مقایسه‌ی تزریق چربی و تزریق ژل

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از تزریق چربی نسبت به تزریق ژل، ماندگاری آن می‌باشد. اثر تزریق چربی به‌طور قابل‌توجهی ماندگارتر از تزریق ژل می‌باشد. تضمینی در دائمی بودن تزریق چربی نیست ولی درصورتی‌که این عمل به‌طور صحیح انجام شود، آثار آن می‌توانند دائمی باشند.

برای اطمینان حاصل کردن از دائمی بودن یک عمل تزریق چربی، چهار عامل موردنظر هستند:

  • چربی باید به نحوی برداشت شود که سلول‌های آن زنده بمانند. در غیر این صورت، با معایب تزریق چربی روبرو شده و بافت چربی متابولیزه شده و توسط بدن جذب می‌شود.
  • سلول‌های چربی باید تحت فرایندهایی قرارگرفته و مایعات اضافه، سلول‌های مرده و دیگر عناصر غیرضروری از آن‌ها جدا شوند.
  • برای اطمینان از زنده ماندن سلول‌های چربی باید این سلول‌ها به نحو صحیح دوباره به بدن تزریق شوند. تزریق این سلول‌ها باید به‌آرامی و خرده‌خرده باشد.
  • پس از تزریق اولیه‌ی سلول‌ها، باید از آن‌ها به‌خوبی مراقبت شود. به این معنی که تا چند هفته باید از خوابیدن بر روی صورت خودداری کرده و از ضربه خوردن این ناحیه جلوگیری کرد. زمانی که بافت‌های حمایتی در اطراف چربی تزریق‌شده تشکیل شد، نیازی به مراقبت از این سلول‌ها نخواهد بود.

در مقایسه با تزریق ژل، تزریق چربی بسیار هزینه‌بر خواهد بود. هزینه‌ تزریق ژل در حدود چند صد هزار تومان بسته به منطقه‌ی مورد درمان متفاوت خواهد بود. ولی هزینه‌ی عمل تزریق چربی چندین میلیون تومان می‌باشد. تزریق چربی نسبت به تزریق ژل تهاجمی‌تر و بسیار زمان‌بر است ولی می‌تواند نتایج دائمی به همراه داشته باشد که در بلندمدت، مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. اما عوارض تزریق چربی به دلیل اینکه از بافت بدن خود فرد استفاده می شود، کمتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *