بهترین سن برای جراحی بینی

بررسی بهترین سن برای جراحی بینی

بهترین سن عمل بینی، رسیدن به بلوغ کامل جسمی است. همچنین نباید از سن جوانی و دوران سلامت و شادابی پوست صورت نیز زیاد فاصله گرفت. معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی سن مناسبی برای انجام عمل جراحی بینی است. در این بازه سنی، هم فرد به بلوغ کامل رسیده و اجزای صورت کاملا رشد کرده‌اند؛ هم تصمیم فرد از سر احساسات و شرایط خاص دوران نوجوانی نیست؛ و همچنین هنوز پوست خاصیت الاستیک و کشسانی خود را از دست نداده است. در مطلب امروز سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان به بررسی بهترین سن برای جراحی بینی خواهیم پرداخت.

جراحی زیبایی بینی پیش از رسیدن به بلوغ کامل، در رشد صورت فرد تاثیرات بسیار منفی خواهد گذاشت. به گونه‌ای که ممکن است چهره فرد در بزرگ سالی از حالت نرمال خارج شود. جراحی بینی در سنین بالا نیز با مشکل ترمیم دیرهنگام روبرو خواهد شد. درواقع پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، ترمیم بینی دیرتر انجام می‌شود و تورم پس از جراحی نیز به سادگی رفع نخواهد شد.

این مطلب را نیز مطالعه کنید : میزان تاثیر انواع جراحی افتادگی بینی

بهترین سن عمل بینی

بینی در مرکز صورت جای گرفته است و تاثیر بسیاری در زیبایی و تناسب چهره هر فرد دارد. بسیاری از نوجوانان که در سن رشد قرار دارند به دلیل حساسیت‌هایی که مربوط به این سن است، نسبت به اندازه فرم بینی خود حساس می‌شوند و تمایل به عمل زیبایی بینی پیدا می‌کنند. این درحالی است که فرم و اندازه بینی تا پایان دوران بلوغ جسمی فرد متغیر خواهد بود. باید اجازه داد تا چهره و بینی به رشد کامل برسد و تناسب میان اجزای صورت برقرار شود. پس از آن می‌توان برای انجام جراحی زیبایی بینی تصمیم گرفت.

بهترین سن برای جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

از سوی دیگر باید توجه داشت که عمل جراحی بینی یکی از سخت‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی است و بهتر است توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود. جراح باتجربه بر اساس معیارهای علم زیبایی‌شناسی و شرایط روحی و جسمی فرد، می‌تواند تشخیص دهد که آیا نیازی به انجام جراحی زیبایی هست یا خیر. و اگر نیاز است کدام یک از جراحی های بینی اعم از جراحی بینی استخوانی ، جراحی بینی طبیعی و یا غیره مناسب است.همچنین جراح پلاستیک در جلسه‌ی مشاوره، شیوه انجام عمل بینی و میزان تغییراتی که می‌شود در بینی ایجاد کرد را مشخص خواهد کرد.

با این وجود هر شخصی و در هر سنی برای انجام جراحی بینی مناسب نیست. کمترین سن برای انجام عمل بینی با رسیدن به بلوغ و پایان رشد اجزای صورت هر فرد در ارتباط است. همچنین در سنین بالاتر نیز انجام جراحی بینی ریسک بیشتری دارد. با افزایش سن، بهبودی پس از عمل سخت‌تر است، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و احتمال رسیدن به نتیجه دلخواه نیز کاهش می‌یابد.

دکتر علی علوی راد را در اینستاگرام دنبال کنید

عمل بینی زوزدهنگام

جدا از همه‌ی نکاتی که گفته شد، باز هم ممکن است فردی پیش از سن بلوغ به انجام عمل جراحی بینی نیاز پیدا کند. انجام عمل بینی زودهنگام برای دختران زیر ۱۶ سال و پسران زیر ۱۸ سال، حتما باید توسط جراح فوق تخصص ماهر و باتجربه انجام شود. برای مثال هنگامی که تیغه بینی فرد در سنین کودکی یا نوجوانی دچار انحراف است و تنفس او را با اختلال مواجه می‌کند، می‌توان از عمل بینی سپتوپلاستی و عمل بینی انحرافی کمک گرفت. باید توجه کرد که در انجام چنین عمل‌هایی تنها جنبه درمانی عمل مورد توجه قرار گیرد و به غضروف‌های رشد بینی آسیبی وارد نشود.

در مورد شکستگی‌های بینی که معمولا در کودکان رخ می‌دهد، اگر در روند تنفس و فعالیت‌های عادی فرد مشکلی ایجاد نمی‌کند، بهتر است پس از رسیدن به سن بلوغ عمل ترمیم انجام شود. اما در مواردی که شکستگی بینی، راه تنفس را می‌بندد و یا به دلیل وجود مشکل مادرزادی، کودک قادر به نفس کشیدن از راه بینی نیست، به تشخیص جراح می‌توان عمل بینی را در سنین کودکی نیز انجام داد.

 


مطالب پیشنهادی:

راهکارهای درمانی ورم بینی گوشتی بعد از جراحی

علل و انواع ورم بینی بعد از جراحی

دلایل افتادگی نوک بینی بعد از جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *