مقایسه انواع تورم بینی بعد از جراحی

بررسی انواع تورم بینی بعد از جراحی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان انواع تورم بینی بعد از جراحی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تورم حاد بینی

تورم حاد بینی در طول یک تا دو ماه بعد از جراحی بینی شایع است. این تورم به دلیل ضربه های حین جراحی بینی است. این تورم و کبودی در ماه اول از بین خواهد رفت اما برای بینی های گوشتی ممکن است بیشتر از 2 ماه طول بکشد. در اکثر افراد این تورم به راحتی از بین می رود.

تورم مزمن بینی

در تورم مزمن بینی بعد از عمل، مایع بینابینی بعد از جراحی بینی در زیر پوست رسوب می کند و ممکن است در قسمت های مختلف بینی به بافتی متفاوت تبدیل شود. تورم مزمن ممکن است تا چند ماه در دو طرف بینی باقی بماند، همچنین تورم نوک بینی بعد از عمل به زمان بیشتری نیاز دارد تا ناپدید شود. در تورم یک طرفه بینی بعد از عمل نوعی تورم مزمن است.

تورم کاذب بینی

نوع دیگر ورم که از آن به ورم کاذب یا حافظه پوست یاد می شود، دوره بهبودی طولانی تری دارد. زیرا در برخی از مواقع جراحی با هدف کوچک کردن اسکلت بینی انجام می شود به همین علت هرچه بینی بزرگ تر بوده باشد شدت این نوع ورم بعد از جراحی بینی بیشتر خواهد بود.

تورم پوست

این ورم ناشی از واکنش التهابی بدن برای ترمیم ناحیه ضربه‌خورده است و در ناحیه ضربه خورده مایع بین‌سلولی افزایش می یابد و اغلب یک الی سه ماه بعد از عمل وجود دارد. اگر جراح بینی در هنگام عمل ظرافت بیشتری به خرج دهد و استخوان‌ها با ملایمت بیش‌تری تغییر یابند و پوست با ظرافت بیش‌تری از اسکلت بینی جدا شود، تورم و کبودی کم‌تر خواهد بود. البته هرچه پوست بینی ضخیم‌تر باشد، تجمع مایع بین‌سلولی در آن بیش‌تر بوده، بنابراین مدت بیش‌تری طول می‌کشد تا تورم ناشی از عمل برطرف شود.

بنابراین ورم در بینی‌های استخوانی به‌دلیل اینکه پوست بینی نازک و بافت غضروفی قوی است، کم‌تر است، اما در بینی‌های گوشتی به‌خاطر ضخامت پوست بینی و اعمال تغییرات در حین جراحی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، ورم بعد از عمل بیش‌تر است.

ورم بینی استخوانی بعد از جراحی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

تاثیر مهارت جراح در بروز تورم

تکنیک مهارت جراح بینی فاکتور بسیار مهمی است که در میزان تورم بعد از عمل زیبایی بینی نقش بسزایی دارد. در واقع برش دقیق و ظرافت در حین عمل، تورم را کم می‌کند. در هر دو روش باز و بسته اگر جراحی به‌درستی انجام نشود، تورم بیش از اندازه ایجاد می‌شود، بنابراین روش جراحی به‌تنهایی در میزان تورم تاثیر آن‌چنانی ندارد.

میزان تغییرات بینی

هرچه میزان ایرادات بینی و تغییراتی که حین عمل زیبایی بینی روی غضروف بینی انجام می‌شود، بیش‌تر باشد ، زخم‌های جراحی نیز بیش‌تر بوده و در نتیجه تورم هم بیش‌تر خواهد بود.

تورم بینی بعد از جراحی عادی است!

هر قسمی از بدنتان را که جراحی می کنید مقداری تورم و برآمدگی بعد از عمل را خوهد داشت که امری کاملا طبیعی است. مهم این است که چه کارهایی انجام دهیم که این تورم را کم کرده و در نهایت از بین ببرید.

در عمل بینی به غیر از تورمی که در نقاط مختلف صورت ممکن است پدید بیاید. ورم در زیر چشم ها بسیار طبیعی است و در اغلب بیماران ایجاد می شود. البته از خاطر نباید برد. این تورم و برآمدگی به میزان ایراداتی که در بینی وجود داشته و نوع فیزیک صورت و خصوصیات بدن بسیار ارتباط دارد و در افراد مختلف، متفاوت است.

البته که این تورم موقت بوده و به تدریج کم شده و با رعایت مراقبت های پزشکی بعد از چند ماه به طور کامل از بین می رود. البته در صورتی که مدت زمان لازم برای از بین رفتن این تورم طی شد و به حد قابل قبولی کاهش پیدا نکرد. به صلاحدید پزشک مربوطه تزریق کورتون به بینی پیشنهاد می شود. چرا که کورتون، نقش قابل قبولی در میزان کم شدن تورم دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

توصیه‌های مراقبتی در تزریق فیلر بینی

جراحی زیبایی بینی همزمان با عادت ماهانه

نکاتی در مورد تزریق بوتاکس دیستون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *