مشکلات ناشی از عمل جراحی زیبایی بینی

مشکلات سال ها بعد از جراحی

مشکلات ناشی از عمل جراحی زیبایی | اگر ساختار بینی زیاد تغییر کند و جراح از نسج بینی بخش زیادی را بردارد و بینی بیش از اندازه کوچک شود، شاید یک تا دو سال پس از جراحی مشکلی پیش نیاید اما در آینده به دلیل تنگی دریچه بینی و در پی آن گرفتگی شدید بینی، فرد در تنفس دچار مشکل می شود.
۵۰ درصد مقاومت راه هوایی از بینی صورت می گیرد و درواقع نیمی از عمل تنفس از طریق این عضو انجام می پذیرد و کوچک شدن اندازه بینی مشکلات زیادی را برای فرد به همراه دارد.
با افزایش سن، قابلیت الاستیسیته پوست کاهش پیدا می کند و نوک بینی و عضلات قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد؛ در نتیجه اگر در جوانی جراحی بینی عروسکی انجام شده باشد، دردسرساز می شود.
نتیجه جراحی بینی عروسکی در آینده یک نمای فوق العاده زشت برای فرد است که به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

در مورد مشکلات جراحی بینی بیشتر بخوانید

پشیمانی سودی ندارد!

در صورتی که فرد بخواهد بینی عروسکی خود را که دچار آسیب شده است دوباره عمل کند به دلیل این که ساختاری در بینی فرد نمانده است، نمی توان برای جراحی مجدد از بینی خود فرد و نسوج او استفاده کرد و باید از غضروف گوش، غلاف عضله گیجگاهی یا از دنده فرد استفاده شود.
این مسئله سبب می شود که یک جراحی ساده ترمیمی به عمل جراحی فوق العاده پیچیده تبدیل شود و فرد به جای عمل دو ساعته نیاز به یک جراحی پنج تا شش ساعته داشته باشد.
تزریق بیش از اندازه ژل در لب علاوه بر نمای غیرعادی، گاهی ممکن است کارکرد طبیعی عضلات لب را دچار اختلال کند؛ همچنین این مسئله می تواند سبب عفونت لب شود که مشکل آفرین است.
در موارد نادر نیز اگر تزریق ژل در لب با روش درست انجام نگیرد، به بسته شدن عروق لب و سیاه شدن بخشی از لب و از دست دادن این عضو از بدن منجر می شود.

مراقب آبسه وعفونت باشید!

تزریق پروتز غیرمعمول که با صورت فرد تناسب نداشته باشد، مشکل آفرین است که یکی از آن ها جابه جایی پروتز است؛ چرا که اگر جسم خارجی را با فشار وارد صورت کنیم، سبب جابه جایی آن می شود.
اگر از پروتز بزرگ برای گونه استفاده شود، علاوه بر نمای غیر عادی سبب ایجاد فضا زیر پروتز و تجمع مایع می شود و فرد را مستعد عفونت و آبسه می کند.
فلسفه جراحی پلاستیک صورت حفظ کارکرد طبیعی صورت و ایجاد یک نمای زیبا و طبیعی است؛ در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد بنابراین همه افراد قبل از جراحی لازم است از این موضوع آگاهی داشته باشند و پس از آن برای جراحی اقدام کنند.