موارد انجام عمل بلفاروپلاستی

بررسی موارد انجام عمل بلفاروپلاستی

با گذشت زمان بیشتر تغییرات در چهره افراد ایجاد می‏ شود. چشم ‎‏ها دریچه ‏‎ای به احساسات درونی انسان هستند که مراقبت از سلامت و زیبایی آن‏ها بسیار مهم است. افرادی که دچار افتادگی پلک می ‏شوند از اینکه همیشه چهره‏ شان خسته، خشن و یا غمگین به نظر می‏ رسد ناراضی هستند عمل بلفاروپلاستی می تواند درمان مناسبی برای این عارضه باشد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان موارد انجام عمل بلفاروپلاستی را مورد بررسی قرار می دهیم.

جراحی برداشتن پلک همواره جنبه زیبایی ندارد و در بسیاری موارد کاملا یک عمل درمانی محسوب می ‎شود تا از خطرات احتمالی که ممکن است به چشم و بینایی وارد شود جلوگیری گردد. قبل از اقدام و تصمیم گیری برای انجام این روش باید با پزشک و جراح خود مشورت کنید و نمونه کارهای قبلی را مشاهده نمایید. تمامی ابهامات و سوالات خود را در جلسه مشاوره بپرسید تا بتوانید با آگاهی کامل انتخاب درستی انجام دهید.

علت جراحی پلک چشم در کشورهای آسیای شرقی

در کشورهای آسیای شرقی بیشتر افراد جوان عمل بلفاروپلاستی را به منظور درشت‏ تر شدن چشم ‏ها انجام می ‏دهند.

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی

جراحی پلک به صورت سرپایی در مدت 2 الی 3 ساعت انجام می شود و فرد بلافاصله پس از آن به خانه باز می گردد. در بعضی موارد ممکن است برای نتیجه گیری بهتر و رسیدن به حالت دلخواه فرد جراحی لیفت پلک در دو مرحله انجام شود.

سن مناسب برای عمل بلفاروپلاستی

معمولا سن خاصی برای این جراحی در نظر گرفته نمی‏ شود زیرا تنها برای افتادگی پلک بر اثر افزایش سن نمی ‏باشد و ممکن است فردی در جوانی به صورت ژنتیکی پف و یا افتادگی پلک داشته باشد. نتیجه جراحی بلفاروپلاستی برای افراد سن بالا که در دهه چهل یا پنجاه سالگی خود هستند، حدودا 10 تا 12 سال ماندگار و ثابت است. اما بعد از آن احتمال دوباره جمع شدن پوست پلک وجود دارد و کاملا طبیعی می‏ باشد.

مزیت های بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

  • پوست و چربی بیش از حد پلک‏ های فوقانی، علاوه بر ظاهری پف کرده موجب سنگین شدن پلک ‏ها می ‏شود و در بینایی فرد اختلال ایجاد می‏ کند. با حذف پوست و چربی اضافی می‏ توان دید فرد را بهبود بخشید.
  • همچنین زیر چشم‏ ها سه بخش جداگانه چربی ‏های مداری قرار دارند که به مرور زمان کاهش این چربی ‏ها باعث آویزان شدن پوست می‏ گردد. برداشتن چربی اضافی زیر چشم‏ ها باعث از بین رفتن چروک و سفت شدن پوست می‏ شود.

نکاتی برای قبل از جراحی لیفت شقیقه | جراح بینی اصفهان

درمان پف زیر چشم با عمل بلفاروپلاستی

  • بلفاروپلاستی تنها برای درمان افتادگی پلک بالای چشم نیست بلکه برای پف زیر چشم نیز به کار می رود.

بیهوشی یا بی حسی در جراحی لیفت پلک

جراحی پلک با توجه به شرایط پزشکی فرد و تشخیص پزشک ممکن است تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی کامل انجام شود. در صورتی بیهوشی کامل انجام می شود که هردو ناحیه پلک و زیرچشم نیاز به بلفاروپلاستی داشته باشند. اما بی حسی موضعی به جراح این امکان را می دهد تا حرکت عضلات چشم را در حین عمل بررسی کند تا عوارض جانبی آن از بین برود.

دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

عوارض بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی به دلیل اینکه در حساس ترین ناحیه صورت انجام می گردد خطرات احتمالی متعددی نیز به همراه دارد.

  • مهم ترین عیب جراحی لیفت پلک به جای زخم و بخیه آن مربوط می شود.
  • همچنین به دلیل منطقه حساس پشت چشم ممکن است بینایی فرد دچار اختلال شود.
  • از دیگر عوارض جانبی بلفاروپلاستی می توان به خشکی چشم، خارش ناحیه اطراف چشم، آسیب به عضله پلک، ناتوانی در بستن چشم ها و پلک زدن اشاره کرد.
  • در انتخاب جراح خود بسیار نکته سنج و دقیق باشید. حتما نمونه کارهای قبلی را مشاهده کنید و با مشاوره و آگاهی تصمیم بگیرید. در صورتی که جراح نتواند عمل را به خوبی به سرانجام برساند، افتادگی پلک، تاری دید و مسدود شدن دامنه دید را بدتر می کند.
  • همچنین اگر این عمل توسط پزشک متخصص انجام نشود موجب عوارضی مانند عدم توانایی بستن چشم، عفونت، خشکی چشم، خونریزی، غیر طبیعی شدن چشم و ضعف در بینایی می ‏گردد.
  • مانند تمام جراحی های زیبایی دیگر اگر عمل لیفت پلک در مرکز معتبر و محیطی استریل انجام نشود خطر ابتلا به عفونت را به دنبال دارد.
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم و نشانه ‏های متغیر و متفاوت از موارد ذکر شده، حتما پزشک جراح خود را سریعا در جریان قرار بدهید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری و برطرف شود.

جراح بینی اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی

آشنایی با مراحل تزریق چربی

درمان علل عطسه و سرفه پس از جراحی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *