مدت زمان انجام عمل بینی

مدت زمان عمل بینی چند ساعت است؟

مدت زمان عمل بینی | افرادی که قصد دارند جراحی بینی انجام دهند، ممکن است با سوالات مختلفی در ذهن خود روبرو شوند. مثلا اینکه مدت زمان عمل بینی چند ساعت است؟ دوره نقاهت بعد از جراحی چند روز است؟ بعد از جراحی چقدر زمان نیاز دارد تا از بیمارستان ترخیص شویم؟ زمان بهبودی بینی به طور کامل چقدر طول می کشد؟ و سایر سوالات مربوط به جراحی بینی… در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را دریافت کنید.


با ما همراه باشید با مطالب پیشنهادی و آموزنده دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان | ماساژ بعد از عمل بینی

مدت زمان عمل بینی به چه چیزی بستگی دارد؟

  • نوع بینی

نوع بینی تاثیر مستقیم بر مدت زمان جراحی دارد. بطور مثال بینی های گوشتی از بینی های استخوانی زمان برتر هستند. یا بینی هایی که غضروف ضعیفی دارند، و نیاز به پیوند غضروف دارند، زمان بیشتری برای جراحی نیاز دارند.

  • نوع جراحی

برای جراحی بینی دو روش وجود دارد. روش جراحی باز و روش جراحی بسته. اینکه جراحی با روش باز انجام شود یا روش بسته در زمان جراحی تاثیرگذار است. و همینطور اگر جراحی ترمیمی باشد، اینکه توسط همین پزشک و عوامل آن جراحی انجام شده باشد یا خیر نیز در مدت زمان جراحی تاثیر زیادی دارد.

  • مهارت جراح

بدیهی است که هر چه جراح بینی ماهرتر باشد در مدت زمان کمتری می تواند بینی را جراحی کند.

بی هوشی عمل بینی چند ساعت است؟

قبل از شروع جراحی، فرد بطور کامل بی هوش می شود. و در زمان عمل مرتب نبض و علائم حیاتی بیمار چک می شود. پزشک متخصص بی هوشی در طول عمل حضور دارد تا شرایط بی هوشی را مهیا کند و اگر مشکلی پیش آمد، رفع کند. بعد از اتمام عمل بلافاصله به هوش می آید و به بخش ریکاوری منتقل می شود. مدت زمان لازم برای بی هوشی دو تا سه ساعت است. البته این زمان به مدت زمان جراحی بستگی دارد.

جراح بینی اصفهان | نکات مراقبتی پیش از عمل بینی | جراح بینی اصفهان

بهبودی کامل عمل بینی چقدر زمان می برد؟

زمان طول درمان برای عمل بینی تا مدتی است که آتل در بینی قرار دارد. در عرض یک هفته پس از جراحی می توان آتل را برداشت و پس از آن لازم است تا یک ماه تمامی مراقبت های بعد از عمل را به درستی رعایت کنید. اما اینکه دقیقا چه زمانی به نتیجه درست در خصوص جراحی بینی می رسیم، حدودا شش ماه تا یکسال زمان می برد. البته این زمان برای بینی های گوشتی و استخوانی متفاوت است. بطوری که مشخص شدن نتیجه عمل بینی گوشتی حداقل یکسال ممکن است طول بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *