آنچه باید از عمل بینی مردانه بدانید :

عمل بینی مردانه

عمل بینی مردانه در دهه های اخیر مورد توجه بسیاری از آقایانی قرار گرفته است که بدشکلی بینی یا مشکلات تنفسی از راه بینی ، اختلالات روانی و فیزیکی را برای آنها بوجود آورده است. این آقایان با هدف بهبود تقارن صورت و رفع مشکلات تنفسی ، از عمل بینی بهره مند شده اند و با استفاده از این فرایند اکنون صاحب بینی هستند که با سایر بخش های صورت دارای هارمونی بوده و این تقارن ، در کنار بهبود کیفیت تنفس ، توانسته است کیفیت زندگی آنها را در جهت مثبت محور زندگی ، بالا ببرد.

به گزارش انجمن جراحان پلاستیک امریکا ، جراحی بینی مردانه یکی از پر طرفدارترین روند ها در دهه های اخیر بوده و بیش از 52000 آقا هر ساله تحت این فرایند ، صاحب بینی های برازنده بر روی صورت خود می شوند. دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان  ، هدف انجام عمل بینی آقایان را تحقق اهدافی از قبیل بهبود تقارن بینی ، ترمیم معایب و ایرادات بینی ، بهبود اعتماد به نفس و به طور کلی ارتقا یافتن کیفیت زندگی معرفی می کند.


مطالب آموزشی و خواندنی دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان :


نکات مراقبتی پیش از عمل بینی | جراح بینی اصفهان

تفاوت عمل بینی مردانه و زنانه

هر بینی ، هر بیمار و هر جراحی رینوپلاستی ، یونیک بوده و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد ولی مولفه هایی وجود دارد که در جراحی های بینی مردان مشترک می باشند و برخی از مولفه ها ، دارای ویژگی های مشترک در جراحی در خانم ها هستند. بیشتر بینی ها از نظر ساختار شبیه به هم هستند ولی ترجیحات هر فرد در خصوص نتایج به دست آمده از فرایند جراحی ، معمولاً متفاوت است. به طور کلی بیماران مرد دارای پوست ضخیم تری بوده و شبکه رگی بینی آنها گسترده تر است. در نتیجه معیارهای دقیق تری برای نفوذ به بافت پوست بینی مردان باید مد نظر قرار داده شود به طوریکه از خونریزی بیش از حد یا احتباس مایع بعد از جراحی بینی مردانه جلوگیری به عمل آید.

در نهایت ، بسیاری از آقایانی که تصمیم به انجام این جراحی می گیرند ، در پی انجام فعالیت های ورزشی ، آسیب دیدگی بینی در بازی های دوران کودکی و برخی عوامل دیگر در این ناحیه دچار آسیب دیدگی هایی شده اند. درصد بالاتری از بیماران مرد رینوپلاستی نیز دارای سپتوم کج می باشند یا در اثر حوادث گذشته ، بینی آنها دچار شکستگی شده است و در نتیجه هم اکنون درگیر مشکلاتی از قبیل ناهنجاری های تنفس از راه بینی هستند. به همین دلیل ، بسیاری از جراحی های بینی در مردان با هدف تغییر شکل ظاهری بینی و در عین حال بهبود همزمان عملکرد آن انجام می شود.

مزیت جراحی بینی مردانه

مردانی که به پروسه عمل بینی مردانه قدم می گذارند ، از نظر روانشناختی در مقایسه با بانوان داوطلب این عمل زیبایی ، ملاحظات متفاوتی را در نظر می گیرند. این جراحی زیبایی در عصر حاضر در میان مردان نیز رواج چشمگیری پیدا کرده است. بدشکلی های بینی می تواند به بروز حس خجالت در افراد منجر شده و بر روی احساسات آنها تاثیرات منفی را بر جای گذارد. جراحی بینی مردانه علاوه بر رفع بدشکلی های بینی بر روی مزایای دیگر از قبیل بالا بردن سطح اعتماد به نفس و بهبود کیفیت تنفس نیز تمرکز می کند.

هزینه عمل بینی مردانه

طبق گزارش به دست آمده از بررسی های انجام شده توسط انجمن جراحی زیبایی ، هزینه جراحی بینی مردانه در دامنه متغیری قرار دارد. در ادامه این گزارش ، ذکر شده است که مولفه های متعددی در تعیین هزینه این درمان دخیل می باشند که شامل موارد زیر می باشد:

  1. دستمزد جراح بینی مردانه
  2. هزینه بیمارستان یا کلینیکی که جراحی بینی مردانه در آن انجام شده است.
  3. هزینه تست های آزمایشگاهی
  4. هزینه داروهای تجویز شده توسط پزشک جهت مصرف در طول دوره ریکاوری
  5. هزینه های بیهوشی

با توجه به اینکه جراحی دماغ دارای ماهیت زیبایی می باشد ، معمولاً شرکت های بیمه هزینه های مربوط به این درمان را پوشش نمی دهند. البته در برخی موارد ، این جراحی دارای ماهیت درمانی است . و در نتیجه در صورت ارائه مستندات کافی ، شرکت های بیمه بخشی از هزینه را متقبل می شوند. اگر در خصوص هزینه درمان دغدغه دارید ، بهترین راه برای مدیریت آن ، گفتگو با جراح بینی به منظور کمک به ترسیم بهترین طرح برای مدیریت هزینه می باشد.

جراح پلاستیک اصفهان | جراحی قوز بینی

بهترین دکتر عمل بینی مردانه

بر اساس اظهارات متخصصان سلامت ، یکی از حساس ترین تصمیمات در جراحی ، انتخاب جراح دارای صلاحیتی است . که از سوی انجمن متخصصان ، برای بر عهده گرفتن مسئولیت جراحی در یک چارچوب امن و بی خطر برای سلامت بیمار ، واجد شرایط شناخته شده باشد. آقایان در زمان اقدام به انجام جراحی بینی مردانه باید در مرحله انتخاب جراح بینی ، مولفه های زیر را مد نظر قرار دهند:

  • جراح بینی مردانه دارای بورد تخصصی جراحی باشد.
  • دارای تجربه عملی و تخصصی و حرفه ای در انجام عمل بینی مردانه باشد.
  • در مراکز بیمارستانی معتبر ، در کارنامه حرفه ای خود ، سوابق درخشانی را ثبت کرده باشد.
  • در زمان اجرای فرایند جراحی بینی مردانه ، کلیه الزامات و استانداردهای ایمنی و سلامت بیمار را رعایت کرده و منافع بیمار را به منافع شخصی خود الویت داده و نسبت به مسئولیت خود کاملاً متعهد باشد.

دکتر علوی راد جراح بینی اصفهان ، بینی آقایان را دارای ویژگی های منحصر به فردی می داند . که تحقق یک نتیجه تحسین برانگیز در سایه سپردن فرایند به دست یک جراح صاحب تجربه و ماهر ، امکان پذیر می باشد.

عوارض عمل بینی مردانه

جراحی بینی مردانه یکی از پر چالش ترین فرایندهای زیبایی محسوب می شود. البته تحقیقات نشان می دهد که رینوپلاستی یک فرایند بی خطر است . و عوارض بعد از عمل به ندرت در آن اتفاق می افتد. اگر قصد انجام عمل بینی مردانه خود را دارید . جراح شما در طول فرایند مشاوره ، توضیحات جامع و کاملی را در خصوص عوارض احتمالی مرتبط با این فرایند به اطلاع شما می رساند. بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک زیبایی انگلستان ، عوارض جانبی احتمالی جراحی شامل موارد زیر می باشد :

  1. بی حسی در ناحیه درمان
  2. تغییر رنگ پوست بینی
  3. خونریزی بینی
  4. عفونت
  5. التهاب و تورم
  6. درد
  7. واکنش های آلرژیک به بیهوشی

لازم به ذکر است که رابطه ای مستقیم بین عوارض عمل بینی مردانه و مهارت و تجربه جراح قابل ترسیم می باشد. بخشی از عوارض جانبی فوق الذکر ، بعنوان بخش لاینفک فرایند ، اجتناب ناپذیر بوده . و بخشی از آن بر حسب دامنه مهارت و تجربه متخصص ، قابل کنترل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *