علل بزرگی یا پارگی سوراخ لاله گوش

بررسی علل بزرگی یا پارگی سوراخ لاله گوش

عوامل این حادثه که قابل حدس زدن نیز هستند را یک یا دو عامل پرتکرار تشکیل می‌دهند که آشنایی با آن‌ها می‌تواند کمک کند تا خود به خود راه‌های پیشگیری نیز به ذهنتان برسد. در این مقاله سایت دکتر علی علوی راد جراح بینی اصفهان، علل بزرگی یا پارگی سوراخ لاله گوش را مورد بررسی قرار می دهیم.

عوامل پارگی لاله گوش

  • کشیدگی (گشاد شدن)‌ سوراخ لاله گوش به دلیل استفاده مبرم از گوشواره‌های سنگین.
  • پارگی مستقیم لاله گوش به دلیل گیر کردن قطعات تزیینی یا گسترش کشیدگی.

کشیدگی لاله گوش، سوراخ آن را بیشتر شبیه یک شکاف می‌کند و باعث می‌شود که لاله افتاده و آویزان به نظر برسد. علاوه بر این، شکاف‌ لاله گوش که مهم‌ترین عامل آن استفاده از گوشواره‌های سنگین است ممکن است بعدا استفاده از گوشواره‌های کوچک‌تر را مشکل کند.

کشیده شدن سوراخ لاله معمولا درد ندارد و مردم تنها به خاطر اینکه این اتفاق جذابیت‌شان را کم می‌کند آن را دوست ندارند. هر چند توجه نکردن به این مشکل می‌تواند منجر به پارگی سوراخ لاله گوش شود.

همانطور که ذکر شد، پارگی نرمی گوش ناشی از گوشواره می‌تواند به صورت کاملا اتفاقی هم اتفاق بیفتد. این حادثه با گیر کردن یا کشیده شدن گوشواره یا پیرسینگ اتفاق می‌افتد. البته واضح است که نیروی قابل توجهی باید وارد شود تا لاله پاره شود. بعد از پارگی، لاله گوش به دو قسمت تقسیم می‌شود و دیگر نمی‌شود به آن هیچ وسیله تزیینی آویخت. برای دریافت مشاوره در این مورد می توانید به جراح گوش اصفهان مراجعه کنید.

روش های پشیگیری و درمان داغی گوش | جراح بینی اصفهان | جراح گوش اصفهان

پیشگیری از کشیدگی و پارگی سوراخ لاله گوش با گوشواره

متاسفانه در اکثر موارد کشیدگی یا پارگی سوراخ لاله گوش، تنها جراحی است که می‌تواند جذابیت سابق را به فرد بازگرداند. بنابراین بهتر است تعدادی از راه‌های پیشگیری را در ادامه با دقت مطالعه کنید تا کار به مرحله جراحی نکشد.

  • به گوشواره‌های سبک یا رشته‌ای بسنده کنید. طبیعتا گوشواره‌های کم وزن یا رشته‌ای به اندازه گوشواره‌های سنگین به سوراخ لاله گوش فشار نمی‌آورند. در نتیجه اندازه سوراخ گوش ثابت باقی می‌ماند.
  • از گوشواره‌های سنگین کوتاه مدت استفاده کنید. گوشواره‌های با وزن بالا را برای جشن‌ها یا مراسم‌های خاص نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام هر رویداد آن‌ها را از گوش خود خارج کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر علی علوی راد جراح گوش اصفهان

  • از آویختن گوشواره‌هایی که احتمالا گیر کردنشان زیاد است خودداری کنید. کاملا واضح است که چه نوع از گوشواره یا قطعات تزیینی دیگر هستند که ممکن است به مانعی گیر کنند و باعث پارگی شوند. هنگام باز و بسته کردن گوشواره‌ها دقت کنید. دقت کنید استفاده از ترکیب گوشواره‌های رشته‌ای و موهای بافته شده (بافت ریز) یا توری نیز ممکن است به پارگی منجر شود.
  • قبل از خوابیدن گوشواره‌هایتان را از سوراخ گوش خارج کنید. افراد زیادی هستند که هیچ مشکلی با خوابیدن بدون خارج کردن گوشواره از گوش خود ندارند. با این حال خارج کردن گوشواره‌ها قبل از رفتن به رخت خواب هیچ زحمتی ندارد و به راحتی می‌تواند ریسک پاره شدن لاله گوش را به صفر برساند.

جراح گوش اصفهان در دکتر آف


مطالعه بیشتر:

روش های پشیگیری و درمان داغی گوش

خواص درمان انواع قطره گوش

عوارض شایع استفاده از قطره گوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *