جراحی پروتز سینه در اصفهان

پروتز سینه فرمی مصنوعی بوده که می تواند جایگزین تمام یا بخشی از سینه برداشته شده شود.

اکثر پروتزها از ژل سیلیکونی نرم ساخته شده است که در یک لایه ای نازک محصور شده است.  این جراحی علاوه بر رضایت مطلوب بیماران باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط زناشویی هم می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام جراحی، مراقبت ها و بسیاری از موارد مرتبط با آن تا انتهای این نوشتار هماه ما باشید.

 جراحی پروتز سینه در اصفهان|بهترین جراح پلاستیک اصفهان| بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان|بهترین متخصص جراحی پلاستیک| بهترین متخصص جراحی پلاستیک در اصفهان|بهترین متخصص زیبای|جراح بینی اصفهان|جراح پلاستیک اصفهان|دکتر علی علوی راد|فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان|متخصص جراح زیبایی بینی اصفهان

عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد

هدف از انجام جراحی پروتز سینه

پروتز سینه یکی از روش های جراحی سینه است که می تواند به اندام شما زیبایی خاصی را بدهد و یا بانوانی که در اثر بیماری های خاص نظیر سرطان سینه های خود را از دست داده اندمیتوانند، مجدد این زیبایی را به اندام خود بازگردانند از مهم ترین اهداف انجام این عمل می توان به موارد زیر اشاه کرد:

✳️ بهبود شکل سینه

✳️ افزایش سایز سینه

✳️تقارن سینه ها

دقت داشته باشید که در مورد این جراحی بایستی در ابتدا بافت سینه ارزیابی و حتما با تکنیک های انجام جراحی آشنا شود. ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که رعایت مراقبت های بعد از پروتز سینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انواع پروتز سینه

پروتزها در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های پوستی بسیار متنوع وجود دارند و از موادی ساخته شده و به گونه ای طراحی شده اند که حرکت، احساس و وزن آن ها تا حد امکان شبیه به سینه‌ های طبیعی باشند.

از انواع مختلف پروتز سنیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتز کامل یا استاندارد

این پوتز مستقیما در مقابل دیواره قفسه سینه قرار می گیرد، از لحاظ اندازه می توان آن را در هر سایزی انتخاب کرد تا احساس راحتی بیشتری بعد از عمل داشت.

پروتز جزئی یا شکل دار

پروتز جزئی برای زنانی است که قسمتی از سینه خود را برداشته اند پیشنهاد می شود. پر کننده های این پروتز نیز مواد سیلیکونی هستند.

پروتز صدفی

این یک نوع پروتز جزئی است و در صورتی که سینه های شما از نظر اندازه با یکدیگر متفاوت باشد آن را انجام می دهند. این یک “پوسته” نرم از سیلیکون است که روی سینه کوچکتر شما قرار می گیرد تا از این طریق با سینه بزرگتر مطابقت داشته باشد همچنین این نوع پروتز می‌تواند برای خانم هایی که تحت عمل جراحی بازسازی سینه قرار گرفته‌اند هم انجام داده شود.

پروتز چسبنده

یک پروتز چسبیده (کامل یا جزئی) مستقیماً روی پوست می چسبد، اینها می‌توانند برای خانم‌هایی که فعال هستند یا می‌خواهند از سوتین‌های حمایت‌ کننده کمتر استفاده کنند، مناسب باشد، زیرا تمام وزن توسط سوتین تحمل نمی‌شود، همچنین اگر لباس به اندازه کافی حمایت کننده باشد، می توان آنها را با لباس های بدون بند و تاپ پوشید.

نحوه انجام جراحی پروتز سینه

در حالت کلی این عمل زیبایی به صورت سرپایی انجام می شود یعنی فرد بعد از اتمام عمل از بیماستان مرخص می شود ولی بایستی مراقبت های بعداز عمل حتما رعایت شوند. در خصوص نحوه انجام عمل باید گفت که با بیهوشی عمومی انجام داده می شود برش های ایجاد شده برای عمل زیر پستان، زیر بغل، بافت اطراف نوک پستان می شود، بعد از انتخاب برش هایی برروی ناحیه مورد نظر ایجاد می شود تا از این طریق بتوان ماهیچه سینه را جدا و ایمپلنت را در محل مورد نظر قرار داد محل قرار گیری ایمپلنت ها شامل:

  • زیر عضله ای کامل یا ساب پکتورال
  • زیر غده ای یا ساب گلاندولر
  • ساب فاسیال
  • زیر عضله ای نسبی یا دوگانه

این نکته حائز اهمیت است که بدانید پروتز سینه باعث ایجاد سرطان سینه و سایر بیماری های خود ایمنی نمی شود.

نکاتی که بعد از پروتز سینه باید رعایت شود؟

بعد از اتمام جراحی بایستی به نکات مراقبتی بعد از عمل توجه داشته باشید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پس از انجام پروتز سینه سعی شود حداقل تا یک سال محل جراحی در معرض نور مستقیم خورشید یا سولاریوم قرار نگیرد و از تیره شدن اسکار عمل جلوگیری گردد.
  2. پس از ترخیص بیمار داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ببرای شما تجویز می شود که بایستی به موقع مصرف شوند.
  3. تا چند روز بعد از عمل خوابیدن روی شکم و رانندگی کردن توصیه می شود.
  4. انجام ورزش های سنگین تا چند هفته ممنوع می باشد ولی بعد از چند روز رفتن به سرکار مانعی ندارد.
  5. تورم ناشی از عمل چند روز بعد به طور کامل رفع می شود ولی حتما دقت داشته باشید تا از کمپرس سرد هم در طول دوره نقاهت استفاده نمایید.

این نکته را توجه داشته باشید که ممکن است بعد از گذشت ده سال مجدد نیاز به عمل داشته باشید زیرا این پروتز دائمی نیست و نیاز به ترمیم دارد.

پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است؟

از جمله شرایط افرادی که می توانند این عمل را انجام دهند عبارتند از:

  • افرادی که خواهان سینه های بزرگ هستند در حالی که سایز سینه های آنها کوچک می باشد.
  • افرادی که اختلاف شکل و اختلاف سایز در سینه آنها وجود دارد.
  • افرادی که در اثر کاهش وزن و یا شیردهی سایز سینه های آنها کوچک ویا شل شده است.
  • افرادی که انتظارات واقع بینانه ای را نسبت به عمل دارند.
  • افرادی  که بافت سینه خود را بنا به دلایل مختلفی چون بیماری سرطان از دست داده اند.

چه زمانی تعویض پروتز سینه پیشنهاد می شود؟

تعویض پروتز سینه بستگی به شرایط هر فرد دارد ولی در حالت کلی پروتز ها بین ۸ تا ۱۰ سال قابل استفاده هستند از جمله شرایطی که فرد نیاز به تعویض پروتز سینه دارد عبارتند از:

  1. در صورتی که پروتز سینه شما خراب شده باشد.
  2. اگر پروتز سینه شما به دلیل تغییرات در وزن بدن، پیری مواد یا سایر عوامل تغییر شکل یا اندازه کرده است و باعث ناراحتی یا ناهماهنگی با بدن شما شده است.
  3. زمانی که عوارض جانبی مرتبط با پروتز سینه مانند ترشحات غیرعادی، التهاب، تورم یا درد رخ دهد.
  4. در صورتی که پروتز شما قدیمی شده باشد.

بهترین جراح پروتز سینه در اصفهان

معمولا افرادی که تصمیم به بزرگ کردن سینه های خود با پروتز دارند به دنبال بهترین جراح پروتز سینه می باشند اشتباهات پزشکی می تواند عوارض غیرقابل جبرانی را به فرد تحمیل کند. بنابراین انتخاب و دقت در انتخاب پزشک مجرب و ماهر برای انجام هرگونه اقدام زیبایی یا درمانی، امری اجتناب نا پذیر به نظر می رسد.

در جلسات معاینه شرایط سینه های شما مورد بررسی های پزشکی قرار می گیرد. شما می توانید در طی این جلسات انتظارات خود از عمل پروتز سینه را با جراح خود در میان بگذارید.

به یاد داشته باشید جراح سینه از سطح دانش بالایی برخوردار می باشد و با علم زیبایی شناسی خود می تواند بهترین مشاور برای شما باشد برای دریافت مشاوزه از دکتر علی علوی رادبهترین جراح پلاستیک در اصفهان با شماره های تماس حاصل نمایید.


مطالب پیشنهادی سایت دکتر علی علوی راد (بهترین جراح پلاستیک اصفهان):

لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

سوالات و نگرانی ها عمل پروتز سینه

انواع پروتز سینه از نظر مواد تشکیل دهنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *