علل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

بررسی علل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

برای “درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس” باید بدانیم که چرا این مشکل رخ می‌دهد. در این مطلب سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان، علل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس را مورد بررسی قرار می دهیم. تا انتهای مطلب با جراح پلک اصفهان و متخصص بلفاروپلاستی همراه باشید.

افتادگی پلک بالا یکی از شایع‌ترین عوارض تزریق نادرست بوتاکس است. این روزها هم افراد زیادی این مشکل را بعد از تزریق بوتاکس تجربه می‌کنند و برای درمان آن به دنبال راه حل هستند. اما قبل از درمان، باید بدانیم که چه مشکلی در تزریق بوتاکس رخ می‌دهد که موجب افتادگی پلک بالا و از بین رفتن خاصیت کشسانی همیشگی آن می‌شود.

وقتی از نیروی غیر متخصص برای تزریق بوتاکس کمک بگیرید و این کار را در مطب‌های متفرقه و آرایشگاه‌ها انجام دهید، تزریق در قسمت نادرست پلک بالا یا قسمت ابرو می‌تواند روی عضلاتی که پلک را بالا نگه می‌دارد تاثیر بگذارد. این اثرگذاری موجب فلج شدن عضلات این قسمت شده و افتادگی پلک را به همراه خواهد داشت.

افتادگی پلک به طور معمول از 2 تا 15 روز پس از انجام تزریق بوتاکس مشاهده می‌شود. برای درمان این مشکل زمان نسبتاً زیادی لازم است و بین دو هفته تا دو ماه باید صبر کنید تا افتادگی برطرف شود. به طور کلی پس از این زمان معمولاً افتادگی برطرف می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

یشگیری از افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

اگر چه مهم‌ترین عامل دخیل در افتادگی پلک درست انجام نشدن تزریق است، اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها تا حد امکان می‌توانید جلوی بروز این عارضه را بگیرید. در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم:

  • دست نزدن به محل تزریق و خم نشدن به سمت جلو
  • تزریق آرام بوتاکس و عدم مالش ناحیه مورد نظر حین تزریق و پس از آن

بعد از تزریق بوتاکس باید عضلات مورد نظر را به کار بگیرید و تمرین‌های لازم را انجام دهید. با این کار مانع از حرکت بوتاکس به سمت عضلات دیگر و افتادگی پلک‌ها و… خواهید شد.

تزریق بوتاکس، چربی و فیلر ( ژل) | جراح بینی اصفهان

افراد در معرض افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

اگر چه تزریق نادرست بوتاکس برای همه گروه‌های سنی و افراد مختلف می‌تواند عوارض داشته باشد، اما کسانی که برای درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس مراجعه می‌کنند، معمولاً در گروه‌های خاصی دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه کسانی که نسبت به دیگران بیشتر در معرض این مشکل هستند را معرفی می‌کنیم:

  • کسانی که سابقه جراحی یا آسیب‌دیدگی در ناحیه مورد نظر را دارند
  • افراد مسن
  • کسانی که به طور ژنتیکی عضلات بالابرنده چشمشان ضعیف است. در صورتی این موضوع قابل تشخیص است که قبل از تزریق بوتاکس حتماً از پزشک متخصص مشاوره بگیرید.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح پلک اصفهان و متخصص بلفاروپلاستی

درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

با وجود اینکه در بیشتر مواقع عوارض افتادگی پلک خفیف پس از بوتاکس به مرور برطرف می‌شود، اما برای بعضی از افراد این مشکل ماندگار است. حتی برای گروه‌های آسیب‌پذیرتر ممکن است افتادگی بسیار زیاد و محسوس باشد و حتماً نیاز به عمل زیبایی پیدا کند. برای این گروه از افراد، تنها راه برطرف کردن افتادگی پلک‌ها انجام عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک است. در این روش پزشک متخصص هیچ تزریق یا … انجام نمی‌دهد که امکان تضاد با مواد تشکیل‌دهنده بوتاکس را داشته باشد.

بلکه پزشک با باز کردن پلک، ابتدا عضلات فلج شده، چربی‌های زیر پوست و… را برمی‌دارد. سپس قسمت‌های اضافی پوست که موجب چین خوردگی و افتادگی می‌شود را می‌برد و در نهایت پلک را بخیه می‌زند. برای زیر چشم از بخیه‌های جذب‌شونده استفاده می‌شود تا جای بخیه پس از جراحی باقی نماند. با انجام بلفاروپلاستی می‌توانید تا بهترین حالت ممکن افتادگی پلک ناشی از بوتاکس را جبران کنید و دوباره زیبا و جوان شوید.

جراح پلک اصفهان و متخصص بلفاروپلاستی در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

عوامل ایجاد پف در پلک‌ ها

مراحل عمل بلفاروپلاستی

نکات مهم قبل از جراحی پلک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *