روش های رفع جای بخیه بعد از جراحی بینی

بررسی روش های رفع جای بخیه بعد از جراحی بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان روش های رفع جای بخیه بعد از جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. دروه نقاهت و رعایت مراقبت ها، مهم ترین مرحله از عمل بینی و حاصل شدن نتایج ایده آل می باشد که بخیه ها بعد از گذشت چند روز کشیده می شوند و کاملا طبیعی است که جای بخیه مشاهده شود که چندان هم خوشایند نخواهد بود. از این رو، نیاز است تمامی مراقبت ها و دستورات گفته شده توسط پزشک به دقت رعایت شود تا به رفع جای زخم و بخیه ها نیز کمک گردد. مواردی از قبیل:

استفاده از پماد :

از آن جایی که پمادهای تجویز شده حاوی زینک اکساید، ویتامین A و D هستند. منجر به تحریک تولید سلول های پوستی جدید می شوند و در نهایت، به رفع جای بخیه نیز کمک خواهد شد.

ماساژ بینی :

جای بخیه ای که تشکیل می شود، حاوی کلاژن است. از طرفی خود بدن برای بسته شدن جای زخم هم کلاژن تولید می کند و این حالت در افرادی که پوست ضخیم تری دارند. باعث می شود تا بافت اسکار و جای بخیه ضخیم تر باشد. ماساژ دادن اصولی بینی کمک می کند تا بافت فیبری و کلاژنی تولید شده ضعیف تر شود. به علاوه این که جلوی جمع شدن خون و مایعات داخل بینی گرفته می شود و به کاهش ورم و کبودی بعد از عمل نیز کمک خواهد شد.

علل ماندن جای بخیه بعد از جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

تمیز نگه داشتن بخیه ها :

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن اهمیت داده شود. پیشگیری از عفونی شدن بخیه هاست به همین خاطر، بعد از هر بار شستشو ، پوست باید کاملا خشک شود و از پماد تتراسایکلین استفاده کنید. هر زمان که متوجه شدید، چسب بینی خیس شده، سریعا آن را تعویض کنید.

مراقبت ضروری در دوران نقاهت جراحی بینی

  • از انجام فعالیت های شدید بدنی، ورزش، بلند کردن اجسام سنگین یا پایین نگه داشتن سر به مدت حداقل یک تا دو ماه باید خودداری شود. البته می توانید ورزش های سبک مانند پیاده روی داشته باشید تا خونرسانی بهتری در بدن انجام شود و روند ترمیم با سرعت بیشتری طی گردد.
  • جهت کاهش ورم و التهاب، از کمپرس یخ استفاده کنید که این کار حتی می تواند به ترمیم سریع تر زخم ها و بخیه ها نیز کمک کند.
  • تا جایی که می توانید در تماس طولانی مدت با نور خورشید قرار نگیرید. چرا که گرما می تواند منجر به تشدید ورم و التهاب شود و روند ترمیم زخم ها نیز کندتر خواهد شد.
  • از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی دوری کنید تا خللی در خون‌رسانی و اکسیژن رسانی به بینی و بخیه ها وارد نگردد.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

مزایا و عوارض جراحی لیفت شقیقه

دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی

افراد مناسب برای برای لیپوماتیک شکم و پهلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *