روتوش بینی چیست ؟! | چگونگی نیاز به روتوش بینی

روتوش بینی 

چگونگی نیاز به روتوش بینی

عمل زیبایی بینی یکی از حساس ترین جراحی زیبایی می‌باشد. زیرا جراح در کنار ایجاد زیبایی بینی و حفظ تناسب بینی با دیگر اجزای صورت. در صورت داشتن مشکلاتی چون پولیپ بینی یا مشکل تنفسی باید برای رفع آن اقدام نمود.

اما در صورتی که پس از جراحی بینی (رینوپلاستی)  ایرادات بینی کامل از بین نرود و یا در اثر رعایت نکردن بیمار برای بهبودی کامل بینی و ایجاد ایراداتی پس از عمل بینی نیاز می‌شود تا پزشک این ایرادات را بهبود بخشد.

 

طبق تحقیقات انجام شده چیزی حدود ۱۰ درصد از بیمارانی که عمل زیبایی بینی انجام می‌دهند. پس از مدتی نیاز به جراحی ترمیمی بینی پیدا کرده و باید مجدد جراحی شوند.

جراحی ترمیمی بینی به اصطلاح روتوش بینی گفته می‌شود که بیمار برای رفع ایرادات به جای مانده در جراحی اول و یا مشکلات به وجود آمده برای بینی بیمار پس از جراحی بینی مانند موارد زیر نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارد :

  • ضربه خوردن به بینی
  • بروز مشکلات تنفسی
  • افتادگی نوک بینی
  • انحراف بینی
  • علاقه به تغییر شکل بینی
  • شکستگی بینی

روش رتوش بینی

همانطور که گفته شد به دلیل بروز مشکلات ذکر شده نیاز به جراحی ترمیمی بینی وجود دارد و بیار باید مجدد جراحی شود.

انجام جراحی مجدد بسته به نوع ایراد بینی می‌تواند کوتاه و یا طولانی باشد که در بعضی موارد به اندازه جراحی اولیه امکان دارد به طور انجامد.

اما در تمامی موارد نیاز است تا بیمار بیهوش شود تا بتوان تغییرات مورد نیاز توسط جراح انجام گیرد. همچنین نیاز است تا همانند جراحی اولیه بیمار پس از عمل مدتی حدود ۴ ماه مجدد از چسب بینی استفاده کند و تمامی مراقبت های لازم بعد از عمل بینی را همانند جراحی اولیه انجام دهد تا بهترین نتیجه از جراحی حاصل شود.

پس در این مقاله متوجه شدیم که روتوش بینی چیست و چه مشکلاتی باعث می‌شود تا بیمار نیاز داشته باشد مجدد جراحی زیبایی بینی انجام دهد.

دکتر علی علوی راد

جراح بینی اصفهان

جراح پلاستیک اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری و تماس به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.

سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها برای اقای دکتر ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *