جراحی لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه

لیفت شقیقه که به عنوان “لیفت تمپورال ابرو و چشم” نیز شناخته می شود ، یک عمل جراحی پلاستیک است که با هدف لیفت صورت، ابرو و چشم را به سمت بالا و شقیقه ها می کشد. این جراحی از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی و سفت شدن پوست اطراف شقیقه را نیز به دنبال دارد.

لیفت شقیقه به عنوان یک جراحی مستقل و گاهی با جراحی های دیگر مانند بلفاروپلاستی (لیفت پلک) و لیفت صورت همزمان انجام می شود.جراحی لیفت شقیقه را می توان با برش های کوچک که کاملاً درون خط رویش مو پنهان باشند انجام داد، در نتیجه بهبودی آسان تر و جای زخم کمتری ایجاد می شود.

روش جراحی لیفت شقیقه چگونه است؟

در ابتدا، یک برش کوچک در خط رویش موی بالای گوش قرار می گیرد. از طریق این برش، بافت زیرین متحرک شده و سپس به حالت معلق در می آید تا قسمت خارجی ابرو و اطرف چشم کشیده تر شوند. پوست های اضافی برداشته می شوند و جای برش بخیه های ریز زده می شود.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت شقیقه:

لیف شقیقه یک روش کم تهاجمی با دوره نقاهت نسبتاً کوتاه است. بلافاصله بعد از لیفت شقیقه، در محل برش ها بخیه زده می شود و باند سبكی را به مدت تقریبی ۲۴ – ۴۸ ساعت روی سر قرار می دهند. در زمان ترخیص، به شما دستورالعمل مراقبت از پانسمان به شما داده می شود. پانسمان معمولاً ۲۴ – ۷۲ ساعت پس از جراحی برداشته می شود. در هفته اول بعد از جراحی، زیر سر خود را بلند نگه دارید (موقع دراز کشیدن ۲ تا ۳ بالش زیر سر خود بگذارید). این کمک می کند تا تورم و کبودی صورت به حداقل برسد.

جراحی لیفت شقیقه | جراح پلاستیک اصفهان

ممکن است کبودی روی پیشانی و اطراف چشم شما ظاهر شود، که معمولاً طی هفت تا ده روز از بین می رود. در برخی افراد کبودی ممکن است به مدت شش تا هشت هفته باقی بماند، اما احتمال آن کم است. این کبودی و تورم را می توان با آرایش پوشاند. استفاده از کمپرس یخ و بالا نگه داشتن سر نسبت به بدن بهترین روش برای کاهش تورم و کبودی است ، به خصوص اگر در ۲۴ – ۴۸ ساعت اول انجام شود. به یاد داشته باشید که یخ را مستقیماً در تماس با پوست قرار ندهید ، آن را در کیسه پلاستیکی و حوله بپیچید تا باعث ایجاد خنکای دلپذیر و نه سرمای بیش از حد شود. همچنین میتوان از دستمال مرطوبی که در یخچال خنک شده است استفاده نمود.

از شما خواسته می شود در تایم های مشخصی در کلینیک حضور پیدا کنید تا بعد از عمل تحت نظر باشید. این امر همچنین به ما امکان می دهد تا از بروز هر مشکلی برای بیمار بعد از جراحی مطلع شویم. بخیه ها تقریباً در روز دهم تا چهاردهم بعد از عمل برداشته می شوند.

بهترین کاندید برای جراحی لیفت شقیقه

  • کسانی که نیاز به لیفت کامل ابرو ندارند و تنها می‌خواهند انتهای ابروی آنها کشیده شود.
  • کسانی که در انتهای ابرو و دو طرف چشم خود دچار خطوط عمیق شده‌اند و تمایل به کاهش اثرات قابل مشاهده پیری در چهره خود را دارند.
  • کسانی که ابروهای آنها به دلایل موروثی یا افزایش سن و شل شدن پوست افتادگی دارد.

روش های مختلفی برای جراحی لیفت شقیقه وجود دارد:

لیفت پوست شقیقه به تنهایی:

که مخصوص کسانی با افتادگی پوست کمتر که نیاز به کشیدن زیاد پوست ندارند.

لیفت به روش SMAS (لایه میانی زیر پوست):

که در این روش لایه‌های زیرین پوست کشیده می‌شوند که نتیجه لیفت بهتر و ماندگارتر است. در واقع در این جراحی لایه سطحی عضله زیر پوست کشیده می‌شود.

لیفت به روش MACS (لایه بسیار عمیق زیر پوست):

که در این روش نیز لایه‌های زیرین پوست کشیده می‌شوند. نتیجه لیفت ماندگارتر و همچنین حالت پوست و کشیدگی پوست صورت نیز طبیعی‌تر خواهد شد.

| اینستاگرام دکتر علی علوی راد –  جراح پلاستیک اصفهان|


بیشتر بخوانید:

مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه

لیپوماتیک یا لیپوساکشن با امواج

آمادگی قبل از جراحی زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *