مراقبت های لازم بعد از برداشتن تامپون بینی

مراقبت های پس از برداشتن تامپون بینی

استراحت کردن پس از برداشتن تامپون بینی ، معمولاً از جمله کار‌هایی است که افراد باید به صورت کامل انجام دهند. زمانی که افراد استراحت لازم و کافی را در برنامه‌ خود پس از کشیدن تامپون بینی و به طور کلی پس از انجام عمل جراحی بینی خود نداشته باشند ممکن است نتوانند نتایج کامل‌تری را تصور کنند. بنابراین افراد بهتر است یک برنامه‌ مناسب برای استراحت خود داشته باشند.

یکی از نکاتی که معمولاً توسط پزشک متخصص جراح پلاستیک پس از کشیدن تامپون بینی به افراد ارائه می‌شود این است که تا ۴۸ ساعت پس از کشیدن باند بینی باید از کمپرس گرم استفاده شود. استفاده از کمپرس گرم برای از بین بردن و همچنین کم کردن کبودی‌ها و همچنین ورم‌های به وجود آمده پس از انجام عمل، ضروری است و باید به صورت دقیق و طبق دستور دکتر استفاده شود.

بالا نگه داشتن سر و پرهیز از فعالیت‌های سنگین از جمله مراقبت‌هایی است که فرد باید بعد از کشیدن تامپون بینی رعایت کند. همچنین پس از کشیدن تامپون بینی امکان خونریزی مجدد وجود دارد و به همین دلیل افراد باید سر خود را طبق دستور پزشک کمی بالاتر از حد معمول نگه دارند.

بیشتر بخوانید : چرا از تامپون بینی استفاده می شود ؟

جراح پلاستیک اصفهان | مراقبت های لازم بعد از برداشتن تامپون بینی

 

از نکات دیگری که در رابطه با مراقبت‌ های بعد از کشیدن تامپون بینی باید ذکر کنیم این است . که افراد نباید پس از کشیدن تامپون بینی و به طور کلی پس از انجام عمل جراحی فین کنند. فین کردن ممکن است. نیاز یک فرد در زمان‌های مختلفی باشد . اما فرد نباید پس از کشیدن تامپون بینی و همچنین قبل از آن این کار را انجام دهد.  زیرا ممکن است سبب فشار آوردن به بینی خود گردد.

پس از کشیدن تامپون بینی پزشک متخصص بر روی بینی فرد پانسمان مخصوصی را قرار خواهد داد. این پانسمان بر روی بینی فرد یک هفته تا ده روز باقی خواهد ماند . و در این مدت فرد نباید دوش بگیرد زیرا باید این پانسمان‌ها خشک بمانند. پس از آن، افراد باید زمان حمام خود را بسیار کوتاه کنند . زیرا ممکن است در صورت طولانی شدن استحمام، بینی فرد دچار تورم گردد.

در یک چارچوب کلی باید بگوییم . که افراد پس از انجام عمل جراحی و بازگشت از کلینیک نباید از دستورات پزشک غافل شوند. مراقبت‌های قبل و بعد از عمل و همچنین مراقبت‌ های پس از برداشتن باند بینی در به دست آوردن نتیجه از این عمل بسیار تأثیر‌گذار می‌باشد و افراد باید با تمام دقت و تلاش خود نسبت به انجام آن‌ها به صورت تمام و کمال اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *