بررسی انواع پل بینی

آشنایی با انواع پل بینی

پل بینی به قسمت استخوانی بخش بالایی بینی انسان گفته می شود. پل بینی در برخی از افراد پهن و کوتاه، در برخی بلند و برآمده است. کوتاهی پل بینی می تواند ژنتیکی و مادرزادی باشد یا در اثر بیماری های خاص ایجاد شده باشد. نژادهای آسیای شرقی معمولا پل بینی کوتاه دارند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان انواع پل بینی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پل بینی در نژاد های مختلف

از آن جایى که بینی نژاد هاى مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. روش های زیباسازی آن ها نیز متفاوت می باشد. هدف از جراحی زیبایی در همه جای دنیا افزایش جذابیت و زیبایی است. اما از آن جایى که بینی نژاد هاى مختلف با یکدیگر متفاوت هستند، روش های زیباسازی آن ها نیز متفاوت می باشد. برای مثال بینى ایتالیایى (رومى ) قوز دار است و آن ها ترجیح مى دهند قوز روى بینى را بردارند . اما افرادی که در شرق آسیا زندگى مى کنند و افریقایى ها بینی در قسمت پل، به سمت داخل فرورفتگی دارد . این افراد برای این افراد از تکنیک های تقویتی برای پل بینی استفاده می شود تا پشت بینى حالت صاف پیدا کند و زیباتر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی : دلایل استفاده از غضروف دنده در جراحی بینی

انواع مختلف پل بینی

متقاضیان جراحی پل بینی عموما در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند.

  • افرادی که پل بینی پهن دارند. (فاصله بین دو ابرو زیاد نشان داده می‌شود)
  • افرادی که پل بینی برآمده دارند. (اصطلاحا برآمدگی پل بینی یا قوز بینی و یا حتی ممکن است پل بینی بلند باشد ولی قوز نداشته باشد.)
  • افرادی که پل بینی فرو رفته دارند. (اصطلاحا پل بینی کوتاه یا پل بینی صاف )

البته ممکن مثلا فرورفتگی هم‌زمان با پهن بودن پل بینی، در یک نفر به عنوان مشکل مطرح شود. و همچنین انواع دیگری از مشکلات پل بینی در ادامه برای آشنایی ارائه می‌شود.

دلایل استفاده از غضروف دنده در جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

پل بینی قلابدار

داشتن بینی قلاب شده ممکن است به فرد ظاهری پیر و مردانه بدهد. با خلاص شدن از شر برآمدگی روی پل بینی، مشتریان می توانند ظاهری جوان تر و نرم تر داشته باشند. برای یک برآمدگی کوچک، دکتر هم استخوان قلاب شده و هم غضروف را برمی دارد تا از اصلاح برآمدگی جلوگیری کند. همچنین برای یک برآمدگی بزرگتر، برآمدگی برداشته می شود و به دنبال آن غضروف روی نوک بینی بسته می شود. یک ایمپلنت اضافی برای تکمیل خط صاف پل بینی ساخته خواهد شد.

خم شدن غضروف تیغه بینی

در بین بینی هایی که به نظر کج می رسند، مواردی وجود دارد که غضروف تیغه بینی خمیده است. کار دکتر برای این مثال انجام عمل بر روی غضروف است تا به مشتری بینی صافی بدهد. این علامت می تواند به شدت بر تنفس تاثیر بگذارد و باید این مشکل برطرف شود. استئوتومی خمیده غضروف تیغه بینی شامل برداشتن و جابجایی غضروف است. پس از بررسی بینی هر مشتری، دکتر طراحی می کند و تصمیم می گیرد که چه مقدار از غضروف باید برداشته و جایگزین شود.

پل بینی و غضروف کج

  • انحراف پل بینی ممکن است به دلیل کج بودن پل بینی و غضروف ایجاد شود. در این صورت جراح بینی هم پل بینی و هم غضروف را درمان می‌کند.
  • صاف نبودن پل بینی و غضروف ممکن است باعث ایجاد ناراحتی‌های متعدد در عملکرد بینی و عدم اعتماد به نفس زیبایی شود.
  • جراح بینی غضروف تیغه بینی را از استخوان جدا می‌کند و آن را در محل مناسبی برای تشکیل یک خط مستقیم قرار می‌دهد.

دکتر علی علوی راد را در اینستاگرام دنبال کنید

پل بینی صاف (پل بینی کوتاه)

بینی صاف معمولاً به دلیل پایین بودن پل بینی، ناحیه استخوانی بالای بینی شما ایجاد می‌شود. درجه صافی بسته به فرد ممکن است متفاوت باشد، اما داشتن پل بینی کوتاه به این معنی است که این ناحیه به اندازه اکثر افراد بیرون زده نمی‌شود. بینی صاف اغلب ارثی است، اما پایین بودن پل بینی نیز می‌تواند ناشی از یک بیماری عفونی یا اختلال ژنتیکی در بدو تولد باشد. این معمولا مدت کوتاهی پس از تولد نوزاد درمان می‌شود و ممکن است پل بینی در طول زمان ظاهر طبیعی‌تری پیدا کند یا نکند. این عارضه معمولاً به هیچ وجه تنفس را مختل نمی‌کند، اما برخی تصمیم می‌گیرند که بینی صاف خود را برای اهداف زیبایی تغییر دهند.

اگر شما یا فرزندتان پل بینی پایینی دارید، این وضعیت معمولاً تنفس را مختل نمی‌کند. اگر ظاهر پل بینی شما را آزار می دهد، می توانید با جراحی پلاستیک شکل آن را تغییر دهید.

پل بینی کج

در مورد پل بینی کج، استئوتومی بر صاف کردن آن متمرکز است. پل بینی کج ممکن است به طور ذاتی، به دلیل تصادف یا خم شدن پروتز در اثر عمل بینی قبلی ایجاد شود. این ممکن است باعث ناراحتی در تنفس یا سایر مشکلات مرتبط با عملکرد بینی شود. جراح بینی پل بینی انحرافی را با شکستن قسمتی که بیرون زده است، اصلاح می‌کند و استخوان باقی مانده را هم تراز می‌کند.

 

جراح بینی اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

نکات مراقبتی هنگام خوابیدن بعد از جراحی بینی

مصرف قطره بعد از عمل بینی

جراحی بینی در افراد داری آلرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *