دلایل لیپوماتیک و اقدامات لازم آن

دلایل لیپوماتیک و اقدامات لازم آن

جراحی لاغری شکم و پهلو برای شکل دادن به این ناحیه در اندام زنان و مردان بسیار مؤثر است. شکم نسبت به سایر اندام‌ها، مقاومت بیشتری در برابر رژیم و ورزش داشته و حتی فعال‌ترین افراد را نسبت به ظاهر خود ناامید می‌کند. بارداری و زایمان سزارین نیز می‌تواند تأثیر ناخوشایندی را در قسمت تحتانی شکم ایجاد کند که با رژیم و ورزش هم نمی‌توان این مشکل را اصلاح نمود.

دلایل انجام لیپوماتیک شکم

بیشتر چربی‌های شکمی به طور مستقیم در زیر پوست قرار دارند. و به راحتی با روش‌های پیکرتراشی قابل خارج شدن هستند. با این حال، چربی‌هایی که در اعماق شکم (بین روده‌ها) قرار دارد. به دلیل افزایش عوارض شدید با لیپوماتیک شکم قابل حذف نیستند. پیکرتراشی شکمی ممکن است همراه با لیپوماتیک پهلو‌ها انجام شود.

دلایل انجام لیپوماتیک پهلوها

پهلو‌ها دقیقاً بالای خط کمربند در طرفین و پشت قرار دارند. لیپوماتیک یا پیکرتراشی پهلو‌ها می‌تواند ظاهر پهلو‌ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و میزان چربی حاصل از برآمدگی پهلو‌ها را کاهش دهد. عمل لیپوماتیک می‌تواند چربی‌های مربوط به پهلو‌هایی را که دقیقاً زیر خط سینه‌بند در طرفین و پشت قرار گرفته‌اند، حذف کند.

پیکرتراشی پهلو‌ها باید تحت بی‌حسی موضعی انجام شود. تا فرد بتواند به اطراف بچرخد و اجازه دسترسی جراح به پشت را بدهد. چرخیدن فردی که تحت بیهوشی عمومی قرار دارد خطرناک است. زیرا حرکت کردن با قرار دادن لوله تنفسی می‌تواند اختلال ایجاد کند.

دلایل لیپوماتیک و اقدامات لازم آن | جراح پلاستیک اصفهان

اقدامات دو هفته قبل از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

دو هفته قبل از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو باید از مصرف تمام اشکال آسپیرین و همچنین هرگونه دارو و ویتامین‌هایی که می‌تواند موجب رقیق شدن خون شما شود، خودداری کنید.
اگر سیگار می‌کشید، باید حداقل دو هفته قبل از هرگونه عمل پیکرتراشی از مصرف سیگار خودداری کنید.
همچنین مصرف مشروبات الکلی به مدت دو هفته قبل از جراحی لاغری شکم و پهلو ممنوع است.

اقدامات روز عمل لیپوماتیک

اگر تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید، حداقل ۶ ساعت قبل از عمل نباید چیزی بخورید. این کار باعث می‌شود در هنگام بیهوشی، حالت تهوع به وجود نیاید.
در روز عمل جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو‌ها، از شما خواسته می‌شود فرم رضایت‌نامه را امضا کنید که می‌توانید با مطالعه آن نسبت به عوارض، مزایا، نتایج احتمالی و تمام گزینه‌های پیشگیری از لیپوماتیک اطلاعات کامل را کسب کنید.
اگرچه روش‌های مورد نیاز برای آماده‌سازی پیکرتراشی می‌تواند از نظر پزشک متفاوت باشد، اما پزشک احتمالاً برای مشخص کردن مناطقی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، روی پوست شما خطوطی را ترسیم می‌کند. حتما یک عکس قبل از عمل بگیرید تا با نتایج خود بعد از پیکرتراشی شکم و پهلو مقایسه کنید.

شرایط بیمار بعد از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

درد پس از لیپوماتیک شکم و پهلو‌ها به طور معمول نیازی به دارو‌های مسکن قوی‌تر از استامینوفن ندارد. میزان درد شبیه درد عضلانی و سوزش عضلات است که پس از انجام کار بیش از حد زیاد ایجاد می‌شود.

شرایط بیمار بعد از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

شدت درد به حدی است که هنگام ورود به اتومبیل و بیرون رفتن از اتومبیل، یا چرخیدن در رختخواب، یا هنگام نشستن روی صندلی، در زمان پیاده‌روی یا نشستن، حداقل ناراحتی را حس خواهید کرد. به طور کلی بعد از پیکرتراشی با بی‌حسی موضعی، به هیچگونه داروی مسکن احتیاج ندارید؛ زیرا بیهوشی موضعی تا ۱۸ ساعت ادامه دارد. از ۳۶ تا ۷۲ ساعت بعد از عمل، افراد بیشترین میزان درد و ناراحتی را تجربه می‌کنند، اما به ندرت به تسکین‌دهنده‌ای بیشتر از استامینوفن (تیلنول) احتیاج دارند.

اِدِم یا ورم بعد از عمل لیپوماتیک شکم به وجود می‌آید. معمولاً رفع این عارضه برای این نواحی نسبت به سایر مناطق تحت درمان، طولانی‌تر است. درجه خاصی از برآمدگی که با لمس نیز قابل تشخیص است، به طور معمول برای ۴ تا ۱۲ هفته وجود دارد.

| اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح پلاستیک اصفهان|


مطالعه بیشتر:

مراقبت های لازم پس از عمل ماموپلاستی

لیپوماتیک شکم و پهلو

انواع جراحی های زیبایی سینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *