نکات مراقبتی بعد از لیفت شقیقه

بررسی نکات مراقبتی بعد از لیفت شقیقه

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان نکات مراقبتی بعد از لیفت شقیقه را مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با جراحی لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه نوعی جراحی است که در طی آن سعی می‌شود تا یک سوم انتهایی ابرو از طریق برش‌هایی که در شقیقه ایجاد می‌شود لیفت شود. این جراحی یک جراحی کم تهاجم است و به همین دلیل عوارض پس از جراحی بسیار کمتری نسبت به سایر انواع جراحی‌های لیفت ابرو دارد. با این حال احتمال کمی برای بروز برخی عواض پس از این جراحی نیز وجود دارد. برای کاهش عوارض لیفت شقیقه لازم است تا نکاتی رعایت شوند. باید توجه داشت که هر یک از روش‌های مختلف لیفت شقیقه مراقبت‌های متفاوتی ممکن است داشته باشند.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با جراحی و بی حسی دوره نقاهت کوتاهی دارد. با این حال بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری شود.

دوری از فعالیت‌های سنگین

پس از لیفت شقیقه لازم است تا افراد از فعالیت‌های سنگین و نیز ورزش کردن دوری کنند. حداقل سه روز زمان برای استراحت مطلق پس از لیفت شقیقه لازم است. فعالیت روزانه را 7 تا 10 روز پس از جراحی و ورزش کردن را می‌توان یک ماه پس از جراحی از سر گرفت.

گذاشتن بالش اضافه‌ زیر سر

در هفته اول بعد از عمل، برای کاهش تورم و کبودی موقع خواب یک بالش اضافه‌تر داشته باشید تا سرتان بالا قرار بگیرد. توصیه این است که تا 14 روز این کار صورت بگیرد.

کمپرس یخ

برای کاهش ورم و کبودی محل جراحی می‌توان تا 24 ساعت پس از جراحی از کمپرس یخ استفاده کرد. کمپرس یخ را می‌توان 5 تا 10 دقیقه در ساعت بر روی موضع قرار داد.

رعایت دستورات پزشک

طبق دستورالعمل پزشک داروهای مسکن یا آنتی‌بیوتیک مصرف کنید. پس از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید پانسمان را عوض کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود. همچنین داروها و مراقبت‌های ارائه شده توسط پزشک به دقت پیگیری شوند. در صورت وجود درد می‌توان از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کرد.

مزایای جراحی لیفت شقیقه | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

استحمام با رعایت نکات مهم

برای استحمام لازم است تا دو روز صبر کرد. در هنگام استحمام، توصیه می‌شود از شامپو بچه استفاده شود. توصیه می‌شود استفاده از شامپوهای رایج که دارای عصاره‌های شیمیایی بوده و عطردار هستند تا ده روز متوقف شود.

مصرف غذاهای نرم

نوع غذایی که فرد مصرف می‌کند بهتر است به شکلی باشد که جویدن آن نیاز به انرژی زیادی نداشته باشد تا به عضلات صورت فشار وارد نشود. همچنین تا سه هفته پس از جراحی لیفت شقیقه، از نمک بسیار کمی در غذا استفاده شود زیرا با افزایش فشار خون منجر به افزایش ورم محل جراحی می‌شود. همچنین مصرف آب برای کاهش سریع‌تر عوارض جراحی مفید است.

مشورت با پزشک متخصص

ورم و کبودی از عارضه‌های طبیعی جراحی هستند که انتظار داریم ورم پس از سه و کبودی پس از یک هفته برطرف شوند. در صورتی که ورم و کبودی محل جراحی در این مدت کاهش نداشته باشد یا تشدید شود بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود. لازم است تا افراد برنامه‌ی مراجعه‌ی مجدد برای بررسی نتیجه‌ی جراحی و همچنین برداشتن یا تعویض پانسمان را از پزشک خود دریافت کنند.

دوری از تابش مستقیم نور

تا یک ماه پس از لیفتینگ شقیقه با عمل از تابش مستقیم نور به محل زخم در لابه‌لای مو جلوگیری کنید. (پیشنهاد می‌شود آقایان از کلاه استفاده کنند)

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

مزایا و عوارض جراحی لیفت شقیقه

دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی

روش‌های مراقبت از بخیه‌ بعد از عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *