چگونگی عمل بینی غضروفی

عمل بینی غضروفی

عمل بینی غضروفی | بینی نقش مهمی را در هارمونی کلی صورت ایفا می کند. اندازه و شکل بینی می تواند نگاه ها را از سمت سایر بخش های صورت به طرف خود معطوف کرده و تاثیر قابل ملاحظه ای را بر روی چهره بر جای گذارد. به همین دلیل است که بینی بعنوان یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر روی اعتماد به نفس در بسیاری از افراد می باشد. خوشبختانه ، عمل بینی ، رایج ترین پروسیجر جراحی در صورت ، گره گشای این مشکل است.

انجمن جراحان پلاستیک آمریکا اعلام کرده است که هر ساله حدود 220000 جراحی رینوپلاستی انجام می شود. یکی از انواع مشکلاتی که بیماران را به انجام این فرایند ترغیب می کند ، غضروفی بودن بینی است که تکنیک عمل بینی غضروفی ابداع شده ، می تواند مشکلات و عیوب موجود در این نوع بینی ها را درمان کند. همانطور که از نامش پیداست در این نوع بینی ، عمده مشکل در بخش انتهایی بینی متمرکز شده و بینی دارای شکلی گرد و گوشتالو بوده و در بخش تحتانی بسیار پهن است. همین امر باعث از بین رفتن تقارن در صورت می شود.


مطالب آموزشی و خواندنی دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان :


نحوه انجام مراحل جراحی زیبایی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

چه چیزی باعث غضروفی شدن بینی می شود؟

به طور کلی ، غضروفی بودن بینی ، ریشه ژنتیکی دارد. فاکتورهای فیزیولوژیکی متعددی وجود دارند که می تواند در شکل گیری چنین بینی موثر باشند. برخی از این فاکتورها عبارتند از :

  1. غضروف لترال بسیار بزرگ در بخش تحتانی بینی : این باعث می شود که بینی شما در بخش تحتانی بزرگ بوده و در نتیجه نوک بینی ، بسیار برجسته دیده شود.
  2. غضروف بینی محدب : در حالت ایده آل ، غضروف لترال تحتانی ، نسبتاً صاف بوده یا تنها یک حالت تحدب جزئی دارد. افراد دارای بینی غضروفی ، خصوصاً در نوک بینی خود دارای شکل گرد و گوشتالویی هستند.
  3. موقعیت قرار گرفتن غضروف : اگر غضروف در مقایسه با حالت ایده آل در موقعیت عمودی قرار گرفته باشد ، این موقعیت باعث می شود که بینی گوشتالو تر به نظر برسد .
  4. پوشش دهی بافت : بافت نرم اضافی گاهی در نوک بینی متمرکز می شود و در نتیجه باعث گوشتالو دیده شدن بینی می شود.

در بسیاری موارد ، ترکیب این فاکتورها می تواند باعث برجسته و گرد دیده شدن بینی شود. شایع است که مصرف الکل باعث غضروفی شدن بینی می شود.

آیا شما به عمل بینی غضروفی نیاز دارید؟

برای درک بهتر این مطلب که آیا بینی شما از جمله بینی های غضروفی است یا خیر می توانید چهار سوال را از خود بپرسید:

  • آیا نوک بینی شما برجسته ، بدشکل ، گرد و گوشتالو است ؟
  • آیا تفاوت قابل ملاحظه ای در تقارن بین نیمه فوقانی و نیمه تحتانی بینی شما وجود دارد؟
  • آیا نوک بینی شما ، خط انحنا از نوک بینی به سمت انتهای بینی تان را قطع می کند ؟

اگر پاسخ شما به بسیاری از این سوالات مثبت است ، داوطلب خوبی برای عمل دماغ غضروفی محسوب می شوید.

تکنیک های عمل بینی غضروفی

بینی غضروفی با دو تکنیک باز و بسته قابل اجرا می باشد. در حدود 99 درصد از بیماران با روش باز تحت جراحی بینی غضروفی قرار می گیرند. در این فرایند ، یک برش خارجی در پایه بینی ایجاد می شود. این تکنیک به جراح اجازه می دهد تا به چارچوب داخلی بینی دسترسی داشته باشد.

در مقابل عمل بینی غضروفی به روش باز ، تکنیک بسته قرار دارد. در این تکنیک ، تمام برش ها در داخل بینی ایجاد می شود و به این ترتیب ، نتیجه به دست آمده ، بسیار طبیعی خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که هیچ روش ثابتی وجود ندارد که بتوان برای درمان تمام انواع بینی های غضروفی مورد استفاده قرار داد. ایرادات در بینی های مختلف ، متفاوت است و با توجه به اینکه هدف ، خلق یک بینی طبیعی و زیبا است ، پزشک تکنیک های مختلفی را متناسب با نیاز هر بیمار ، به کار می گیرد.

مقایسه بینی فانتزی با عروسکی | جراح بینی اصفهان

جراح بینی خوب برای عمل بینی غضروفی

جراحان بسیاری در حوزه رینوپلاستی بینی غضروفی وجود دارند که بسیاری از آنها جراحان به نام و مطرحی هستند که در کارنامه کاری خود ، نتایج فوق العاده ای را ثبت کرده اند. اگر می خواهید یکی از افرادی باشید که با سپردن جراحی بینی غضروفی خود به دست یکی از این جراحان ، صاحب بینی زیبایی شوید که همگان از دیدن آن شگفت زده شده و آن را تحسین کنند ، باید در مرحله انتخاب بهترین جراح بینی ، وظیفه خود را درست انجام دهید.

مهارت و تجربه جراح را مد نظر قرار دهید.

عکس های قبل و بعد از عمل سایر بیماران جراحی شده به دست جراح بالقوه تان را نگاه کنید تا سبک سلیقه و کیفیت کار او را محک بزنید. به جراحی اعتماد کنید که سلامت و منافع بیمار را در محوریت کار خود قرار داده و وجدان کاری را در نظر داشته باشد.
دکتر علی علوی راد ، جلسه مشاوره را یک جلسه ارزشمند و یک فرصت طلایی برای جراح و بیمار برای کسب اطلاعات تاثیر گذار در خلق یک نتیجه خارق العاده ، معرفی می نماید.

هزینه عمل بینی غضروفی

هزینه جراحی بینی غضروفی ، فاکتوری است که پزشک بعد از بررسی بینی و تعیین دامنه ایرادات آن و ترسیم طرح درمان ، آن را اعلام می کند. مرکز درمانی که قرار است رینوپلاستی بینی غضروفی شما در آن انجام شود ، امکانات و خدمات درمانی ، تجربه و شهرت جراح و دامنه اصلاحات نیازمند به درمان ، همگی از جمله فاکتورهایی هستند که در تعیین هزینه عمل بینی دخیل می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *