مزایا و معایب عمل بینی به روش بسته

بررسی مزایا و معایب عمل بینی به روش بسته

بسیاری از افراد از عمل جراحی وحشت دارند؛ این دسته از انسان ها معمولا تا مجبور نشوند زیر تیغ جراحی نخواهند رفت. در این میان هستند کسانی که دوست دارند بینی خود را جراحی کنند اما وحشت از فرایند جراحی مانع تصمیم گیری آنها می شود؛ علم پزشکی به این دسته از آدم ها روش های نوین جراحی را پیشنهاد می کند؛یکی از این راه حل ها ” عمل بینی به روش بسته ” است. در ادامه این مطلب از سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان مزایا و معایب عمل بینی به روش بسته را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر شما تصمیم به رینوپلاستی دارید، باید بدانید که دو اصطلاح مختلف برای توصیف روش “بسته” و “باز” ​​استفاده می شود. این اصطلاحات روش های مختلفی را برای دسترسی جراحی به بینی در طی عمل توصیف می کند.

مقایسه عمل بینی به روش بسته و باز

هر دو رویکرد، یک سری برش های مشابه دارند، اما تفاوت اصلی این است که عمل بینی به روش بسته فقط شامل برش های داخلی و یا اندونزال می شود که این برش ها روی سطح خارجی بینی ایجاد نمی شود بلکه فقط در داخل لبه ی هر سوراخ بینی ایجاد می شود. رینوپلاستی باز برش در پایه کلوملا است که شامل یک دیوار باریک در بافت نرم است که حفره های بینی را از هم جدا می کند. این کار به جراح اجازه می دهد پوست را از بینی بردارید تا بتواند قبل از شکل دادن به بینی، دید بهتری از غضروف و استخوان ها داشته باشد. بنابراین رینوپلاستی به روش بسته را باید روشی پیچیده تر توصیف کنبم که به مهارت بسیار زیاد جراح نیاز دارد.

نتیجه نهایی در مورد بینی عمل شده

به طور کلی رینوپلاستی نیاز به مهارت گسترده جراحی دارد اما فرایندهای موفق علاوه بر مهارت پزشکی، شامل درجه ای از هنر و خلاقیت نیز می شود چراکه اساسا جراح شما مجسمه سازی دوباره بینی انجام می دهد. اطمینان از اینکه بینی جدید به صورت شما بیاید، درخواست همیشگی همه افرادی است که تصمیم به جراحی بینی می گیرند. در حالی که طبیعی به نظر آمدن و عملکرد مناسب بینی بعد از عمل، حقیقتا چیزی جز یک اثر هنری نیست. همانطور که بینی در طول عمل بینی به روش بسته ،از هم جدا نمی شود، برای جراح بسیار ساده تر است که ظاهر بینی شما را بعد از عمل تصور و بررسی کند، چیزی که معمولا در روش های باز جراحی بینی روشن و واضح نیست.

ترجیح عمل بینی به روش بسته

اگر چه در برخی از موارد، جراحی بینی به روش بسته ، مزایای بسیاری نسبت به جراحی بینی به روش باز فراهم می کند، در بعضی از موارد رویکرد عمل بینی به روش باز می تواند مطلوب تر باشد. به عنوان مثال، اگر به پیوند ساختاری برای پایین آوردن سوراخ بینی نیاز باشد جراحی به روش باز توصیه می شود . مهم این است که در هنگام مشاوره با جراح خود، ذهنیت خود را خراب نکنید، زیرا پزشک به درستی تشخیص می دهد کدام روش برای وضعیت شما مناسب است. اگر نیاز به انجام جراحی به روش باز باشد، مطمئن شوید که زیر دست جراح با تجربه و ماهر،قرار می گیرید و برش بیرونی پس از بهبودی غیر قابل تشخیص خواهد بود.

جراح بینی اصفهان | بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در اصفهان

مزیت های جراحی بینی به روش بسته

زمان کوتاهتر جراحی

جراحی بینی به روش بسته به زمان کمتری نیاز دارد؛به این مفهوم که بیمار نیاز به بی حسی کمتری برای عمل جراحی دارد. برای برخی از بیماران، همین نکته یکی از مهمترین عوامل در انتخاب بین جراحی بینی به روش باز یا بسته است. به علاوه، با برش کمتر، زمان انجام جراحی تا پایان، ۳۰ دقیقه کوتاه تر می شود و هیچ زخم خارجی برجای نمی ماند.

زخم کمتر

از آنجا که هیچ برش خارجی در جراحی بینی به روش بسته وجود ندارد. هیچ زخم خارجی نیز به جا نمی ماند. این روش در نواحی داخلی بینی انجام می شود و جراح مطمئن می شود که هیچ نشانه موثری از عمل جراحی، مخصوصا در کلوملا، که ستون پوستی بین دو حفره بینی است، بوجود نمی آید.

گردش خون بیشتر در پوست نوک بینی

نکته بسیار مهمی که باید در جراحی بینی به روش بسته درنظر داشته باشیم گردش خون در پوست است. از آنجا که در روش جراحی بینی بسته نیازی به برش در سراسر کلوملا وجود ندارد، گردش خون پوست از بین نمی رود. پوست بعد از جراحی در جای خود باقی می ماند. بعد از یک جراحی بینی به روش بسته، تورم بینی کمتر خواهد بود زیرا کانال های تخلیه طبیعی پوست در طی عمل جراحی دست نخورده است. به همین دلیل بینی این بیماران نسبت به کسانی که جراحی بینی به روش باز را انتخاب می کنند زودتر بهبود پیدا خواهد کرد.

عوارض عمل بینی به روش بسته

نیاز به مهارت افرون تر

از آنجا که این روش بدون بلند کردن پوست بینی انجام می شود، جراح تمام تغییرات را از طریق دهانه های باریک سوراخ بینی انجام می دهد. این روش به اصطلاح “کور” است و همه چیز از طریق احساس و ظاهر بیرونی انجام می شود. به همین دلیل اطمینان از مهارت جراح بسیار مهم است.به این مفهوم که برای جراح شما عمل جراحی بینی مهمتر از هر جراحی زیبایی دیگری باشد. به علاوه جراح شما باید متخصص در جراحی بینی به روش بسته باشد.

محدودیت در موارد اصلاحی

جراحی بینی به روش بسته تعداد بازبینی هایی را که پزشک می تواند انجام دهد محدود می کند. به همین دلیل این روش تنها برای افرادی که مایل به تغییر جزئی هستند توصیه می شود. افرادی که نیاز به تغییرات پیچیده در بینی دارند، باید جراحی بینی به روش باز را انتخاب کنند. روش های جراحی ترکیبی باز و بسته به علت پیچیدگی در معرض قرار گرفتن و عدم دسترسی به آن غیر ممکن است.

دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

دشواری تجسم بینی در حالت طبیعی

در عمل بینی به روش بسته ، پوست بینی به منظور دسترسی به قسمت داخلی بینی، کشیده می شود. این عمل می تواند غضروف بینی را تحریک کند که باعث می شود دیدن وضعیت طبیعی بینی دشوار شود. به یاد داشته باشید که جراح شما بهترین توصیه را در مورد تکنیک ها خواهد داشت. در هر دو حالت یعنی جراحی بینی به روش باز یا بسته، مهم اهداف شما و آن چیزی است. که می خواهید انجام دهید. مزایا و معایب جراحی بسته بینی به طور کامل در مشاوره با جراح مورد بحث قرار می گیرد و نهایتا بهترین تصمیم را خواهید گرفت.

انتخاب بهترین روش برای جراحی بینی

جراحی بینی باز و بسته به میزان یکسان موثر است. اینکه چه نوع جراحی را برای خود انتخاب می کنید به تخصص جراح و اینکه کدام روش راحت است و به میزان زیاد انتظارات شما را برآورده می کند، بستگی دارد. گرچه این شما هستید که ترجیح می دهید جراحی بینی باز یا بسته را انجام دهید. جراح تصمیم می گیرد که بهترین روش برای رسیدن به نتایج مورد نظر شما کدام است .

جراح بینی اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

درمان علل عطسه و سرفه پس از جراحی بینی

نکاتی برای ورزش بعد از عمل بینی

مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *