مدیریت آلرژی بعد از عمل بینی

بررسی مدیریت آلرژی بعد از عمل بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان مدیریت آلرژی بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. رسیدگی به آلرژی‌ها پس از جراحی بینی مهم است، زیرا می‌توانند بر بهبودی تأثیر بگذارند. برای به حداقل رساندن علائم از محرک‌ها دوری کرده و با پزشک خود در مورد آنتی هیستامین‌ها صحبت کنید. قرص جلوگیری از عطسه بعد از عمل بینی ممکن است توسط پزشک تجویز می‌شود. پس از جراحی برای محافظت از شکل جدید بینی خود از عینک‌های سنگین خودداری کرده و فعلاً از فریم‌های سبک‌تر یا لنزهای تماسی استفاده کنید.

برای جلوگیری از عوارض آلرژی بینی، دوری از گرد و غبار و دود بسیار مهم است. برای جلوگیری از خونریزی و احتمال عطسه از فعالیت‌های شدید خودداری کنید. از بیرون رفتن برای چند روز خودداری کنید تا هوا باعث عطسه نشود. انجام این اقدامات احتیاطی از بهبودی ناشی از جراحی برای بهبود تنفس نیز پشتیبانی می‌کنند. تنفس راحت از طریق بینی یکی از راه‌های جلوگیری از عطسه بعد از عمل بینی است. راحتی در تنفس از بینی با تمیز کردن مخاط امکان پذیر است.

علائم و عوارض درمان نشدن آلرژی

اگر درد مداوم، تورم غیرمعمول یا خونریزی را تجربه کردید با جراح خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است علائمی از عوارض نامطلوب داشته باشند. دشواری در تنفس یا کاهش محسوس حس بویایی نیز نیاز به مراقبت فوری دارد. جراح خود را از هر چیز غیر معمول مطلع کنید. ارتباط شفاف و به موقع بسیار مهم است. در صورت مشاهده علائم زیر بعد از عطسه کردن به پزشک مراجعه کنید:

• درد یا افزایش تورم
  • خونریزی بعد از جراحی
  • مشکل در تنفس
  • کاهش حس بویایی
  • افزایش کبودی صورت و بینی
  • پارگی بخیه‌های اطراف بینی
  • آبریزش مدام بینی

نکاتی درمورد خارش بینی بعد از جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

عطسه بعد از جراحی بینی

عطسه می‌تواند یک اتفاق رایج پس از جراحی بینی باشد، زیرا بافت‌های بینی در حال بهبود هستند.

پیشگیری از عطسه بعد از جراحی بینی

در حالی که عطسه یک رفلکس طبیعی است، شما می‌توانید با اجتناب از مواد حساسیت‌زا، بالا نگه داشتن سر و تمیز کردن مدام داخل بینی از عطسه جلوگیری کنید.

نکاتی برای عطسه بعد از جراحی بینی

اگر احساس کردید عطسه دارید، سعی کنید دهان خود را باز نگه دارید تا فشار از مجرای بینی شما خارج شود. از مسدود کردن یا خفه کردن شدید عطسه خودداری کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

نکاتی درمورد خارش بینی بعد از جراحی بینی

کاربرد دستگاه پلکسر پلاس در جوانسازی پوست