روش های بیهوشی در جراحی زیبایی بینی

بررسی روش های بیهوشی در جراحی زیبایی بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان روش های بیهوشی در جراحی زیبایی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. جراحی بینی توسط سه حالت بیهوشی به نام های بی حسی موضعی، بیهوشی گرگ و میش و بیهوشی عمومی انجام می شود. هر کدام از سه مدل بیهوشی گفته شده مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما از آنجا که این جراحی بصورت اورژانسی نیست زمان کافی برای تعیین نوع درست مدل بیهوشی موجود است. پزشک شما مدل مناسب بیهوشی را بر اساس نوع بینی شما و مدلی که قصد دارید به آن تبدیل شود انتخاب می کند.

بیهوشی از نوع آرام بخشی داخل وریدی (عمل بینی بدون بیهوشی)

در بیمارانی که جراحی ترمیمی را برای زیبایی بینی شان انتخاب می کنند اغلب از بیهوشی آرام بخشی داخل وریدی استفاده می شود. این مدل بیهوشی برای بیماران سرپایی استفاده می شود. در این روش پزشک متخصص مواد آرام بخش را به بینی شما تزریق می کند و شما دیگر هیچ حسی در ناحیه بینی تان ندارید.

در حین عمل شما بیدار هستید و تمامی مراحل جراحی را می بینید اما احساس گیجی دارید و سستی دارید. این روش بیهوشی عوارض بسیار کمتری نسبت به دیگر روش های بیهوشی دارد.

بیهوشی عمومی جراحی بینی

یکی از رایج ترین روش های بیهوشی برای جراحی بینی؛ بیهوشی عمومی می باشد که در آن بیمار به خواب عمیقی فرو می رود. این روش با استفاده از یک لوله کوچک که در رگ دست، گردن یا قفسه سینه صورت می گیرد.

در بیهوشی عمومی یک لوله تنفسی به بیمار متصل می شود. در این روش بیمار در حین عمل هیچ گونه فرآیندی را نمی بینید و هیچ دردی احساس نمی کند. اما تهاجمی ترین روش بیهوشی می باشد و بیمار ممکن است بعد از جراحی دچار حالت تهوع و استفراغ شود.

مدت بیهوشی در عمل بینی

بیهوش کردن بیمار توسط متخصص بیهوشی دقیقاً قبل از عمل بینی شروع می‌شود. بسته به نوع عمل، عمل بینی بین ۱.۵ الی ۳ ساعت به طول می‌انجامد. در هر دو حالت بیهوشی و بی‌حسی موضعی با مواد آرام‌بخش، بیمار هیچ درد و اضطرابی را متوجه نمی‌شود.

طول دوره نقاهت عمل بینی

دوران نقاهت بعد از عمل جراحی بینی بین ۱ تا ۴ هفته است. پس از ۱ هفته شما می‌توانید کار و فعالیت‌های عادی روزانه را از سر بگیرید و پس از گذشت ۲ الی ۴ هفته، زندگی شما به صورت کامل به حالت عادی برمی‌گردد.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

علل و نحوه استفاده از غضروف مصنوعی

کاربردهای غضروف مصنوعی در جراحی بینی

موارد استفاده از پماد جنتکس بعد عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *