کاهش تورم بینی بعد از عمل با مراقبت اصولی

بررسی کاهش تورم بینی بعد از عمل با مراقبت اصولی

رعایت نکردن مراقبت های بعد ازجراحی بینی میزان تورم را تشدید خواهد کرد. بنابراین توصیه‌هایی مانند چسب‌زدن بینی به‌طور صحیح در کاهش و بهبود ورم بینی خیلی تاثیر دارد. همچنین تغذیه مناسب بعد از عمل و مصرف کم‌نمک از عوامل مهم در کاهش و بهبود سریع ورم بینی بعد از عمل جراحی است. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان کاهش تورم بینی بعد از عمل با مراقبت اصولی را مورد بررسی قرار می دهیم.

بالا نگاه داشتن سر

به بیمار توصیه می شود که بعد از جراحی بینی هنگام خوابیدن سر خود را بالا نگاه دارد. با این کار مایعات در ناحیه بینی و سر تجمع نمی یابند و در نتیجه تورم کاهش می یابد.

مصرف مایعات کافی

اگر بدن به خوبی هیدراته باشد معمولاً مایعات در بدن محبوس نمی شوند.

پرهیز از نمک

غذاهای و نوشیدنی های شور می توانند باعث احتباس مایعات در بدن شوند و در نتیجه بهتر است که تا جای ممکن از مواد غذایی شور پرهیز شود. از سبزیجات سبزرنگ و برگ دار مانند کاهو که حاوی ویتامین k می باشند تا جای ممکن استفاده شود.

از حمام آب گرم، سونا و وان آب گرم پرهیز شود.

آب گرم می تواند منجر به تورم بیشتر بینی و افتادن گچ بینی شود. بنابراین بهتر است که تا زمانی که گچ بر روی بینی قرار گرفته است و تا یک هفته بعد از جراحی بینی از حمام آب گرم پرهیز شود.

مالیدن پمادها و ژل ها

برخی پمادها و ژل ها برای کاهش ورم بینی بسیار کاربردی هستند. البته کارکرد این پمادها در بسیاری از موارد به درستی مشخص نشده است ولی در صورتی که پزشک صلاح بداند می تواند برخی از انواع این پمادها را برای بیمار تجویز کند. این پماد ها مستقیماً بر روی ناحیه بینی مالیده می شوند.

 

استفاده از کمپرس یخ

در روزهای ابتدایی بعد از جراحی بینی لازم است که بیست دقیقه از کمپرس یخ بر روی بینی استفاده شود و 40 دقیقه کمپرس را برداشت و به بینی استراحت داد. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از کمپرس درست بر روی پوست بینی اصلاً مناسب نیست و بهتر است که از یک پارچه به عنوان محافظ استفاده شود. قرار دادن کمپرس بر روی پیشانی هم اگر احساس خوبی ایجاد می کند می تواند انجام گیرد. دو تا سه بار در روز می توان از کمپرس یخ استفاده نمود. هنگام استفاده از کمپرس به هیچ عنوان بر بینی فشار وارد نکنید. بینی بعد از جراحی حساس است و فشار زیاد به بینی می تواند آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

شستشوی بینی

یکی از راهکارهای موثر در ترمیم سریع تر زخم های ناشی از عمل بینی، شستشوی مداوم حفره ی بینی است. این شستشو با استفاده از سرم های مخصوص صورت می پذیرد.سرم های شستشو باعث می شوند تا زخم ها و اسکارهای ناشی از عمل جراحی، زودتر از حالت طبیعی ترمیم شده و التهاب و تورم ناشی از آن ها نیز به مراتب کمتر شوند. علاوه بر این شستشوی بینی در باز شدن راه هوایی و بهبود تنفس از طریق بینی نیز تاثیر دارد.

قرار دادن اسپلینت بینی

گچ بینی بعد از جراحی بر روی بینی قرار می گیرد تا از بینی محافظت شود. استفاده از کمپرس یخ بر روی گچ بینی می تواند منجر به خیس شدن گچ شود و در نتیجه احتمال دارد که گچ بیفتد. بنابراین استفاده از کمپرس یخ را با پزشک در میان بگذارید.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

نکاتی در مورد تزریق بوتاکس دیستون

مقایسه انواع تورم بینی بعد از جراحی

مقایسه بوتاکس دیستون و مصپورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *