دیابت و جراحی زیبایی بینی

ارتباط دیابت و عمل بینی چیست؟

دیابت ، که به قند خون معروف از جمله بیماری های متابولیکی می باشد که موجب می شود ، تولید انسولین با مشکل مواجه شود،و یا سلول های بدن در قابل انسولین موجود در بدن مقاومت نشان دهند. تنظیم قند خون در بدن بیمار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و نبود آن بیمار را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. بیماران دیابتی مستعد ابتلا به مسائل گردش خون می باشد که مانع بهبود زخم و یا برش می باشد. در نتیجه جراحی بینی برای این افراد باید با دقت ومراقبت های ویژه ای صورت گیرد تا برای بیمار مشکل ساز نباشد.

آیا افراد دیابتی می توانند عمل بینی را انجام دهند؟

افراد دیابتی معمولا نگران عمل بینی خود می باشند و عده ای نیز بر این باورند که نمی توانند جراحی بینی انجام دهند. این با ور کاملا اشتباه می باشد و اگر بیمار در مراجعه اولیه برای عمل بینی اطلاعات لازم را در مورد بیماری خود دراختیار جراح قرار دهد، تا با کنترل قند خون از اختلالات و عفونت های داخلی جلوگیری شود. در نتیجه بیمار باید با جراح خود صادق باشد و اطلاعات کافی را در اختیار جراح قرار دهد.

 

اگر چه بیماران دیابتی با خطر بالایی در هنگام جراحی های زیبایی روبرو می باشند ولی اگر جراح از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشد ، با مدیریت بیماری می تواند شرایط مناسبی را بعد و قبل از جراحی بینی برای بیمار فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *