نکاتی برای جراحی بینی غضروفی

بررسی نکاتی برای جراحی بینی غضروفی

ساختمان بینی در نحوه انجام جراحی بینی بسیار مهم است و جراح بینی قبل از انجام جراحی زیبایی بینی با گرفتن عکس از بینی و در صورت نیاز سی تی اسکن بینی به راحتی می تواند بینی را جراحی کند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان نکاتی برای جراحی بینی غضروفی را مورد بررسی قرار می دهیم.

ساختمان بینی به سه دسه تقسیم می شود، که عبارتند از :

  • بینی هایی که بیشتر قسمت های بالایی بینی استخوانی است.
  • بینی هایی که دارای غضروف در طول بینی است.
  • بینی هایی که در آن پوست پوشاننده غضروف و استخوان است.

همانطور که گفته شد، تمامی بینی ها دارای استخوان و غضروف بوده و می توان گفت تنها تفاوت در پوست بینی ظاهر بینی را ممکن است تغییر دهد. البته لازم است این نکته را هم بیان کرد که ساختار بینی هم مهم است.

تاثیر روش جراحی بر جای بخیه بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان

جراحی بینی غضروفی

از جمله مهترین عاملی که در جراحی زیبایی بینی مهم است، میزان ضخامت پوست می باشد. اگر بینی دارای پوستی ضخیم باشد، به مرور زمان وزن زیادی به غضروف های بینی وارد می شود. در این مدت غضروف های بینی نازک شده و نمی تواند وزن بافت های بینی را تحمل کند. در این صورت بینی، حالت گوشتی به خود می گیرد. چنانچه که پوست نازک باشد و غضروف های بینی قوی و خاصیت ارتجاعی پوست بالا باشد، بینی را استخوانی می نامند. تمامی این تفاوت ها در میزان غضروف بینی است.

در جراحی بینی افرادی که بینی شان دارای پوست نرمال بوده و ضخامت پوست طبیعی است، نتیجه جراحی بهتری نسبت به افرادی که دارای پوست ضخیم و گوشتی در بینی خود هستند.

دکتر علی علوی راد را در اینستاگرام دنبال کنید

در هنگام جراحی بینی استخوانی، به دلیل آن که بینی فرمی غضروف مانند دارد، می توان اندازه آن را تا جایی که با مابقی اجزای صورت متناسب باشد، کوچک کرد. ولی در جراحی بینی گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست بینی، محدودیت هایی در کوچک کردن بینی وجود دارد.

بعد از جراحی بینی تورم در افرادی که دارای بینی استخوانی و یا غضروفی هستند نسبت به افراد دارای بینی گوشتی کمتر است. با این حال جراح بینی باید این نکته را در نظر داشته باشد که در جراحی بینی استخوانی در صورت کمترین ایراد در حین و بعد از جراحی، به دلیل نازک بودن پوست به راحتی قابل مشاهده است ولی در بینی های گوشتی این طور نیست.

جراح بینی اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

نکات مراقبتی پیش از عمل بینی

نحوه انجام مراحل جراحی زیبایی بینی

جراحی انحراف بینی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *