مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی

مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی

جراحی بینی که یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی در بین همه اقشار و همه سنین است اغلب نتایج بسیار ماندگار و خوبی در زیبایی و سلامت به همراه دارد. بهبود وضعیت تنفس یکی از این نتایج است به ویژه زمانی که که این عمل زیبایی برای رفع سپتوم انحرافی و یا مشکلاتی چون خر و پف به کار می رود. با این وجود موارد نادری وجود دارد که خود این عمل زیبایی منجر به مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی شود.


دکتر علی علوی راد – جراح پلاستیک اصفهان – مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی


مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی | جراح پلاستیک اصفهان

مشکلات مربوط به تنفس بعد از جراحی زیبایی بینی

گرچه عمل بینی همان گونه که پیش از این اشاره شد برای رفع بسیاری از مشکلات تنفسی کاربرد درمانی دارد. همچنین کارشناسان می گویند که تکنیک های جدیدتر برای تغییر شکل بینی برخی مشکلات تنفسی را به همراه نخواهد داشت. با این وجود چهار دسته از مشکلات زیر ممکن است که در موارد بسیار کمی رخ دهد.

مشکلات تنفسی موقت

به دلیل تورم آستر و ساختار داخل بینی، تنفس از طریق بینی معمولاً به طور موقت به دنبال جراحی زیبایی بینی سخت می شود. خوشبختانه، تکنیک های جدیدتری در جراحی زیبایی بینی باب شده است که باعث می شود سطح مشکلات تنفسی بینی مانند قبل از جراحی زیبایی بینی، دوباره شکل نگیرد. رینوپلاستی در بیست سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته است و این نکته باعث عوارض کمتر بعد از انجام جراحی بینی خواهد شد.

تراشیدن بیش از حد غضروف بینی

افرادی که سالها پیش رینوپلاستی داشتند،، اغلب از بی خوابی و سایر مشکلات مجاری هوایی بینی شکایت دارند. این احتمالاً به این دلیل است که غضروف بیش از حد برداشته شده است. هنگامی که غضروف بیش از حد در حین جراحی زیبایی بینی از بینی خارج شود، تنفس از طریق بینی می تواند به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود. البته این پدیده هم نادر بوده و این روزها با پیشرفت تکنیک ها کمتر خواهد آن هستیم.

کوچک شدن دریچه تنفسی

مشکلات مربوط به تنفس بعد از جراحی زیبایی بینی معمولاً به دلیل محدود شدن دریچه بینی به زاویه کوچکتر است. اگر این زاویه بعد از عمل کوچکتر شود، می توانید تنفس را به شکل قابل توجهی با مشکل مواجه کند.

برای آزمایش اینکه دریچه بینی شما باعث ایجاد مشکل شده، با دو انگشت دو طرف بینی خود را بگیرید. و از نوک بینی لمس کنید تا به سمت بالا جایی که ناحیه غضروفی به ناحیه استخوانی می رسد؛ دریچه بینی نام دارد.

اگر با کشیدن پوست این ناحیه به سمت بالا حس کنید که دریچه تنفسی بازتر شده و نفس کشیدن بهتر می ‌شود، به احتمال زیاد دریچه تنفسی شما حین عمل کوچکتر شده و نیاز به معاینه توسط جراح دارید تا راه حل درست برای رفع این مشکل را پیدا کنید.

سوراخ شدن حدفاصل دو سوراخ بینی

گاهی اوقات در صورت سوراخ شدن دیواره که بینی شما را به دو قسمت تقسیم می کند، در حین جراحی بینی مشکلات تنفسی رخ خواهد داد. به خصوص وقتی عطسه می کنید، این بافت خیلی راحت خشک می شود و خیلی راحت خونریزی می کند.

این مورد پیش از این بسیار رخ می داد، اما این روزها بازار عمل بینی پیشرفت کرده و همچنین مهارت پزشکان نیز مثال زدنی و از این مشکل جلوگیری خواهد کرد. پس با کمی دقت و تحقیق پیش از عمل می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

 


دکتر علی علوی راد
فوق تخصص و جراح پلاستیک اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر علی علوی راد متخصص و جراح پلاستیک کلیک کنید


مطالعه بیشتر:

نتیجه عمل زیبایی بلافاصله بعد از عمل

پیشگیری عوارض لیفت سینه

نکات مراقبتی جراحی بینی

آفتاب گرفتن در دوران مرخصی عمل بینی

ساز و کار جراحی زیبایی سینه

آفتاب گرفتن در دوران مرخصی عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *