روش های درمان پیرگوشی

بررسی روش های درمان پیرگوشی

در این مقاله سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان، روش های درمان پیرگوشی را مورد بررسی قرار می دهیم. جراح گوش و معاینه‌کننده شما بهترین روش درمان پیری گوش را بر اساس موارد زیر تعیین می‌کند:

  • سن شما
  • سلامت کلی و سابقه پزشکی شما
  • به چه میزان کسالت دارید.
  • تاثیر داروها، رویه‌ها یا درمان‌های خاص، به چه اندازه قابل مشاهده است.
  • انتظار می‌رود این وضعیت چقدر طول بکشد
  • نظر یا ترجیحات شما

گزینه‌های درمانی برای پیرگوشی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

سمعک

دستگاه‌های کمکی مانند تقویت‌کننده‌های تلفن یا فناوری که گفتار را به متن تبدیل می‌کند.

آموزش گفتارخوانی :

گفتارخوانی به معنای استفاده از سرنخ‌های بصری لب و حرکات صورت، ژست‌ها، حالت و زبان بدن گوینده، همراه با نهایت توانایی شنوایی برای استفاده از ارتباط کلامی، لحن و بافت کلام گوینده برای استنتاج معنا (که قبلا به عنوان لب‌خوانی شناخته می‌شد) است.

پیرگوشی یا کم‌ شنوایی با افزایش سن | جراح بینی اصفهان | جراح گوش اصفهان

روش درمان قطعی پیرگوشی

در پاسخ به سوال درمان پیرگوشی چیست باید بگوییم هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. سمعک گزینه اصلی و ابتدایی درمان این بیماری است و بر اساس مشاهدات، تاثیر مثبت قابل توجهی بر کیفیت زندگی و ارتباطات کم شنوایان داشته است. سمعک‌ها مشکل شنوایی را رفع نمی‌کنند، بلکه نقش آن‌ها تقویت صداهای اطراف است.

این دستگاه‌ها می‌توانند بسیار گران باشند و اغلب تحت پوشش بیمه بیمار قرار نمی‌گیرند. در حالی که عموم سمعک‌های کوچک‌تر مجزا و راحت‌تر هستند، با کاهش مهارت در بیماران سالمند ممکن است استفاده از این دستگاه‌ها راحت نباشد. نکته مهم این است که مدیریت سمعک پس از نصب دستگاه متوقف نمی‌شود.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح گوش اصفهان

یادگیری استفاده از سمعک و سازگاری با ناراحتی جسمی و سازگاری شناختی نیازمند تلاش و تمرین قابل توجهی است. بیماران اغلب نیاز به تشویق دارند، زیرا بسیاری سمعک‌ها را ناراحت کننده، غیرجذاب و خجالت‌آور می‌دانند.

سمعک‌ها در آستانه‌های خاصی از کم‌شنوایی ضروری هستند. کاشت حلزون را نیز می‌توان به بیماران مبتلا به کم‌شنوایی شدید دوطرفه که با سمعک بهبود نمی‌یابد، پیشنهاد داد. معیارهای خاصی برای بیمارانی که باید کاشت حلزون انجام دهند در نظر گرفته می‌شود و اغلب شامل یک سطح از پیش تعیین شده، اختلال در شناسایی کلمات است.

جراح گوش اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

علل تیر کشیدن لحظه ای گوش

روش های درمان تیر کشیدن گوش

پیرگوشی یا کم‌ شنوایی با افزایش سن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *