فین کردن بعد از جراحی بینی

بررسی فین کردن بعد از جراحی بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان فین کردن بعد از جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. هنگامی که شما عمل جراحی بینی را انجام می‌دهید، ممکن است کل ساختار بینی به هم بریزد. البته این موضوع تا حدود زیادی به نوع عملی که انجام می‌دهید وابسته است. به عبارت دیگر، اگر عمل کوچک باشد و برای مثال تنها سوراخ‌های بینی را تحت تاثیر قرار دهد، شاید فین کردن بعد از جراحی بینی چندان مشکل سار نباشد. با این حال جراح متخصص گوش و حلق و بینی معمولا توصیه می‌کند که حداقل تا دو هفته این کار را انجام ندهید تا فرصت کافی به بافت‌های بینی خود برای ترمیم بدهید.

زمان فین کردن بعد از جراحی بینی

این‍که چه زمانی می‌توانید فین کنید و چقدر می‌توانید این کار را انجام دهید. به نوع عمل جراحی زیبایی بینی که انجام داده‌اید و نظر پزشک بستگی دارد. بازه زمانی می‌تواند از دو هفته بعد از جراحی تا ۱۲ هفته بعد از جراحی باشد.

قبل از این‌که فین کردن بعد از جراحی بینی را شروع کنید. باید منتظر اجازه دکتر جراحی بینی خود باشید. تا زمانی که او اجازه نداده است، باید تنها یک اسپری نمکی را در داخل بینی خود بریزید و سپس به آرامی آن را خارج کنید. پزشکان تاکید می‌کنند که فین کردن بعد از جراحی رینوپلاستی، باید به آرامی انجام شود تا از خونریزی بینی جلوگیری شود.

علل آبریزش بینی بعد از جراحی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

نحوه فین کردن بعد از عمل جراحی بینی

پس از این‌که پزشک به شما اجازه داد که فین کنید، لازم است این‌کار را با دقت و ملایمت انجام دهید. به عنوان مثال دست خود را روی بینی خود فشار ندهید و یا با فشار زیاد با استفاده از دستمال ترشحات را پاک نکنید. همچنین لازم است هنگام فین کردن فشار زیادی به بینی خود وارد نکنید و این‌کار را به آرامی انجام دهید.

تعداد دفعات فین کردن بعد از جراحی بینی هم نباید زیاد باشد. سعی کنید در این‌کار افراط نکنید تا از تاثیر فین کردن بعد از عمل بینی در امان بمانید. با این حال فین نکردن به این معنا نیست که نباید سوراخ‌های بینی خود را در دو هفته اول تمیز نگه دارید. لازم است با استفاده از سرم نمکی به آهستگی داخل بینی خود را بشویید تا خون‌ها خارج شود. در غیر این صورت داخل حفرات بینی شما محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و عفونت می‌گردد.

مکانیزم فین کردن بینی

فین کردن عمل دفع مخاط بینی با بازدم قوی از طریق بینی است. این کار معمولاً در یک دستمال انجام می‌شود. این عمل ممکن است برای کاهش احتقان بینی یا آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی، آلرژی‌های فصلی یا دفع مواد محرک بینی استفاده شود.

اگرچه فین کردن بینی به کاهش علائم سرماخوردگی و تب یونجه کمک می‌کند، اما زمانی که بیش از حد یا نادرست انجام شود ممکن است اثرات نامطلوب بالقوه‌ای برای سلامتی داشته باشد. دمیدن بینی فشار بالایی در سوراخ‌های بینی ایجاد می کند. هنگامی که بینی خشک باشد و یا به دلیل جراحی آسیب دیده باشد، فین کردن می‌تواند رگ‌های خونی داخل بینی را پاره کند و منجر به خونریزی شود.

فشار معمولی فین کردن بینی ۱.۳ پوند بر اینچ مربع است که ده برابر بیشتر از فشار ناشی از عطسه یا سرفه است. سی تی اسکن نشان می‌دهد که این کار بیشتر ترشحات را به سینوس‌ها می‌فرستد تا این‌که از بینی خارج کند. به همین دلیل لازم است در هنگامی که جراحی بینی را انجام دادید با احتیاط بیشتری عمل کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

عوارض شایع در جراحی بینی

دستورات استفاده از تامپون بعد از جراحی بینی

درمان آبریزش بینی بعد از جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *