انگیزه افراد برای انجام عمل زیبایی بینی

مهمترین انگیزه افراد برای انجام عمل زیبایی بینی

مهمترین انگیزه افراد برای انجام عمل زیبایی بینی : عمل جراحی زیبایی بینی شایع ترین جراحی زیبایی در ایران است. سالانه بیش از 80 هزار مورد از این جراحی در ایران انجام می شود. هر چند که جراحی بینی در بین خانم ها شایع تر است اقبال مردان به خصوص در سال های اخیر به این جراحی افزایش یافته است.

مراجعین به جراحان زیبایی بینی طیف گسترده ای از افراد جامعه هستند. از نظر سنی از سن 16سال تا بالای 60 سال را شامل می شوند. از لحاظ جایگاه اقتصادی، علمی و فرهنگی و اجتماعی هم تقریبا از تمام اقشار متقاضی انجام این جراحی هستند. متقاضیان عمل زیبایی بینی انگیزه های متفاوتی برای انجام این عمل دارند که برخی از آنها را به اختصار بیان می کنیم.


با ما همراه باشید با مطالب پیشنهادی و آموزنده دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان | انگیزه افراد برای انجام عمل زیبایی بینی

بدشکلی ظاهری و اختلال عملکرد بینی

در بسیاری از مراجعین برای انجام عمل زیبایی بینی اشکالات عملکرد تنفسی بینی وجود دارد. این اشکالات می تواند ناشی از انحراف تیغه میانی، بزرگی شاخک های بینی، پولیپ بینی و نیز آلرژی مقاوم به درمان دارویی باشد.

هنگامی که برای درمان این مشکلات عمل جراحی توصیه میگردد، شخص ترجیح میدهد در حین همان جراحی و بیهوشی ناشی از آن نقایص ظاهری بینی هم اصلاح شده و به قول معروف با یک تیر دو نشان زده شود. انجام همزمان عمل زیبایی به همراه اصلاح انحراف داخلی بسیار شایع است.

کسب اعتماد به نفس

کسب اعتماد به نفس و جسارت محبت کردن و ابراز وجود از انگیزه‌های شایع عمل بینی است. بسیاری از افرادی که از نقایص ظاهری بینی خود معذب بودند بعد از انجام جراحی زیبایی موفق، اعتماد به نفس بالاتری کسب کرده و در روابط اجتماعی خود موفق تر بوده اند.

مهمترین انگیزه افراد برای انجام عمل زیبایی بینی

  • توصیه افراد خانواده

برخی از مراجعین به خصوص خانم های جوان علت مراجعه برای عمل زیبایی بینی را توصیه افراد خانواده انگیزه بیشتری را برای انجام این عمل ایجاد می کند.

  • کسب رضایت همسر

برخی از خانم های متاهل مهمترین دلیلی را که برای انجام این عمل مطرح می کنند کسب رضایت همسر شان است. در مواردی همسرشان مستقیم درباره شکل بینی آنها اظهار نظر کرده بود و در مواردی هم خانم ها احساس می کردند همسر شان غیر مستقیم آنها را با زنان دیگر مقایسه کرده است.

انگیزه های متعدد دیگری هم در مراجعین برای عمل زیبایی بینی وجود دارد که می توان رقابت و چشم و هم چشمی و بالا بردن جایگاه اجتماعی با عمل بینی، بالا رفتن شانس ازدواج، اشتغال و کسب موفقیت اجتماعی و تلاش برای جذاب شدن و جلب جنس مخالف را نام برد.

در کسانی که تصمیم به انجام عمل جراحی زیبایی بینی دارند این است افرادی که با اعتماد به نفس خوب، انتظار منطقی و واقع بینانه از انجام جراحی زیبایی بینی دارند چه این تصمیم ناشی از تمایل خودشان باشد چه اینکه توصیه از طرف نزدیکان دلسوز انجام شده باشد، پس از عمل موفق بینی که توسط جراح بینی ماهر انجام شده باشد رضایت خوبی از جراحی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *