تاثیر وضعيت روحی و روانی در عمل بینی

بررسی تاثیر وضعيت روحی و روانی در عمل بینی

در عمل بینی حالت روحی روانی اشخاص بي ترديد تأثير بسزايي دارد . چه بسيار بيمارانی كه بعداز عمل بینی باوجود نتيجه رضايت بخش , به دليل مشكلات روحی – روانی , وسواس فكري يا شخصيت هاي متزلزل و بيش از میزان تأثيرپذير از ديگران , از نتيجه عمل بینی خویش ناراضي اند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان تاثیر وضعيت روحی و روانی در عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

شمار زيادي از افرادي كه خواستار جراحي زيبايي بينی می‌باشند. از نظر خویش دلايل موجهي دارند , به مانند كسب موفقيت درتشكيل زندگي زناشويی , يافتن اعتماد‌به‌نفس بيشتر دربرخوردهاي اجتماعي , جلب رضايت خانواده ودوستان و … .

دراين برهه زمانی بايد ضمن ارزيابی بيمار به وی گوشزد شود كه تغييرات ظاهري , به نجات ازدواج درحال شكست , بدست آوردن شغل جديد يا بهبود چشمگير در زندگي كمك معجزه آسايي نمي كند . در ضمن ضروري است كه افرادي كه از جراحي انتظاري غیرواقع بینانه دارند , از عمل صرف نظركنند . همچنين ضروری است كه جراحي زيبايي درافرادي كه در گیر بحران هاي شديد روحي , اضطراب يا هيجان هاي ناپايدار میباشند , به تعويق افتد .

به طورمعمول داوطلب مناسب عمل بینی فردي است كه از عمل توقع واقع بينانه اي دارد و براي انجام عمل زیر فشار ديگران نيست و مهمتر آنكه توقع تغييرات بزرگي رادر بهبود ارتباط ها فردي واجتماعي بعداز عمل خویش ندارد وقوي ترين دليلش براي انجام جراحي بينی خشنودی شخص خود باشد .

تاثیر سلامت جسمی و روحی بر عمل بینی | جراح بینی اصفهان

دکتر علی علوی راد را در اینستاگرام دنبال کنید

افراد باید آزمایش هایی را قبل از انجام عمل زیبایی بینی انجام دهند. برای مثال یکی از این آزمایش ها راجع به سلامت قلب افراد می باشد. افرادی که مشکلات قلبی دارند به دلیل این که قبل از انجام عمل باید استرس و همچنین هیجان های ناشی از عمل را تجربه کنند حتما از این نظر سنجیده می شوند و افراد باید در صورت داشتن مشکل خاصی آن را به پزشک متخصص nose job اطلاع دهند.

در صورتی که افراد مشکلات قلبی داشته باشند. و آن را به پزشک متخصص اطلاع ندهند در صورتی که برای آن ها درد سر های ریز و درشتی در حین انجام جراحی بینی و یا بعد از آن به وجود بیاید. به هیچ عنوان مسئولیتی در قبال آن ها برای پزشک و یا هر فردی دیگری وجود نخواهد داشت. و مراجعه کننده مسئول به وجود آمدن چنین مشکلاتی می باشد.

از دیگر مواردی که فرد در رابطه با سلامت جسمانی باید از آن برخوردار باشد. عدم ابتلا به دیابت و همچنین فشار خون می باشد. در صورتی که افراد به یکی از این دو بیماری و یا هر دو مبتلا باشند. در زمانی که پزشک آن ها را برای انجام آزمایش قلب فرستاده است همه چیز مشخص خواهد شد. و در صورت داشتن مشکل جدی انجام عمل برای این دسته از افراد ممنوع خواهد شد.

جراح بینی اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

روش های درمان تنگی مجرای بینی

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی طبیعی

نکات مراقبتی پیش از عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *