نکات مراقبتی در جراحی ژنیکوماستی

بررسی نکات مراقبتی در جراحی ژنیکوماستی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان نکات مراقبتی در جراحی ژنیکوماستی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تکنیک اکسیزیون در عمل ژنیکوماستی

گاهی پزشک برای رفع مشکل بزرگی سینه در آقایان از تکنیک‌ اکسیزیون استفاده می‌کند. در این تکنیک بافت غده سینه یا پوست اضافی به‌طورکامل برداشته می‌شود. این تکنیک زمانی به کار می‌رود که نیاز به کاهش ناحیه آرئول باشد و از طرفی لازم باشد تا نوک پستان طبیعی‌تر در محل قرار گیرد. معمولاً آقایانی که دارای پوست افتاده و آویزان در اطراف سینه هستند باید از این روش جهت ترمیم بافت سینه خود استفاده کنند. الگوها و برش‌هایی که در طول اکسیزیون ایجاد می‌شود، بسته به شرایط هر فرد متغیر است. اکسیزیون بافتی به پزشک اجازه می‌دهد تا مقدار بیشتری از بافت غدد و پوست را که قابل درمان نیست، بردارد.

در این تکنیک محل و طول برش‌ها براساس وسعت جراحی تعیین می‌شود، اما اغلب اطراف لبه هاله یا داخل چین‌های طبیعی قفسه سینه محل خوبی برای این کار است. دوران نقاهت این روش همانند لیپوساکشن با درد کمی همراه است و به‌صورت سرپایی و با بی‌حسی موضعی هم قابل انجام است. بیمار در این روش ظرف مدت ۲ هفته پس از جراحی می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.

توصیه‌ و مراقبت ها در جراحی ژنیکوماستی

برای درمان این بیماری بهتر است قبل از عمل، یک جلسه با پزشک خود دررابطه‌با عمل جراحی مشورت کنید. در طول جلسه اول مشاوره بهتر است، انتظارات و اهداف خود را از انجام عمل به پزشک بگویید و شرایط پزشکی، سابقه آلرژی دارویی و جراحی‌هایی که پیش از این انجام داده‌اید را برای او شرح دهید.

حقایقی درباره خطرات جراحی کوچک کردن سینه

همچنین لازم است تا مصرف داروهایی نظیر ویتامین‌ها، مکمل‌های گیاهی، الکل، تنباکو و حتی استفاده از موادمخدر حتی به‌صورت تفریحی را به پزشک خود اطلاع دهید. در جلسه مشاوره پزشک باید شما را با خطرات ناشی از بیهوشی، خونریزی، لخته‌شدن‌خون، عدم تقارن سینه، ازبین‌رفتن احساس در نوک سینه و… آشنا کند و رعایت توصیه‌های مراقبتی را به شما گوشزد نماید.

اگر وزن بالایی دارید و قصد دارید به وزن ایده‌آل خود برسید، حتماً این کار را قبل از عمل جراحی انجام دهید. با این کار ممکن است دیگر نیازی به انجام عمل جراحی نداشته باشید.
درباره داروهای مصرف شده با جراح سینه خود مشورت کنید و هرگز از دارویی به‌صورت سرخود استفاده نکنید.
هرگز از سیگار، الکل یا مواد مخدر در طول درمان استفاده نکنید.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا سابقه آلرژی دارید، حتماً موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
ترجیحاً در طول دوره درمان و جراحی از مواد رقیق‌کننده خون مثل ویتامین‌ها، سیر، جینسینگ، مکمل، وارفارین و آسپرین استفاده نکنید.
قبل از انجام عمل ژنیکوماستی آزمایش‌های خون، آزمایش اشعه ایکس و الکتروکاردیوگرافی را جهت اطمینان بیشتر انجام دهید.
پزشک گاهی برای جلوگیری از عفونت، درد و رفع جای بخیه یکسری دارو به شما تجویز می‌کند که باید آنها را سر موقع به‌صورت مرتب مصرف نمایید.
توجه داشته باشید که عمل جراحی ژنیکوماستی برای پسران جوان و نوجوانی که سینه‌های آن‌ها کاملاً رشد نکرده است مناسب نیست.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

درمان آبریزش بینی بعد از جراحی

فین کردن بعد از جراحی بینی

انواع ورم بینی بعد از جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *