پیشگیری و درمان بوی بد بعد از عمل بینی

بررسی پیشگیری و درمان بوی بد بعد از عمل بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان پیشگیری و درمان بوی بد بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

درمان بوی بد بینی بعد از عمل بینی

شستن داخل بینی و مصرف آنتی بیوتیک‌ها

عفونت‌های کوچک ناشی از بخیه‌ها به غیر از بوی نامطبوع، مشکلات اضافه دیگری ایجاد نمی‌کنند. با گذشت زمان و با کمک سیستم دفاعی طبیعی بدن این مشکل به صورت خودکار برطرف می‌شود. مراقبت مناسب پس از جراحی بینی برای بیماران برای جلوگیری از بروز بوی بد بسیار مهم است. شستن مکرر داخل بینی با سرم و استفاده دوره‌ای از آنتی بیوتیک‌ها توسط پزشک عمل بینی تجویز می‌شود.

بیماران باید آنتی بیوتیک‌ها را طبق دستور جراح مصرف کنند و بینی خود را تمیز نگه دارند. آنتی بیوتیک‌ها به کاهش خطر عفونت و همچنین کاهش التهاب کمک می‌کنند. علاوه بر این، بیماران باید دستورالعمل‌های مراقبتی را در مورد اینکه هر چند وقت یک بار باید بینی خود را با محلول نمکی شستشو دهند دنبال کنند. شستشوی بینی باعث کاهش خشکی، وجود مخاط یا باکتری می‌شود.

دست نزدن

بیماران باید از دست زدن به داخل بینی خود یا برداشتن پوسته‌های داخل بینی خودداری کنند، زیرا این امر می‌تواند باعث تحریک بیشتر شده و تعداد باکتری‌های مولد بو را افزایش دهد. در نهایت، بیماران باید به مدت چند هفته پس از عمل جراحی از اسپلینت استفاده کنند تا از برش‌ها در برابر عفونت و تحریک بیشتر محافظت شود. رعایت این دستورالعمل‌ها خطر بوی بد بعد از جراحی بینی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

علل احساس بوی بد بینی بعد از عمل | جراح بینی اصفهان

نکاتی برای جلوگیری از بوی بد بینی بعد از عمل جراحی

برای کاهش اثرات بوی بد بینی بعد از عمل جراحی می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

• برای شستشوی هر گونه مواد زائد یا باکتری که ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع از مجرای بینی شوند از یک محلول شستشوی نمکی استفاده کنید.
  • محلول پراکسید هیدروژن را با یک سواب پنبه‌ای در داخل بینی خود بمالید، زیرا به کاهش تجمع مخاط که می‌تواند باعث ایجاد بوی بد شود کمک می‌کند.
  • برای محافظت از برش‌ها جهت جلوگیری از عفونت و تحریک بیشتر، حداقل به مدت سه هفته بعد از جراحی بینی از اسپلینت بعد از عمل استفاده کنید.
  • از فشار زیاد یا فین کردن شدید بینی خودداری کنید، زیرا این موارد می‌توانند پوست داخل بینی را تحریک کرده و منجر به ایجاد باکتری‌های مولد بو شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

نکاتی برای مصرف قطره بینی بعد از جراحی

مدیریت آلرژی بعد از عمل بینی