نکات مراقبتی بعد از جراحی زیبایی لاله گوش

بررسی نکات مراقبتی بعد از جراحی زیبایی لاله گوش

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان نکات مراقبتی بعد از جراحی زیبایی لاله گوش را مورد بررسی قرار می دهیم. پس از اتمام جراحی زیبایی لاله گوش، بیمار می‌تواند به خانه بازگردد. اما پانسمان‌ها، بانداژ‌ها و بخیه‌ها معمولا تا یک هفته باید سر جای خود باقی بمانند. میزان تورم و درد ناشی از عمل زیبایی لاله گوش، نسبتا ناچیز و قابل تحمل است، و با توجه به غیر تهاجمی بودن این نوع جراحی پلاستیک، فرد دوران نقاهت کوتاهی خواهد داشت. البته اکثر بیماران، نتیجه عمل را می‌توانند بلافاصله پس از جراحی مشاهده کنند.

افراد باید تا چند هفته بعد از جراحی، از فعالیت بدنی شدید خودداری نمایند. با این حال، 1 تا ۲ روز بعد از جراحی، می‌توان فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت. دقت کنید که تا چند هفته بعد از جراحی ترمیم لاله گوش، نباید به محل جراحی فشار اعمال گردد. همچنین، لازم است از مالش لاله گوش خودداری کنید. سایر مراقبت‌ها به قرار زیر هستند:

• گوش را خشک و تمیز نگه دارید.
  • گوشی را از گوش خود دور نگه دارید.
  • داروهای تجویزی جراح را به موقع مصرف کنید.
  • از گوشواره استفاده نکنید.
  • اجسام سنگین را بلند نکنید.

رعایت این مراقبت‌ها در دو ماه اول پس از جراحی، به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از عمل زیبایی و ترمیم لاله گوش دریافت کنید. معمولا از سه ماه بعد از جراحی زیبایی روی لاله گوش، می‌توانید مجددا گوش‌ها را سوراخ کرده و از گوشواره استفاده نمایید.

میزان هزینه عمل جراحی زیبایی لاله گوش

با توجه به اینکه جراحی زیبایی لاله گوش، جنبه درمانی ندارد، بنابراین معمولا هزینه این عمل، از طریق بیمه قابل پرداخت نیست. لازم است در جلسه مشاوره با پزشک جراح، حتما درباره هزینه‌های مربوط به جراحی سوال کنید. اصلی‌ترین فاکتور در تعیین هزینه عمل زیبایی لاله گوش، دستمزد پزشک جراح است؛ ضمن اینکه میزان تغییرات لازم برای لاله گوش و پیچیدگی جراحی، بر هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

بیهوشی در عمل ترمیم لاله گوش

این جراحی با بی‌حسی موضعی قابل انجام است و تنها برای کودکان، از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود.

میزان درد عمل زیبایی گوش

معمولا جراحی ترمیم لاله گوش، پیچیدگی خاصی ندارد و با یک برش کوچک قابل انجام است. به همین دلیل، بیمار درد چندانی احساس نمی‌کند. درد شدید بعد از جراحی نیز باید حتما توسط پزشک علت یابی شود.

همه چیز در مورد جراحی زیبایی لاله گوش | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

تفاوت جراحی ترمیم لاله گوش با عمل اتوپلاستی

برای افرادی که به دنبال تغییر شکل کلی گوش خود هستند، باید از جراحی اتوپلاستی کمک گرفت، که شامل اصلاح لاله گوش نیز می‌شود. اما جراحی زیبایی لاله گوش، فقط شکل، اندازه و شکاف لاله گوش را اصلاح می‌کند.

مدت مشاهده نتیجه نهایی جراحی

به دلیل ورم خفیف، شما می‌توانید بلافاصله بعد از جراحی، شکل نهایی لاله گوش خود را ببینید. با این حال، پس از دو ماه، نتیجه نهایی جراحی مشخص شده و می‌توانید با سوراخ کردن گوش‌ها، از گوشواره استفاده کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان

اسکار در جراحی زیبایی لاله گوش

این عمل زیبایی با برش‌های کوچکی انجام می‌گیرد. همچنین، جراح با کمک بخیه‌های ظریف، برش را ترمیم می‌کند. به همین دلیل، اسکار ناشی از عمل زیبایی گوش به سختی قابل تشخیص است.

استحمام بعد از جراحی

معمولا یک روز بعد از جراحی، با تایید پزشک، می‌توانید دوش بگیرید. اما در هنگام حمام کردن، از لمس محل جراحی یا مالش آن خودداری کنید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

مزایا و عوارض لیپوماتیک شکم و پهلو

ورم بینی استخوانی بعد از جراحی