لوازم آرایشی ۲۴ ساعته باعث سرطان میشوند؟

آیا لوازم آرایشی و بهداشتی ۲۴ ساعته باعث بیماری های پوستی می شوند؟

  •   محصولات آرایشی به‌طور معمول نباید بیشتر از ۳ الی ۴ ساعت روی صورت و دیگر اجزای آن باقی بماند،‌ چون همین گذر زمان راه تنفس پوست را بسته و با تجمع آلودگی‌ها در تمام نقاط صورت موجب بروز آکنه، جوش‌های سرسیاه و کدر و افتاده شدن پوست در طولانی‌مدت می‌شود.
  •  اما در کنار این توصیه عده زیادی از ماندگاری ضعیف محصولات آرایشی و نامرتب و پاک شدن زود به زود آنها از روی صورت خود شکایت دارند،‌
  •  به‌همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی دنیا دست به طراحی محصولاتی با ماندگاری بالا حتی تا ۲۴ ساعت زدند؛ محصولاتی مختص ورزشکاران و افرادی که در قسمت صورت دچار تعریق می‌شوند و البته مناسب تابستان و شنا کردن در این فصل گرم. محصولات آرایشی ضدآب و ۲۴ساعته در شرایط عادی دوام و ماندگاری بیشتری دارند به همین دلیل است که خیلی‌ها حتی برای مصارف روزانه خود هم سراغ این محصولات می‌روند.
  •  اما این تغییر در فرمولاسیون مواد آرایشی در کنار تنها مزیت خود یعنی دوام بیشتر، می‌تواند برای پوست و زیبایی شما گران تمام شود. به‌علاوه اینکه این محصولات با عنوان‌های ضدآب و ۲۴ساعته تنها تحمل رطوبت‌هایی مانند باران و تعریق بر اثر فعالیت‌هایی چون ورزش کردن یا کار سنگین را خواهند داشت پس بهتر است از آنها انتظار بیشتر مانند ماندگاری هنگام شنا کردن و شیرجه زدن در آب را نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *