سوهان کشی بینی چیست؟

سوهان کشی بینی یا رسپینگ

سوهان کشی بینی یا رسپینگ بیشتر برای از بین بردن ظاهر قوس دار بینی بعد از عمل انجام می شود. در این روش، جراحان برآمدگی را که قوس استخوان بینی را تشکیل می دهد، تراشیده و ساختار بینی صاف و زیبایی را نشان می دهد. از آنجایی که هیچ مداخله جدی در استخوان بینی و سایر ساختارها در فرآیند رسپینگ بینی انجام نمی شود، پس از جراحی، تورم و کبودی جدی در صورت و چشم های بیمار مشاهده نمی شود. به همین دلیل، رسپینگ بینی به تنهایی در حال پیشروی به سمت یک جراحی برای افراد دارای قوس بینی است. جراحی تحت بی حسی موضعی یا عمومی انجام می شود.

سوهان کشی بینی چیست؟|بهترین جراح پلاستیک اصفهان| بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان|بهترین متخصص جراحی پلاستیک| بهترین متخصص جراحی پلاستیک در اصفهان|بهترین متخصص زیبای|جراح بینی اصفهان|جراح پلاستیک اصفهان|دکتر علی علوی راد|فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان|متخصص جراح زیبایی بینی اصفهان

عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد

معمولاً افرادی که به مطب دکتر علی علوی راد مراجعه می کنند از کاربرد سوهان در جراحی بینی و جراحی ترمیم بینی سوال می کنند. در این مقاله کاربرد سوهان در جراحی بینی را توضیح خواهیم داد.

اکثر افرادی که برای جراحی به جراح بینی در اصفهان مراجعه می کنند دارای فرم بینی استخوانی، بینی گوشتی و یا دارای قوز در بینی خود هستند و از این موارد رنج می برند. از جمله کاربرد سوهان در جراحی بینی، در جراحی بینی افرادی است که دارای بینی استخوانی و قوز روی بینی هستند. با کمک سوهان می توان در میزان برداشتن قوز از روی بینی و سوهان کشیدن استخوان و غضروف نیز دقت داشت و با ضرافت این کار را حین جراحی انجام داد.

این سوهان از جنس تنگستن و یا فولاد ضد زنگ است و کمک شایانی به جراحان در حین جراحی انواع بینی مخصوصاً، جراحی بینی استخوانی، جراحی قوز بینی و جراحی بینی مردانه می کند. همچنین از سوهان در جراحی ترمیم بینی استفاده می شود. در جراحی بینی مردانه سوهان کاربرد بیشتری دارد، زیرا در جراحی بینی مردانه به دلیل حساسیت های خاص در فرم بینی مردان و عدم تغییرات زیاد بر روی تیغه بینی، بیشتر از سوهان برای سوهان کشیدن استخوان و غضروف کمک گرفته می شود. زیرا جراحی ریسک بالایی را به همراه دارد.

سوهان کشی بینی بینی چگونه انجام می شود؟

رسپینگ به طور کلی یک عمل زیبایی شناختی است که برای بیمارانی که بینی آن ها بعد از عمل هنوز دارای قوز است، انجام می‌شود. این روش را فقط می توان بر روی استخوان ها انجام داد یا بافت غضروف را می توان در صورت لزوم سوهان کشی کرد. بدین ترتیب بینی به شکل دلخواه در می آید. این جراحی توسط پزشکان متخصص انجام می شود و با توجه به شرایط بیمار با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود. علاوه بر تجهیزات کلاسیک، از دستگاه های اولتراسونیک نیز می توان در جراحی استفاده کرد. با جراحی، بافت های استخوانی و غضروفی بینی شکل می گیرد و ظاهر قوس دار از بین می رود. استفاده از مواد نگهدارنده مانند تامپون به انتخاب جراح بستگی دارد.

از آنجایی که ساختارهای استخوانی در بینی تداخلی ندارند، نیازی به استفاده از گچ نیست

اما می توان از بانداژ برای مراقبت از بافت استخوانی استفاده کرد. سوهان کشی بینی یکی از عمل هایی است که به طور کلی در محدوده جراحی زیبایی بینی قرار می گیرد. در طول معاینه، پزشک شما را با جزئیات در مورد روش جراحی که قرار است روی بینی شما انجام شود، آگاه می کند. سوهان کشی بینی در مواردی که قوس بینی کوچک است انجام شود. در صورت وجود قوس ها، برآمدگی ها و انحناهای بزرگتر در بینی رینوپلاستی ثانویه باید انجام شود.

در هنگام انجام جراحی بینی توسط جراح بینی، پوست از روی بینی کاملا بلند می شود تا جراح بینی تسلط کامل به ناحیه مورد نظر داشته باشد. سپس جراح به کمک سوهان، شروع به سوهان کشیدن غضروف و استخوان برای فرم دهی بهتر تیغه بینی می کند. بعد از اتمام این کار برای جلوگیری از عفونت، محل مورد نظر را با محلول مخصوصی شستشو می دهد. ممکن است جراح برای پوشش دهی نامنظمی های روی تیغه بینی از گرافت های ظریفی استفاده کند.

بعضی از افراد بعد از انجام جراحی بینی، نیاز به انجام جراحی ترمیم بینی دارند. این جراحی باید حدود 6 ماه بعد از جراحی اولیه بینی انجام شود. در بیشتر جراحی های ترمیم بینی نیاز به باز کردن بینی در حین جراحی نیست و می توان با استفاده از سوهان، ایرادات خیلی جزئی مانند برآمدگی های غضروف ها و یا استخوان های زیر به جا مانده را از بین برد. از مزایای این روش می‌توان به ترمیم بینی به روش بسته اشاره کرد، چون نیاز به جراحی باز نیست و دیگر به بافت های اطراف بینی آسیبی زده نمی شود.

محدودیت سنی برای سوهان کشی بینی چقدر است؟

سوهان کشی بینی باید پس از تکمیل رشد استخوان بینی مانند سایر جراحی های زیبایی بینی انجام شود. رشد استخوان بینی معمولا در سن 16-17 سالگی در زنان و 17-18 سالگی در مردان کامل می شود. همچنین باید دوره نقاهت جراحی بینی گذشته باشد و بینی حالت با ثباتی برای سوهان کشی بعد از عمل بینی داشته باشد. در موارد بسیار خاص می توان محدودیت سنی این جراحی را در نظر نگرفت.

آیا سوهان کشی بینی درد دارد؟

عمل سوهان کشی بینی، که به عنوان جراحی جانبی در رینوپلاستی اجرا می شود، می تواند باعث حس درد و ناراحتی در دوره بهبودی شود. همانند هر جراحی دیگری، ساییدن استخوان‌ها و جابه‌جایی بافت‌های نرم ممکن است منجر به درد، تورم و سختی در حرکت در دوره بعد از عمل شود. بعد از جراحی، ممکن است داروهای درد و التیام برای شما تجویز شود تا این علائم را کاهش دهید. همچنین، استفاده از کمپرس سرد به منظور کاهش تورم و درد می تواند مفید باشد. اگر شما پس از عمل سوهان کشی بینی دچار درد، خونریزی زیاد، تورم بیش از حد یا هرگونه علایم نامطلوب دیگری شدید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

روند بهبودی بعد از سوهان کشی بینی چقدر طول می کشد؟

روند بهبودی بعد از سوهان کشی بینی بعد از رینوپلاستی به طور کلی به مدت دو تا سه هفته طول می کشد. در طول این مدت، بیماران ممکن است دچار تورم و ورم صورت شوند که در طی دو هفته اول کاهش می یابد. فعالیت های سنگین باید در طی این مدت محدود شود و باید به جای آن استراحت کافی داشته بلاشید تا دوره بهبودی شما تکمیل شود. بسته به پیشرفت هر فرد بهبودی بعد از سوهان کشی بینی همچنین ممکن است برای مدت طولانی تری ادامه یابد و به طور معمول در طی سه تا شش ماه پس از عمل، می توانید نتایج نهایی را ببینید. مهم است که دستورات پس از جراحی داده شده توسط پزشک را رعایت کنید تا بهبودی صورت بگیرد.

سوالات متداول سوهان کشی بینی

هزینه سوهان کشی بینی چقدر است؟

هزینه سوهان کشی بینی بعد از عمل بینی ممکن است بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد، از جمله مکان و تخصص پزشک، پیچیدگی عمل، نوع بیهوشی و جراحی، تجهیزات و مصرفی های استفاده شده و سطح هزینه های پزشکی در منطقه مورد نظر.

آیا سوهان کشی بینی در زیبایی شناسی نقش دارد؟

این عمل یکی از جراحی هایی است که در محدوده جراحی بینی ارزیابی شده و باید توسط جراحان مجرب انجام شود. پزشک اطلاعات دقیقی در این مورد به شما می دهد.

آیا سوهان کشی بینی روش تهاجمی است؟

این روش یک روش جراحی است و بدون جراحی قابل انجام نیست.

آیا نتایج رسپینگ بینی دائمی است؟

بله، نتایج این روش دائمی است.


مطالب پیشنهادی دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *