نحوه ماساژ بعد از عمل بینی

ماساژ بعد از عمل بینی

ماساژ بعد از عمل بینی | جراحی بینی تنها به اجرای فرایند در اتاق عمل ختم نمی شود. این فرایند یک پروسه زنجیروار است که اجرای دقیق هر مرحله از فرایند، از مهم ترین مرحله یعنی انتخاب بهترین جراح بینی گرفته تا مراحل جزئی تر از قبیل ماساژ بعد از عمل بینی ، همگی به منزله دانه های زنجیری هستند که حذف یکی از آن ها ما را از رسیدن به سر منزل مقصود یعنی خلق یک بینی زیبا و تحسین برانگیز باز می دارد.


مطالب آموزشی و خواندنی دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان | تغذیه مناسب بعد از عمل بینی

طریقه استاندارد ماساژ بعد از عمل بینی

آموزش دادن روش استاندارد ماساژ بینی بعد از عمل ، بسیار حائز اهمیت است. چون اگر شما از نحوه ماساژ دادن بینی گوشتی یا استخوانی آگاهی نداشته باشید ، ممکن است به بینی تان آسیب بزنید.

رایج ترین و استانداردترین روش ماساژ بعد از عمل بینی ، ترکیبی از ماساژ بخش استخوانی بینی و ماساژ پشت بینی می باشد.

  1. نخست دو انگشت خود را با کرم مرطوب کننده ، مرطوب کنید. به طوریکه انگشت با ملایمت پوست بینی را لمس کند. سپس سر خود را اندکی به عقب بچرخانید.
  2. بینی را با سه انگشت نگه دارید و از پایین به بالا یعنی از بالای نوک بینی به سمت بالای بینی ، انگشتان را حرکت دهید. این کار را دو بار تکرار کنید.
  3. دو انگشت سبابه یا دو انگشت شست را در طرفین بینی در راستای دیواره های پهلویی بینی در ناحیه ای که به گونه ها متصل می شود قرار داده و به سمت بالا حرکت دهید به طوریکه پوست به سمت گونه ها کشیده شود. این کار را دو بار انجام دهید. توجه داشته باشید که انگشتان نباید به صورت بچسبد. آنها باید به طور کامل در راستای بینی باشند.
  4. مرحله 2 را دوباره تکرار کنید و سپس وارد سیکل شماره 3 شوید. این کار را به مدت 1 دقیقه انجام دهید.

انواع ماساژ بینی بعد از عمل

به طور کلی سه نوع ماساژ بعد از عمل بینی وجود دارد. بر حسب نوع بینی ( گوشتی یا استخوانی بودن ) شکل بینی بعد از عمل و هدف مورد نظر از انجام جراحی ، تکنیک های مختلفی برای ماساژ بعد از جراحی بینی به کار برده می شود. یکی از روش های زیر یا ترکیبی از آن ها می تواند برای شکل خاصی از بینی ، مناسب باشد. تشخیص نوع ماساژ بینی ، به صلاحدید پزشک وابسته است و اوست که تعیین می کند چه نوع ماساژی برای بینی شما مناسب است.

بنابراین از انجام این کار در منزل بدون مشورت با جراح ، خودداری کنید چون ممکن است با اجرای نادرست آن باعث آسیب زدن به بافت غضروفی و استخوانی بینی که معمولاً تا دو هفته بعد از جراحی ، هنوز نرم هستند شوید. برای درک بهتر این مفاهیم ، جراح بینی ، اغلب به شرح آناتومی بینی برای بیماران خود می پردازد.

جراح بینی اصفهان | نحوه ماساژ بعد از عمل بینی

انواع روش های ماساژ بینی بعد از عمل به شرح زیر می باشد:

ماساژ بخش استخوانی بینی

این بخش در بالای بینی قرار گرفته است. استخوان اصلی بینی ، استخوانی است که به استخوان های آرواره ای و جلویی متصل می شود. در این روش ماساژ بعد از عمل بینی ، بر روی بخش استخوانی بینی و دیواره های جانبی آن تمرکز می شود.

اگر ماساژ بعد از جراحی بینی با هدف تسکین تورم کلی بینی و رفع مایعات میان بافت های بینی انجام می شود ، دو انگشت را بر روی طرفین بینی قرار دهید ، سپس به آرامی بینی را به سمت گونه ها و اطراف بینی ماساژ دهید.

البته ، گاهی ماساژ دادن با هدف رفع تورم یکطرفه بینی یا شیب جرئی سپتوم بینی بعد از جراحی انجام می شود. در طول ماساژ دادن بینی ، به هیچ وجه نباید نوک و پشت بینی را لمس کنید. با انگشت سبابه یک طرف بینی را نگه دارید. سپس یک فشار ملایم را بر روی طرفی از بینی که متورم و کج است وارد کنید. این ماساژ دارای تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی کاهش التهاب کلی بینی ، التهاب یکطرفه بینی و نیز رفع انحراف بینی بعد از جراحی دارد.

ماساژ پشت بینی

فاصله بین فرورفتگی بالای بینی یعنی محل اتصال استخوان بینی به استخوان پیشانی تا نوک بینی ، پشت بینی نامیده می شود. اتصال استخوان به عضلات بینی نیز محلی است که معمولاً قوز بینی در آن شکل می گیرد.

در فرایند ماساژ پشت بینی ، با یک انگشت از قسمت انتهایی بینی ماساژ دادن را آغاز کرده و به سمت نوک بینی ، رو به بالا پیش بروید. نواحی دارای پیش آمدگی بیشتر ، باید بیشتر ماساژ داده شوند. این حرکت در صاف کردن پشت بینی و از بین بردن قوز بینی بسیار موثر است.

بنابراین این نوع ماساژ بعد از عمل بینی معمولاً برای از بین بردن برآمدگی استخوان بینی بعد از جراحی یا رفع فرورفتگی شکل گرفته بعد از عمل ، مورد استفاده قرار می گیرد.

جراح بینی اصفهان | نحوه ماساژ بعد از عمل بینی ..

ماساژ نوک بینی

بخش تحتانی هرم بینی ، که از غضروف ساخته شده است ، نوک بینی نامیده می شود. ماساژ نوک بینی همانطور که از نام آن پیداست ، تنها در نوک بینی انجام می شود. شما باید دو انگشت سبابه را در طرفین نوک بینی قرار داده و به آرامی به سمت رو به بالا پیش بروید. این تکنیک تحت عنوان ماساژ بینی بعد از عمل معروف است و معمولاً به دست جراح در مطب ، بر روی بینی های گوشتی با پره های بزرگ و پهن به منظور کاهش دادن التهاب و نزدیک کردن پوست به غضروف انجام می شود. در برخی موارد ، باله های بینی نیز به همین روش ، ماساژ داده می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *