آن قرار است به ‌کلی، بافت طبیعی و بدون عیب بینی را تغییر دهیم. قطعا برش‌های عمیق ایجادشده با خطر خونریزی همراه هستند. یک عطسه شدید و یا هر گونه ضربه، احتمال خونریزی دارد. اما مهارت بیمار به ‌تنهایی برای مهار خونریزی کافی است. فقط در لحظه خونریزی باید آرامش خود را حفظ کرده، سر را پایین نگه ‌داشته، جفت سوراخ‌های بینی را مسدود کرده، پس ‌از ده دقیقه قطعا خونریزی تمام می‌شود. در این مرحله هرگز نباید شرایط داخل بینی را با انگشت بررسی کنید.

جراح بینی اصفهان را در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

زمان بازگشت به انجام کار و فعالیت روزانه بعد از عمل بینی

انجام رادیولوژی برای پیشبینی عفونت بینی بعد از عمل بینی

عوامل بروز ورم بینی بعد از عمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *