نکات مراقبتی بعد از جراحی بلفاروپلاستی

بررسی نکات مراقبتی بعد از جراحی بلفاروپلاستی

بعد از اتمام بلفاروپلاستی و درمان افتادگی پلک‌ها، باید مواردی که توسط پزشکان متخصص تجویز شده را به دقت رعایت کنید. چون کوچک‌ترین اشتباهی در این رابطه می‌تواند به قیمت عفونت چشم‌ها، آسیب دیدن بینایی و … تمام شود. در این مطلب سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان، نکات مراقبتی بعد از جراحی بلفاروپلاستی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مصرف داروهای تجویزی

بعد از بلفاروپلاستی داروهای تجویز شده و پمادهایتان را حتماً استفاده کنید. داروهایی که پزشک تجویز می‌کند برای کاهش درد و پیشگیری از عفونت هستند. با کمک پمادها هم می‌توانید به نرم شدن پلک‌هایتان برای باز و بسته شدن کمک کنید. همچنین این پمادها جلوی باقی ماندن جای زخم روی چشم‌ها یا زیر آن‌ها را می‌گیرند.

ترک الکل و دخانیات

مصرف الکل، سیگار، قلیان و … همچنان به مدت دو هفته بعد از جراحی پلک ممنوع است.

شنا نکردن

اگر به شنا کردن، سونا و حمام با آب داغ علاقه دارید، باید این موضوع را به دوران پس از درمانتان واگذار کنید. چون تا زمانی که پزشک اجازه نداده نمی‌توانید این کارها را انجام دهید.

مراحل عمل بلفاروپلاستی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

عدم مصرف داروهای گیاهی و مکمل‌های ورزشی

داروهای رقیق‌کننده خون را تا زمانی که پزشک اجازه نداده مصرف نکنید و استفاده از داروهای گیاهی و مکمل‌های ورزشی را هم حداقل تا دو هفته کنار بگذارید.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح گوش اصفهان

کمپرس یخ

برای کاهش درد و ورم پلکتان می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

ممنوعیت آرایش کردن

پس از جراحی پلک اجازه آرایش کردن و استفاده از لنزهای مصنوعی را تا زمان اجازه پزشک ندارید.

شستشو صورت طبق آموزش

برای حمام کردن و شستشوی صورتتان باید طبق دستور پزشک عمل کنید و به هیچ عنوان نباید چشم‌هایتان را ماساژ دهید، بخارانید یا اینکه با حوله زبر صورتتان را خشک کنید.

نگاه نکردن به نمایشگر

از نگاه کردن طولانی‌مدت به گوشی، کامپیوتر، کتاب و … که باعث فشار به چشم‌ها شده و درد ایجاد می‌کند بپرهیزید.

جراح گوش اصفهان در دکتر آف

مطالعه بیشتر: